Citat:
Ursprungligen postat av
Uninamed
Jo exakt, men jag tänkte att den var värd att posta då så många inte ger det långa huvudet kärlek.
Kör du ingen liggande extension runt huvudet? Den kompletterat med en ensidig ovanför huvudet i kabeltrissan är riktigt fint. Den förstnämnda är nog den snällaste tricepsövningen som finns för armbågarna, speciellt om man kör med hantlar.
Händer, men ingen favorit. Föredrar olika kabelövningar med lång TUT (time under tension) eller iaf hög vikt. Händer att man gör något med hantlar, men det känns mest som ett slöseri med set/volym. Reagerar bäst på kabel eller pressande övningar som close grip bänk eller diamond pushups.
Brukar börja med tunga pressövningar några set, gå vidare med tunga curly bar eller A-form pushdowns (kabel) några set mellan 100-80 kg, sedan overheads 10+ set på runt 60 kg och avsluta med cable kickbacks på löjligt låg vikt (5-15 kg) men gärna superhög volym till totalt failure. Vikter och volymer har ändrats över tid, men det är favoriterna. Overheads och kickbacks är alltid en mycket stor del av volymen. Alla är olika, det är bara vad jag föredrar.
Tycker hantel och EZ- övningar aktiverar sämre. Lärt mig och använt de flesta någon gång. Gummiband och pushups funkar om man reser. Men annars mest kabel.