2022-07-26, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvordan kan du da påstå at en uten tilknytning til familien har
vært i huset når det ikke (såvidt vi vet) fins beviser for det?

Og, hvis det virkelig var slik, at en ukjent GM uten tilknytning til
TH eller familien, hadde stelt i stand dette vanvittige opplegget
for å få satt fast TH, hvorfor 1) gå omveien via kidnapping utført
av personer uten norsk som morsmål, og 2) hvorfor alle disse
geberdene og tåkepratet fra TH i avhør? Jeg mener, hvis TH ikke
vet hvem som står bak, er det jo litt merkelig at han ikke ønsker
å nøste opp i saken, altså "snu hver stein" som man sier?

Den dusøren han utlovde er ikke så veldig overbevisende.
Hadde TH selv gått i bresjen for å finne svar, skulle jeg sagt noe annet.
Men nei, han er mer opptatt av å være uskyldig.

Hadde noen kommet og tatt min kone på den måten, hadde jeg
satt himmel og jord i bevegelse for å finne henne - og de ansvarlige.

Spør enhver person som har sin ektefelle kjær, og du vil sannsynligvis
få høre det samme.
Det er ikke en påstand, eller en konklusjon. Det er en hypotese, like god som noen annen:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Hva TH sier, dersom han er uskyldig, er ikke relevant. Det er politiet som har ansvar for etterforskningen.
TH og familien har gjort alt som står I deres makt, og hva som gagner saken, ifølge Holden. Familien har avgitt sine forklaringer til politiet. Familien er ikke pliktig å bevise sin kjærlighet til AEH for offentligheten. Familien ønsker ikke å bidra til at saken blir underholdning for offentligheten, har Holden uttalt på vegne av sin klient. Utover dette vet vi ikke hva TH og familien har bidratt med for å løse saken. Dersom det vi har fått vite om saken er strategi, kan det være familien har bidratt med mer enn noen kunne forlange, eller hatt mental styrke nok til å klare å gjennomføre. Hva du ville gjort i samme situasjon, er ikke interessant, først og fremst fordi du mest sannsynlig aldri har opplevd lignende. Din styrke har aldri blitt målt på skalaen, kan man si.

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Skenet kan bedra (på svenska)

Utsende kan fordra

Alt er ikke som du tror.
Utsende kan fordra,
utseendet sier ikke alt,
klærne sier ikke alt,
ordene våre sier ikke alt,
våre handlinger sier ikke alt,
du kan ikke se den andres interiør,
du ser bare det overfladiske.

Det jeg mener er at TH sannsynligvis er involvert i dette på en eller annen måte og så tenker jeg på THs notat
"Én bestilte, noen andre utførte".

TH hevder ettertrykkelig at han ikke har noe med dette å gjøre, men det gjør jeg sannsynligvis ikke. Hvis du leser mellom linjene, kan du se at han stort sett er skyldig. Bare ta en slik ting som at han nekter å skrive på avhørspapirene .....

Link

https://www.tv2.no/a/11534580/
Som hestefolk ville si; "Det blir hipp som happ".
Senast redigerad av Havhest 2022-07-26 kl. 14:06.
Citera
2022-07-26, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, GM tilhører ikke Hagenfamilien.

Her kan du lese om hypotesen:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
th har motivet. Fryktet skilsmisse i notat, samler artikler om uløste saker, ru bevitner hans interesse for monero og kidnapping nekter avhør, lyger osv. Hvordan se bort fra alt dette.
Citera
2022-07-26, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
th har motivet. Fryktet skilsmisse i notat, samler artikler om uløste saker, ru bevitner hans interesse for monero og kidnapping nekter avhør, lyger osv. Hvordan se bort fra alt dette.

Man kan velge lukke auga.
Citera
2022-07-26, 14:39
Medlem
Citat:

Alt er bare indisier, de makter ikke ta han for forbrytelsen. TH er nok en mare for politiet. Polisen trenger en "smoking gun", som de kan henge resten av indisiene mot han på. Finner de det, da er TH ferdig. Noe lik finner de ikke. Noen må ha hjulpet han. Det er neppe mere en en, maks to. Disse er kansje enklere å penetrere en TH selv.

Jeg begynner å tro at TH selv ikke har gjort noe fysisk, han har bare forholdt seg til EN person. Denne personen har vært arbeidsleder / bas, og har samlet resten av drapsteamet og kryptomannen. TH vet ikke hvem de andre er, da han kun har forholdt seg til KUN denne ene personen. (en bestiller, andre utfører)

All denne lygingen med badekar, avhørsnekt osv, gjør TH for å sende lovens lange på ville veier. TH har nok brukt RU for å skaffe seg nødvendig info om krypto, for å instruere arbeidslederen i hvordan han som oppdragsgiver ønsker at dette skal se ut.
Citera
2022-07-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Dette er nytt for meg.

