Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-25, 19:31
  #481
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NereMedOla
Alltså, om någon säger att man vill förbjuda rasblandning och någon annan tar avstånd från det uttalandet så tar den senare rent logiskt ställning för att rasblandning ska vara tillåtet. Det lämnar inte särskilt mycket utrymme för tolkning.

Jag ger upp, lycka till i världen.
Citera
2022-07-25, 19:37
  #482
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Förhöjd risk för mentala problem. Har att göra med att vissa genkombinationer inte går ihop.
https://www.ucdavis.edu/news/biracia...-mental-health
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1448064/

Inget att bry sig om dock. De som kommer lida mest i framtiden är de få som är mentalt friska.

Japp.

Det gjordes en väldigt stor studie om detta på 80-talet i USA också som minst sagt fick ett skrämmande resultat.

Det är numera ett mycket stort problem i Storbritannien.

Från studien Mixed Experiences – growing up mixed race: Mental health and wellbeing:

Citat:
The report found that those with mixed-race backgrounds were more at risk of mental health issues because of their struggle to develop an identity. Morley said the strongest common experience was the "too white to be black, too black to be white".
Citera
2022-07-25, 19:39
  #483
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Jag har varit i båda länderna flertal gånger och måste säga jävligt tråkig länder. Visserligen finns en hel del trevliga polacker ska sägas…

Men styret
Ja, tacka vet jag de politiska massinvandringsförespråkarna i Sverige. Jag menar, vilken spänning med förnedringsrån och gruppvåldtäkter, vad har "tråkiga" polen att komma med där?
Citera
2022-07-25, 19:40
  #484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Det finns ingen biologisk definition av ras och därför heller inga hundraser i biologisk mening.

På engelska wikipedia står att läsa följande om ursprungsbetydelsen för ordet ras

Citat:
The word "race", interpreted to mean an identifiable group of people who share a common descent, was introduced into English in about 1580, from the Old French rasse (1512), from Italian razza.
https://en.wikipedia.org/wiki/Histor...epts#Etymology

En identifierbar grupp av människor med gemensam härkomst...
Nog kan detta tolkas som gemensamma yttre karaktärer hos individer från samma geografiska område?
Definitionen är alltså från före Linnés tid.
Citera
2022-07-25, 19:44
  #485
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Du fortsätter att hävda det, jag är fortsatt skeptisk.



Det finns nog flera anledningar, förutom utseendet så bland annat att östeuropa och östasien upplevs som ett tryggare alternativ att resa till. Ukraina undantaget just nu såklart.

Att det finns välkända turistmål i exempelvis Thailand där man vet att det kommer finnas många kvinnor som kan tänka sig att gifta sig med en västerländsk man och liknande. Det är ett rätt säkert kort helt enkelt om jag förstått det rätt. Många ställen där har ju vad man kan kalla en infrastruktur på plats för att facilitera sådana möten, och det vet folk om här.



Jag vet att många inte kan tänka sig att "datea" en svart person i Sverige, om det verkligen bara har med deras utseende att göra tvivlar jag på. Jag tror attityder gentemot färgade personer i Sverige har stor betydelse, exempelvis om man har föräldrar eller andra vars åsikt spelar roll för en har uttryckt negativa känslor gentemot svarta.

Ljushud i antikens europa,indien,mellanöstern samt kina har alltid setts som vackrare, men det handlar också om ansiktsdrag.



Good for you.



Nej jag värderar inte människor efter deras utseende, om jag är attraherad av någon eller ej spelar ingen roll för mig när det kommer till deras värde som människa.



Jag tror lite kort att "ras" inte har någon vikt alls då jag inte tror på den sortens uppdelning av människor, att utseende inte har något med någons människovärde att göra och att IQ är en bristfälligt mått på intelligens hos människor.



Va?

Tror du på allas lika värde ja eller nej (förutom kriminella då ), hur fan mätter man en människas värde enligt dig?

Frågar du mig, jag är logisk i den frågan, snygga människor är mer värdefula än fula av uppenbara genetiska anledningar.
IQ är ungefär lika viktigt, har man båda blir man en super människa. Och vita är högst på listan, australiska aboriginer lägst.

Ganska enkelt hur jag resonerar eller hur. Men värdighet är också delvis relativt, du värderar väl din familj mer än en främling, annarst tycker jag synd om din familj.

