Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Där är ingenting som är logiskt med Engströms berättelse...
Han tittar på klockan på upplyst trottoar vid väggen just när skotten följer o tittar inte ens upp trots Lisbeth skriker högt !
Det är inte logiskt att Engström har en hyffsad normal konversation med Lisbeth 45sek efter skotten ,då alla vittne vittnar om en Lisbeth i upplösningstillstånd o okontaktbar !
Det är inte logiskt att Engström springer efter polisen o sen tappar bort dom på Luntmakargatan o att ingen ser detta !
Det är inte logiskt att Engström inte får lämna vittnesmål trots att polisen just tagit vittnesmål av annat vittne !
Det är inte logiskt att Engström inte tar chansen att visa upp sig i media redan på mordplatsen när han beskrivs som nästan hysterisk behov av att spela viktig o få bekräftelse samt synas...
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Du kan väl kommentera det Problem2020 menar är ologiskt och förklara varför det inte är ologiskt? Att svepa bort det hen påstår med svammel om Ockhams rakkniv är ju att göra det lätt för sig. Har du ens några sakliga argument eller har du bara bestämt dig för att tycka för att du kan?
Vore intressant att se hur du förklara varför OVANstående är logiskt.
Jag menar att Problem krånglar till det. Det har väl blivit kommenterat tidigare, av andra, av mig tror jag, men jag kan snabbt göra det igen.
Det logiska är att hans
första förhör är det mest rätta, brukar vara så, fast de kan bli utförligare med tiden. Då kommer han just ut på Sveavägen och hör 1 smäll. Det stämmer även tidsmässigt med vad han säger att han ser när han kommer fram. Alltså är han 45sek ifrån och hör antagligen ingenting av LP pga trafikljud, avstånd och ofokuserad. För övrigt inte många som varit närmare LP som hört henne skrika. Att man tar hjälp av upplysta skyltfönster för att se på klockan är
helt normalt. Att göra det till något skumt...hallå.
Flera som säger att LP är kontaktbar, med bitvis chockad. SE säger samma sak. Finns vitten, förutom SE, som hör
LP prata om och peka att gm försvinner in i gränden.
Det räcker att han startar 3+sek efter poliserna för att missa dom. Inget konstigt med det. Att ingen sett honom kan förklaras med att det var annat som tog fokus, upplivningsförsök, ambulanser, chocken att det var Palme osv.
Polisen tog inte vittnesmål av alla. Fler gick därifrån utan att de lämnat. Många såg händelsen,
SE såg inte skjutningen
så varför skulle han vittna?
Att SE ville synas, ja. Vad är problemet?