2022-07-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
SD Thailand är ju en välkänd meme men det va länge sedan de kunde anklagas för att vara nationalister. Att vara sann nationalist är likställt med att vara etnonationalist och som sådan undviker man givetvis rasblandning.

Dessa är, enligt vad man själv gått ut med, kulturnationalister.
Citera
2022-07-26, 00:08
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13

Varför är dessa "kulturnationalister" som du kallar dem, ÄNNU MER benägna att mixa bort sig själva med någon brun eller gul stackare, än vänstermänniskor?
Citera
2022-07-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Varför är dessa "kulturnationalister" som du kallar dem, ÄNNU MER benägna att mixa bort sig själva med någon brun eller gul stackare, än vänstermänniskor?

Det vet väl inte jag, jag är rödgrön

Kulturnationalist är vad JÅ hävdade att han var, i riksdagen för några år sedan.

Samtidigt så är det SD som skriker landsförrädare, men enligt mig och många fler så är det just SD som ÄR landsförrädarna.
Citera
2022-07-26, 00:13
Medlem
HLundborgs avatar
Citat:
Japp och man är också för vad man kallar öppen svenskhet, båda två är hittepåbegrepp och fluff.

Att påstå att alla kan bli svenskar är att förneka existensen av ett svenskt folk. Man menar att man kan bli svensk om man tar till sig svensk kultur, men det är fel.
Kulturen kommer inneifrån den är uttrycket för vår inneboende etniska särart.

Svenskar skapar svensk kultur, svensk kultur skapar inte svenskar!

Den dagen de bytt ut alla etniska svenskar kommer det inte heller finnas någon svensk kultur att bevara.
Citera
2022-07-26, 00:14
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Det vet väl inte jag, jag är rödgrön

Kulturnationalist är vad JÅ hävdade att han var, i riksdagen för några år sedan.

Samtidigt så är det SD som skriker landsförrädare, men enligt mig och många fler så är det just SD som ÄR landsförrädarna.

Ellerhur? Om man ska vara rent krass, så är det ju vita vänstersympatisörer som är mer trogna att hålla vår ras homogen, än SD-väljare och konservativa.
Vänstern verkar mer rasmedveten på sitt sätt när de tänker att vita är socioekonomiskt på toppen och icke-vita på botten av samhället. Det kanske har med status att göra, att vänstern med denna syn inte är benägna att mixa bort sina vita gener lika ivrigt som vita nationalister och konservativa verkar vara. Vad tror du?
Citera
2022-07-26, 00:16
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Det är väl allmänt känt om fenomenet "SD-Thailand" och AfS-supportrar som öppet skyltar med att de skaffat barn med någon färgad kvinna. Samtidigt är det en vanlig uppfattning om att "vänstermänniskor" är hycklare som pratar om mångkultur och flyttar själv till vita homogena bostadsområden.

Med detta faktum, trodde jag inte att jag skulle behöva länka någon "källa" på detta, då pdetta är något som alla mer eller mindre känner till.

Du har en poäng, särskilt när det gäller vita män.
Det kan ha med incelgrejen att göra, sådana personer dras ofta till nationalism och dylikt, men man ska ju hålla isär ämnena.
Det ena är en ideologi, det är andra är män som har svårt för att få ligga.

Vänsterkvinnor däremot.. det är ju extra blåsta kvinnor, som utan vidare tanke särar för halva Botkyrka.
Citera
2022-07-26, 00:20
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Du har en poäng, särskilt när det gäller vita män.
Det kan ha med incelgrejen att göra, sådana personer dras ofta till nationalism och dylikt, men man ska ju hålla isär ämnena.
Det ena är en ideologi, det är andra är män som har svårt för att få ligga.

Vänsterkvinnor däremot.. det är ju extra blåsta kvinnor, som utan vidare tanke särar för halva Botkyrka.

Okej, så incels drar sig till nationalistiska ideologier. Vad tror du det beror på?

Varför tror du vita vänsterkvinnor är mer benägna att rasmixa än exempelvis nationalistiska och konservativa vita kvinnor?
Citera
2022-07-26, 00:20
Medlem
LagomLats avatar
Citat:
SD Thailand är ju en välkänd meme men det va länge sedan de kunde anklagas för att vara nationalister. Att vara sann nationalist är likställt med att vara etnonationalist och som sådan undviker man givetvis rasblandning.

Det är grupper som är problemet i samhället, inte individer, som den blinde nazisten sa på TV för några år sedan,

Det går bra att vara nationalist och han en invandrad fru, så länge båda är nöjda.

Genetiskt är de nazzar jag hängt med inga toppexemplar, skulle rekommendera estniska eller finska kvinnor för att stärka genpoolen.

LL
Citera
2022-07-26, 00:21
Medlem
HLundborgs avatar
När det kommer till konservativa som du också nämnde så saknar de ofta den etniska aspekten i sin idévärld. Det är då lätt att tänka sig att dessa söker sig till länder/kulturer där kvinnan accepterar en mer konservativ och tradionell kvinnoroll än vad de flesta svenska kvinnor gör som är helt sönderindoktrinerade av genus, feminism och annan skit.
Citera
2022-07-26, 00:25
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Varför verkar vita män som identiferar sig som "nationalister" och "konservativa" vara mer benägna att mixa bort sina gener med någon icke-vit kvinna, än vad vita män som identiferar sig som "vänster" verkar vara?

Oj, du kanske skulle byta rubrik lite?

Jag tänkte när jag såg din tråd liknande "bokstavsvänstern", dvs. kommunistpartierna som byter bokstavskombinationer oftare än vissa byter kalsonger: SKP/APK/VPK/KPML(r)/KPMLS/Vänsterpartiet och allt vad den onde röde kallar sig.

Nazisterna har också byt namn på sina partier. Men skit i det, du pratar om att gifta dig med en utländska alltså?

Varför skulle det vara ett problem, menar du?
Citera
2022-07-26, 00:26
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Okej, så incels drar sig till nationalistiska ideologier. Vad tror du det beror på?

Varför tror du vita vänsterkvinnor är mer benägna att rasmixa än exempelvis nationalistiska och konservativa vita kvinnor?

Jag tror att du blandar ihop orsak och verkan där.
Det är snarare så att de män som har "nationalistiska åsikter" lätt blir incels.
Rent generellt har kvinnor politiska åsikter längre till vänster på den politiska skalan, och det gör att få kvinnor vill ha relationer med de män som är konservativa nationalister.
Citera
2022-07-26, 00:27
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
När det kommer till konservativa som du också nämnde så saknar de ofta den etniska aspekten i sin idévärld. Det är då lätt att tänka sig att dessa söker sig till länder/kulturer där kvinnan accepterar en mer konservativ och tradionell kvinnoroll än vad de flesta svenska kvinnor gör som är helt sönderindoktrinerade av genus, feminism och annan skit.

Jo det är mycket galenskap med dessa genus-grejer. Men det finns ju fortfarande många många många vita kvinnor som är helt normala och som inte tar dessa genusteorier seriöst. Det går ju att dejta dom och skaffa vita barn? Varför väljer inte dessa "konservativa" och "nationalistiska" vita män att göra det istället?

Måste de verkligen bara ha en kvinna som står fastbojad vid spisen och sängen för att de ska kunna se henne som duglig att sätta barn på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in