Ditt problem verkar vara att jag är ytlig och generaliserar, välkomen till verkligheten, jag förnekar inte min natur.
Folk som dig tror ni är upplysta och står över andra med eran moral, i verkligheten är ni hjärntvättade får.
Citera
2022-07-25, 19:45
  #486
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sam vanligt är allt tvärtom. Orbán lyder samma agenda som de övriga politikerna, bara ur en annan aspekt.

Problemet är inte blandningen. Om integration och blandning sker är folket fortfarande enigt.

Problemet är de etniska mostättningar som uppstår. När olika grupper ställs mot varandra kan inte folket enas och ställa krav på politikerna. Då kan EU fortsätta att diktera sina villkor.

Det hela underblåses t.ex. av idioter som Paludan (koranbränningar) som ställer grupper mot varandra. Det finns lagar för att ta bort sådana hatare men media ger istället Paludan publicitet. Samma hat ses hos Lars Wilks som också fick stor publicitet.
varför skulle "integration och blandning" ske? Folk vill generellt inte blandas eller ha massinvandring av dessa "flyktingar". Att du börjar gnälla om vilks (som bara visar hur lättstötta islampacket är) och inte där det hör hemma (politiker som inte följer folkviljan) säger ju mer om dig..
Citera
2022-07-25, 19:46
  #487
Medlem
Att skylla på andra folkslag, EU, FN, Nato, kulturen, tidningar och allt vad man nu hittar på
för att förklara sina egna tillkortakommanden - det är inte hållbart.
Att sen hylla allehanda tokiga auktoritära ledare, som till exempel Orban - det är kanske en
naturlig följd.
Att gilla ytterkantspartier skänker nog tröst för stunden åt grottfolket.
Citera
2022-07-25, 19:47
  #488
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är numera ett mycket stort problem i Storbritannien.

Från studien Mixed Experiences – growing up mixed race: Mental health and wellbeing:
Påstådda orsaken "because of their struggle to develop an identity" är förmodligen tagen ur luften.

Det är väldigt svårt att isolera biologi och miljö. Brasilien kanske är ett undantag där rasblandning är regel snarare än undantag. Har rasblandade förhöjd risk där är det svårt att hänvisa till miljö.
Citera
2022-07-25, 19:49
  #489
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Det här är anledningen till att vi inte kan släppa in SD i regeringen.
Alldeles oavsett om negrer, judar, eskimåer, bögar, indianer, samoa-hövdingar eller dvärgar är orsaken till all världens olycka så ska en politiker som representerar folket&staten inte aktivt skapa spänningar mellan folkgrupper/kulturer. Då blir det som när man släpper fram miljöpartiet. Det blir skit å pannkaka.

Jag tycker pride är fjantigt, jag tycker man ska utvisa flyktingar samma sekund de funderar på att begå brott, jag tycker man ska ställa krav för medborgarskap osv. Men som representant för landet ska man hålla sig till de sociala spelreglerna.
ORban är en apa.
Du tänker fel orsak-verkan. Blattarna skapar kaos och motsättningar, folk blir trötta och röstar sd. De spänningarna blir inte större om sd kommer till makten, snarare tvärtom skulle jag säga.
Citera
2022-07-25, 19:51
  #490
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Sjuk jävel han, sista vi behöver är raspolitik och ett mer delat europa. Huruvida man vill rasblanda är upp till var och en.
Det är redan delat mellan globohomo och den bredare folkviljan som inte vill ha massinvandring av araber och negrer. Att det ska vara så svårt att acceptera.
Citera
2022-07-25, 19:51
  #491
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
varför skulle "integration och blandning" ske? Folk vill generellt inte blandas eller ha massinvandring av dessa "flyktingar". Att du börjar gnälla om vilks (som bara visar hur lättstötta islampacket är) och inte där det hör hemma (politiker som inte följer folkviljan) säger ju mer om dig..
Invandrarna är inte här för att integreras utan för att skapa konflikt. Myndigheterna försöker inte integrera dem, de föder oss med Paludan och Vilks.

Trollen citerar plötsligt ett inlägg 30 sidor tillbaka i tråden för att försöka ta fokus från diskussionen jag deltar i i
energitråden. Jag hoppar denna diskussion för tillfället.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-07-25 kl. 20:00.
Citera
2022-07-25, 19:52
  #492
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
På engelska wikipedia står att läsa följande om ursprungsbetydelsen för ordet ras
Det är dock ingen biologisk definition.

Fallet med hundar (eller mer generellt avel) är bra exempel på varför geografi inte hör hemma i en biologisk definition av ras. Morfologi eller DNA är mer lämpligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback