2022-07-26, 12:05
Avstängd
Snyfteri i Ryssland för att Ukraina i självförsvar dödar massmördare o terrorister som inte
respekterar landsgränser.

Syftar på de ryska stridspiloter som ukraina lyckas skjuta ner planen för.

Men det är väl jättebra att massmördare o massförstörare dödas o att deras massmordsredskap förstörs

Kunde inte dessa piloter ha döda sina egna barn fruar morsor farsor istället?

https://www.expressen.se/nyheter/tva-ryska-toppiloter-dodade-av-missil/

Brännvinet - är detta tillåtet i ryska armen o under strid - bjuder staten på brännvin för att
massmördarnas samvete o moral skall försvinna
Citera
2022-07-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är just för att jag har stora militära kunskaper som jag menar att det blir svårt för Ukraina att segra i kriget, med seger innebärande att trycka Ryssland tillbaka över 2013 års gränser, och återta båda utbrytarrepublikerna, allt landområde i sydöst, samt Krim. Däremot besitter de militär kapacitet att tvinga Ryssland till vissa eftergifter, något jag menar att de borde satsa på att åstadkomma.

Jepp - tack för relevant kommentar. Tror dock att det blir svårt med ryska eftergifter nu när ryssarna har fått blodad tand.
Citera
2022-07-26, 12:09
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Nej, du har fel. Ryssarna har använt dessa med chockande bra resultat, något som kommenterats i amerikansk press. Vet du nåt om ryssarnas system som Poseidon, Oniks, Iskander, Kinzhal, Zircon, Avanguard .. ? Svara ja eller nej.
Trams! Deras missiler har ju varit ett skämt och mest skadat civila och civil infrastruktur.

Om du ändå menar att det är precisionsvapen så medger du i så fall krigsbrott!
Citera
2022-07-26, 12:09
Medlem
Väldigt mycket dividerande i tråden nu. Har sett ett par sammanfattningar här och var men de verkar mest syfta till att strö salt i såren för ”motståndarsidan”…väldigt mycket rapportering om enskilda händelser oxå. Finns det ingen med både politisk insikt och militär kunskap som känner sig manad att försöka sig på en objektiv sammanfattning om läget? Vilka realistiska utfall kan vi tänka oss på kort och lång sikt? Hur är stämningen i Kreml? Hur är den politiska stämningen i Kiev? Hur kommer det se ut 22-12-31?
Citera
2022-07-26, 12:10
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Jepp - tack för relevant kommentar. Tror dock att det blir svårt med ryska eftergifter nu när ryssarna har fått blodad tand.

Det återstår att se. Just nu är det ju som en boxningsmatch som urartat till slugging, där båda parter försöker att drämma så mycket artilleri i huvudet på varandra som de kan, för att se vem som stupar först.

Ryssland har mer materiel, det står helt klart, frågan är hur bra de är på att använda den. Återigen: De har inte klarat av att uppnå något avslut i Ukraina på 5 månader, och någon ände på konflikten syns inte i dagsläget.
Citera
2022-07-26, 12:11
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Jahaja .. det är vad du tror. Jag tror för min del att ryssarna vinner stort med förluster som är jämförbara eller mindre än Ukrainas. Vi har inte börjat än, som Putin säger.

Ryssland förlorade mycket i början, men om du tittar på både USAs och Storbritanniens estimerade siffror för Rysslands förluster har de knappt ökat sedan april. Däremot klagar ZZelensky hela tiden över att deras vapen inte räcker ch han har själv sagt att minst 200 av deras soldater dör varje dag (andra Ukrainska tjänstemän talar om ännu högre siffror).

Själv tycker jag nog att det är ganska uppenbart vilka som har tagit flest förluster och som tar majoriteten av förlusterna just nu.
Citera
2022-07-26, 12:11
Medlem
Ryska topppiloter dödade under bilfärd i Ukraina.

Varför åker piloter bil i Ukraina?
Citera
2022-07-26, 12:12
Medlem
Skulle Ryssland acceptera ett nederlag? Jag är väldigt skeptisk till att de skulle göra det.
Så jag är rädd att Ryssland tar till kärnvapen innan de förlorar.

Alternativet är att Ukraina ger upp en bit mer av Ukraina. Det skulle stoppa Ryssland från att ta till kärnvapen.
Kommer Ukraina att göra det?
Jag tror att Ukraina kommer göra det antingen före eller efter att Ryssland tar till kärnvapen.

Det ser mörkt ut.

Men jag kan ha fel.
Citera
2022-07-26, 12:15
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ryska topppiloter dödade under bilfärd i Ukraina.

Varför åker piloter bil i Ukraina?
Antingen brist på plan eller så vågar de inte flyga över Ukraina.
Citera
2022-07-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Och det tror du på?
Det finns ju bilder på projektilerna och deras intakta delar samt nedslagsplatts där man ser dessa tillverkningsnummer kretskort batteri mm.

Tillverkningsfel är inte ovanliga. Men nu skyller Ryssland på Himers när piloter på väg till ett sammanträde blir dödade.

Ack Ja!!! Man skulle inte ha startat denna speciella militära operation.
Citera
2022-07-26, 12:17
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp
Skulle Ryssland acceptera ett nederlag? Jag är väldigt skeptisk till att de skulle göra det.
Så jag är rädd att Ryssland tar till kärnvapen innan de förlorar.

Men de kan inte använda kärnvapen utan att bli utplånade själva.

Gissningsvis så packar de ihop och åker hem samtidigt som de utropar total seger, de vann, de denazifierade Ukraina och räddade alla ryssar. Zelensky är död, det ni ser är en fakehologramkopia. Russia stronk. Nu måste världen betala Ryssland pengar för att få gas och olja.
Citera
2022-07-26, 12:18
Medlem
raskenss avatar
Vitryssland har beställt 1000liksäckar. Det spekuleras nu om att dom förbereder anfall norrifrån.

Popkorntime framöver när dom ska börja slaktas:

https://twitter.com/FriaUkraina/status/1551618476422356995?s=20&t=bpNNUM8aROmoflf2iPtfWQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in