Citat:
Ursprungligen postat av
RItD
Jag ser många (mer eller mindre) allvarliga fel med denna bild.
1. Barnet är vänt FRAMÅT. Spädbarn skall ALLTID åka bakåtvänt fram till tidigast ca 4 års ålder.
På bilden jag ser sitter hon bakåtvänd med instrumentbrädan i ryggen och hunden nedanför i fotgropen.
Hon sitter i framsätet precis som så små barn skall göra om man är ensam med barnet i bilen.
Citat:
2. Babyskyddet är ej monterat rätt - till följd av felvänt. Handtaget på babyskyddet skall även vara utåt, ej bakåt/bakåt under färd.
Varför tror du att han fotat under färd?
Är det inte mer sannolikt att han står still med bilen och han kanske fällt bort handtaget för att kunna få en bra bild....
Citat:
3. Hunden ser ut att ligga löst i baksätet. Hund skall sitta i bur under transport, alternativt i speciellt hundbilbälte.
Hunden ligger i fotgropen vid passagerarsätet. Inte tillåtet längre men ett sätt att frakta hundar som många många gjort -- även vant hundfolk och som jag själv fortfarande gör om jag kör sedan med stängt bagage .. (man får liksom inte ha hundar slutna bagageluckor)
Citat:
På en annan bild ser barnet ut att nattetid sova på en vattenfylld madrass? Helst skall spädbarn sova på andningsvänligt underlag, framför allt om det är för tidigt fött (vilket detta ser ut att vara enligt tidigare bilder på hans instagram?). Ren galenskap att låta ett så litet barn sova på en plastmastmadrass med tanke på kvävningsrisk. Håller med om att pappans bilder osar redflags..
På vilken bild då?
Hur vet du att det är natt och att barnet inte sover middag med en fotograferande förälder som har uppsikt?