Citat:
Ursprungligen postat av
LegaliseraDet
Årsomsättning 2020 på under miljonen, kör RS6 dagligen (2,1L/mil), och nu köper han en lambo?
Hur fan har han råd?
Ökad omsättning 2021 antagligen som ger utrymme för leasing och att den ska användas i verksamheten (hans youtubeframfart), så är det ingen större grej att dra av på firman.
Förmånsskatten lär va lite rolig däremot, men den dras ju av på lönen i firman så de kvittar ju, bara höja lönen så märks inget.
Ska man t.ex. åka från sthlm till göteborg, så räcker det med att spela in en film på ena stället så tar firman bränslekostnaden när det gäller vad han pysslar med i verksamheten.
Finns mycket att göra för att låta kostnaden stanna i företaget så mycket som möjligt, inget unikt för denna man, det är något alla företagare gör oavsett om det rör sig om bilar eller utrustning.
Det är lite svårare för "Gunnels sy-atalje" att leasa en lambo, det finns inte så mycket den verksamheten kan behöva den till.
Speciellt imponerad är jag inte, krånglig vardagsbil i mina ögon.
RS6an är desto roligare för vardagligt smile.
Edit: jag säger inte ATT det är leasing, men jag skulle gissa på det. För det är den mest fördelaktiga lösningen och rent korkat att göra på annat sätt.