2022-07-26, 08:42
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
De drar väl inte dit tekniker på vad som helst utan att det verkligen finns en misstanke.
Jopp, för att kunna utesluta det ena eller det andra! Vet 2 naturliga dödsfall i hemmet (Äldre) där tekniker varit bra länge innan politi fick ta ut kroppen..... Båda bodde ensamma och dog naturligt
Citera
2022-07-26, 08:51
Medlem
Sökte på deras namn på Facebook, tror jag hittat rätt. Är det de som står som boendes in Vagnhärad?
Citera
2022-07-26, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Jopp, för att kunna utesluta det ena eller det andra! Vet 2 naturliga dödsfall i hemmet (Äldre) där tekniker varit bra länge innan politi fick ta ut kroppen..... Båda bodde ensamma och dog naturligt

Jo men dödsfall är en annan sak. Jag menar om det varit en mindre olycka som ramlat av sängen eller ett sjukdomsfall där en sepsis misstänks t.ex. så drar ju inte ambulansen dit polis i första taget.
Citera
2022-07-26, 08:57
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel
Ganska ofta?
Kan du länka ett par fall?
Bara ur minnet så finns det i alla fall fyra senaste fem åren som uppmärksammats starkt i media, som visat sig vara att barnet lekt och förskolelärare med en pinne i röven larmat.
Citera
2022-07-26, 09:03
Medlem
Finns ju även shaken baby syndrom.
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/shaken-baby-syndrome-fran-sanning-till-ifragasatt-diagnos

https://www.varldenidag.se/nyheter/shaken-baby-ar-en-myt/cbbngB!DL@23XXfH0Pjq65Antip@Q/

Såg ett reportage för några år sen där föräldrar misstänktes för våld mot barn och fråntogs barnet och det senare visades vara felaktigt.

Så det kan vara allt från "naturligt" till misshandel.
Utredning med locket på antar jag.
Citera
2022-07-26, 09:19
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Jo men dödsfall är en annan sak. Jag menar om det varit en mindre olycka som ramlat av sängen eller ett sjukdomsfall där en sepsis misstänks t.ex. så drar ju inte ambulansen dit polis i första taget.
Det går inte att förhöra ett spädbarn Det tycks även tillhöra det normala att paret bråkade så saker flög omkring,, det kanske fanns tecken på att "strid" förekommit och därav larmades polisen? Bara en hypotes
Citera
2022-07-26, 09:24
Medlem
Citat:
Det går inte att förhöra ett spädbarn Det tycks även tillhöra det normala att paret bråkade så saker flög omkring,, det kanske fanns tecken på att "strid" förekommit och därav larmades polisen? Bara en hypotes
Jag uppfattade inte att det där med att ”saker flög omkring” berodde på att vuxna kastade grejer i affekt utan snarare nån form av utbrott från ena barnet.
Citera
2022-07-26, 09:25
Medlem
Citat:

Haha nej det vet jag väl, har inte påstått det heller.
Citera
2022-07-26, 09:29
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Jag uppfattade inte att det där med att ”saker flög omkring” berodde på att vuxna kastade grejer i affekt utan snarare nån form av utbrott från ena barnet.
Det kunde man läsa när hon hade öppen insta
Citera
2022-07-26, 09:30
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Sökte på deras namn på Facebook, tror jag hittat rätt. Är det de som står som boendes in Vagnhärad?
Japp
Citera
2022-07-26, 09:34
Medlem
Citat:
Det kunde man läsa när hon hade öppen insta
Precis.
Citera
2022-07-26, 09:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Finns ju även shaken baby syndrom.
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/shaken-baby-syndrome-fran-sanning-till-ifragasatt-diagnos

https://www.varldenidag.se/nyheter/shaken-baby-ar-en-myt/cbbngB!DL@23XXfH0Pjq65Antip@Q/

Såg ett reportage för några år sen där föräldrar misstänktes för våld mot barn och fråntogs barnet och det senare visades vara felaktigt.

Så det kan vara allt från "naturligt" till misshandel.
Utredning med locket på antar jag.
Svårt att tro att de i ambulansen larmar vid shaken baby etc.
Detta måste vara otevydigt multipel synlig kroppsskada. Annars hade de endast senare hittat det på en undersökning/obduktion.
Vanlig logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in