2022-07-26, 16:50
Medlem
[quote=DeepRoses|81029721]Jag undrar fortfarande om inte hennes man har något med detta att göra...?[/QUOTE

Menar du den hon är gift med eller pappan till barnet? Enligt vissa uppgifter är de två inte samma person.
Citera
2022-07-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Jag ser många (mer eller mindre) allvarliga fel med denna bild.
1. Barnet är vänt FRAMÅT. Spädbarn skall ALLTID åka bakåtvänt fram till tidigast ca 4 års ålder.
2. Babyskyddet är ej monterat rätt - till följd av felvänt. Handtaget på babyskyddet skall även vara utåt, ej bakåt/bakåt under färd.
3. Hunden ser ut att ligga löst i baksätet. Hund skall sitta i bur under transport, alternativt i speciellt hundbilbälte.

På en annan bild ser barnet ut att nattetid sova på en vattenfylld madrass? Helst skall spädbarn sova på andningsvänligt underlag, framför allt om det är för tidigt fött (vilket detta ser ut att vara enligt tidigare bilder på hans instagram?). Ren galenskap att låta ett så litet barn sova på en plastmastmadrass med tanke på kvävningsrisk. Håller med om att pappans bilder osar redflags..

Håller med på alla punkter.
Men jag tror att det som ser ut som en plastmadrass egentligen är en typ av lekmatta som man fyller med vatten i botten och luft på sidorna.
Inte till för att sova på, utan tanken är att barnet ska öva magläge genom att lyfta på huvudet och titta på fiskarna som rör sig vattnet.
Citera
2022-07-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Tror inte mamman har ett dugg med detta att göra.

Håller med, enligt pappans Instagram verkar han vara föräldraledig och hemma med barnet (?)
Citera
2022-07-26, 16:57
Medlem
[quote=Barnabyhimself|81030464]
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Jag undrar fortfarande om inte hennes man har något med detta att göra...?[/QUOTE

Menar du den hon är gift med eller pappan till barnet? Enligt vissa uppgifter är de två inte samma person.

Hennes man, alltså den hon är gift med.
Citera
2022-07-26, 16:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
1. Barnet är vänt FRAMÅT. Spädbarn skall ALLTID åka bakåtvänt fram till tidigast ca 4 års ålder.
På bilden jag ser sitter hon bakåtvänd med instrumentbrädan i ryggen och hunden nedanför i fotgropen.
Hon sitter i framsätet precis som så små barn skall göra om man är ensam med barnet i bilen.

Citat:
2. Babyskyddet är ej monterat rätt - till följd av felvänt. Handtaget på babyskyddet skall även vara utåt, ej bakåt/bakåt under färd.
Varför tror du att han fotat under färd?
Är det inte mer sannolikt att han står still med bilen och han kanske fällt bort handtaget för att kunna få en bra bild....

Citat:
3. Hunden ser ut att ligga löst i baksätet. Hund skall sitta i bur under transport, alternativt i speciellt hundbilbälte.
Hunden ligger i fotgropen vid passagerarsätet. Inte tillåtet längre men ett sätt att frakta hundar som många många gjort -- även vant hundfolk och som jag själv fortfarande gör om jag kör sedan med stängt bagage .. (man får liksom inte ha hundar slutna bagageluckor)

Citat:
På en annan bild ser barnet ut att nattetid sova på en vattenfylld madrass? Helst skall spädbarn sova på andningsvänligt underlag, framför allt om det är för tidigt fött (vilket detta ser ut att vara enligt tidigare bilder på hans instagram?). Ren galenskap att låta ett så litet barn sova på en plastmastmadrass med tanke på kvävningsrisk. Håller med om att pappans bilder osar redflags..
På vilken bild då?
Hur vet du att det är natt och att barnet inte sover middag med en fotograferande förälder som har uppsikt?
Citera
2022-07-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Håller med, enligt pappans Instagram verkar han vara föräldraledig och hemma med barnet (?)
Detta hände ju väldigt tidigt på morgonen, så mamman kan mycket väl varit hemma.
Citera
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
På bilden jag ser sitter hon bakåtvänd med instrumentbrädan i ryggen och hunden nedanför i fotgropen.
Hon sitter i framsätet precis som så små barn skall göra om man är ensam med barnet i bilen.

Varför tror du att han fotat under färd?
Är det inte mer sannolikt att han står still med bilen och han kanske fällt bort handtaget för att kunna få en bra bild....

Hunden ligger i fotgropen vid passagerarsätet. Inte tillåtet längre men ett sätt att frakta hundar som många många gjort -- även vant hundfolk och som jag själv fortfarande gör om jag kör sedan med stängt bagage .. (man får liksom inte ha hundar slutna bagageluckor)

På vilken bild då?
Hur vet du att det är natt och att barnet inte sover middag med en fotograferande förälder som har uppsikt?
Nattkarate
Citera
2022-07-26, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Hennes man blev automatiskt registrerad som pappa till bebisen eftersom de är gifta.
Citera
2022-07-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Hennes man blev automatiskt registrerad som pappa till bebisen eftersom de är gifta.

Jaha?
Jag har bara frågat om inte hennes man som hon såklart är gift med har något med detta att göra...
Citera
2022-07-26, 17:02
Medlem
Citat:

Förlåt men hur ser du att barnet sitter framåt? Vad jag kan se så är bilstolen lutad mot instrumentbrädan i framsätet, och bältet på babyskyddet fäster man nog sådär om man inte har en fast bas att klicka i. Så fästes vårat babyskydd när våra var små om vi åkte i annan bil än där basen till stolen satt.
Och vad gäller madrassen så tror jag snarare det är en sån som ligger på skötbordet som man blåser upp för att barnet ska ligga mjukt. Men jag kan ha fel
Citera
2022-07-26, 17:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Nattkarate
Jag är lite trög - du får gärna vara tydligare

Edit
Jag hittade. Det är en madrass skapad för små barn -- och sova ser hon ju inte ut att göra
Senast redigerad av micro113 2022-07-26 kl. 17:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in