Hvordan foregikk dette?
Hvem gjorde det? TH selv?

Wow, det er nok mye du ikke har fått med deg da
Citera
2022-07-26, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Lyst til å utdype noe?

Kan bare være noe den indre radaren har detektert eller noe. Ikke noe for større analyser eller behov for dypdykk i. Det står bra nå, der det står tjukka til av deg. Humrer.
Citera
2022-07-26, 14:41
Medlem
Citat:
Occam's razor har ikke alltid rett. Verdensbildet er komplisert.

Jeg tror ikke at disse såkalte vennene har fasit. Jeg stoler ikke på spåkoner på tivoli heller, for å si det sånn.

Det er nødvendig med bevis, for å overbevise meg.

Men du er overbevist om at Hagen er uskyldig, uten bevis.............
Citera
2022-07-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Nytter ikke å snakke til henne.
Hun vet nok at TH er bakmannen, men har valgt å beskytte han for enhver pris og samtidig nekter for at det er det hun gjør. Man har jo de som faller for psykopater, sånn er det bare. Se på Ubåt-Madsen, han har gjort sin grufulle handling, men får fullt av frierbrev.
I de siste dagene virker hun til å ha blitt så desperat at hun ikke lengre helt har kontroll på hva hun skriver.

Det er biologien som spiller henne et puss, hun sutret over at x-en var psykopat så da gjentar mønsteret seg igjen.
Citera
2022-07-26, 14:48
Medlem
Citat:
TH og familien har gjort alt som står I deres makt, og hva som gagner saken, ifølge Holden. hipp som happ".

Ifølge Holden = Ifølge TH, såpass burde en "voksen" person skjønne.
Citera
2022-07-26, 15:04
Avslutad
Citat:
Jeg ser faktisk ikke at TH har et åpenbart motiv, ikke etter vi fikk vite om ektepakten, og at begge hadde særeie. Ifølge Advokat Bull, som har analysert ektepaktene, kunne AEH hatt rett på et vederlag på ca 10-25 millioner.
Det er dessuten svært vanskelig og spesielt å få noen blant familie og venner til å medvirke ifm et partnerdrap. Det at TH kunne hyret en leiemorder er liksom ikke noe poeng, siden det samme gjelder andre som kunne hatt et hevnmotiv. Du vet penger og makt er roten til alt ondt.
Det kunne være et realistisk motiv, dersom AEH hadde avslørt, at TH og andre I hans krets var involvert i organisert kriminalitet e.l., men vi har ikke holdepunkter på det. Det blir bare gjetting og følelser.
Affektdrap ja, men siden politiet mener at det som har skjedd er planlagt, så ser jeg det mest sannsynlig, at det måtte være noe lignende som Fritzl-hypotesen min, dersom TH er skyldig; at TH faktisk ønsker å bli avslørt, før han går i "penalet", men vil leke litt "katt og mus" med politiet først. Men da er jo denne hypotesen minst like sannsynlig: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2022-07-26, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ifølge Holden = Ifølge TH, såpass burde en "voksen" person skjønne.

Ja, et faktum i saken er at TH og familien har gjort det de kan for å forhindre en løsning på saken. Å påstå det motsatte er absurd. Like absurd som å forvente at noen skal tro på påstanden om at har «gjort alt»
Citera
2022-07-26, 15:07
Medlem
Citat:
Jeg ser faktisk ikke at TH har et åpenbart motiv, ikke etter vi fikk vite om ektepakten, og at begge hadde særeie. Ifølge Advokat Bull, som har analysert ektepaktene, kunne AEH hatt rett på et vederlag på ca 10-25 millioner.
Det er dessuten svært vanskelig og spesielt å få noen blant familie og venner til å medvirke ifm et partnerdrap. Det at TH kunne hyret en leiemorder er liksom ikke noe poeng, siden det samme gjelder andre som kunne hatt et hevnmotiv. Du vet penger og makt er roten til alt ondt.
Det kunne være et realistisk motiv, dersom AEH hadde avslørt, at TH og andre I hans krets var involvert i organisert kriminalitet e.l., men vi har ikke holdepunkter på det. Det blir bare gjetting og følelser.
Affektdrap ja, men siden politiet mener at det som har skjedd er planlagt, så ser jeg det mest sannsynlig, at det måtte være noe lignende som Fritzl-hypotesen min, dersom TH er skyldig; at TH faktisk ønsker å bli avslørt, før han går i "penalet", men vil leke litt "katt og mus" med politiet først. Men da er jo denne hypotesen minst like sannsynlig: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Å ha særeie på kr 0 var sikkert AE`s ønske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in