2022-07-25, 15:14
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Skönhet är objektiv men folk har sina preferenser.
Två seriösa frågor nu, jag vill veta hur du tänker.

Menade du subjektiv nu? Jag försöker inte vara dryg men jag tror verkligen att du menade det. För du beskriver subjektivitet direkt efter.

Citat:
1.Om jag som vit man bara blir attraherad av vita kvinnor, är det då konstigt att jag värderar dem mer SOM GRUPP än svarta kvinnor?
Sex/kärlek är ju mycket viktigt i livet.

Jag tycker att det är tråkigt att du värderar människor som grupp baserat på deras utseende. Om det är konstigt är en annan fråga, det har tyvärr varit normen att resonera så rent historiskt och det förekommer i stor utsträckning även idag, men jag hoppas att vi kan ta oss förbi den typen av generaliseringar.

Citat:
2.om du bara får två val nu, vad skulle du välja.
Du får bara bo i ett vit land med medium IQ 100,
Eller ett svart land med medium IQ 70

Svara på dessa frågor

Om du frågar om jag skulle vilja flytta till ett land där jag varken kan språket, kulturen samt skiljer mig rent fysiskt från majoritetsbefolkningen så är svaret generellt nej. Men det har inget med deras hudfärg att göra. Hade jag varit tvungen att fly av någon anledning och blivit erbjuden asyl där så hade mitt svar såklart varit annorlunda. Eller låt oss säga att jag hade blivit erbjuden ett väldigt välavlönat jobb så kanske också mitt svar hade varit annorlunda, men jag hade såklart tagit hänsyn till fler faktorer då.
IQ tycker jag för övrigt är en dålig indikator på den faktiska intelligensen i nationers befolkning, speciellt i post-koloniala nationer.
Citera
2022-07-25, 15:15
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Hur får du det till att rasblandning är en synd i Bibeln? Moses hade en fru från Midian och en fru från Cush. Hon från Cush var med stor sannolikhet svartare än natten. Och Solomon hade fruar från hela den kända världen. Och han fick barn med Drottningen av Sheba.

Så hur kan det vara värre att skaffa barn med någon som har en annan hudfärg än att mörda oskyldiga eller tortera barn?🤔

Nej.

Områdena som idag är arabiska/svarta var inte alltid så, de första dynastierna i Egypten t ex var vita, blonda och blåögda. Mizraim, anfadern till Egypterna var son till Ham, Noas förstfödde. Cush var Mizraims bror.

Noa var perfekt i sin härkomst.

Etiopier var grekiska ordet för "solbränd".

Återigen: 5 Mosebok 23
2 Ingen av blandad härkomst får upptas i Herrens församling; inte ens hans efterkommande i tionde led får upptas där.

Moses bröt inte mot Lagen, Salomon däremot gjorde det som du säger och han fick smaka på Guds vrede. De tidiga Egypterna straffade rasblandning med döden, att Moses som för det första var en Israelit skulle tagit en icke-vit fru och klättrat så högt inom aristokratin finns inte på kartan.

De absolut flesta vita män ser på rasblandare med förakt, framförallt vita kvinnor, det är Gud som talar till dem.
Citera
2022-07-25, 15:16
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
5 Mosebok 23
2 Ingen av blandad härkomst får upptas i Herrens församling; inte ens hans efterkommande i tionde led får upptas där.

Där står det iofs "blodskam" och är ett gammalt uttryck för incest.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=5%20Mosebok%2023&version=SFB

Citat:
Ingen som är född i äktenskapsbrott eller blodskam skall komma in i Herrens församling. Inte ens efterkommande i tionde led skall komma in i Herrens församling.

https://wiki.rotter.se/index.php/Blodskam

Citat:
Blodskam är en äldre benämning på incest, det vill säga sexuellt umgänge mellan personer vilka är så besläktade att de ej får ingå äktenskap med varandra.

e: Verkar finnas blandade uppfattningar om det där, men du kanske kan upplysa oss om var versionerna går isär?
Citera
2022-07-25, 15:24
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Menade du subjektiv nu? Jag försöker inte vara dryg men jag tror verkligen att du menade det. För du beskriver subjektivitet direkt efter.

Jag menar att skönhet är symmetri, sen har folk sin typ.

Jag tycker att det är tråkigt att du värderar människor som grupp baserat på deras utseende. Om det är konstigt är en annan fråga, det har tyvärr varit normen att resonera så rent historiskt och det förekommer i stor utsträckning även idag, men jag hoppas att vi kan ta oss förbi den typen av generaliseringar.

Du svarar inte på frågan, jag frågar ju är det konstigt eller inte, svara och motivera.
Jag är ärlig och logisk, man värderar folk man attraheras av mer än vice versa, varför är det tråkigt eller svårt att förstå?

Om du frågar om jag skulle vilja flytta till ett land där jag varken kan språket, kulturen samt skiljer mig rent fysiskt från majoritetsbefolkningen så är svaret generellt nej. Men det har inget med deras hudfärg att göra. Hade jag varit tvungen att fly av någon anledning och blivit erbjuden asyl där så hade mitt svar såklart varit annorlunda. Eller låt oss säga att jag hade blivit erbjuden ett väldigt välavlönat jobb så kanske också mitt svar hade varit annorlunda, men jag hade såklart tagit hänsyn till fler faktorer då.
IQ tycker jag för övrigt är en dålig indikator på den faktiska intelligensen i nationers befolkning, speciellt i post-koloniala nationer.

Jag frågar om du vill bo i en svart iq70 eller vit iq100 omgivning.
Citera
2022-07-25, 15:24
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Du missar poängen här.

Det är nu uppenbart att den här konflikten handlar om hur mycket väst vill pådyvla oss GloboHomo.

Och när länder som Ryssland och Ungern säger ifrån då agerar Washington och Bryssel som allra kraftigast.

Detta är kärnan i konflikten.

Kristna värderingar vs GloboHomo.
Bland det dummaste jag läst.
Citera
2022-07-25, 15:25
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
5 Mosebok 23

Du är medveten om att guds lagar i gamla testamentet, förutom de tio budorden, som enligt Jesus i nya testamentet inte gäller längre?

Du kan inte plocka enstaka verser ut bibeln. I så fall skulle du kunna plocka enstaka stycken som i princip säger saker som att: ”Alla ska krossas och förgöras”.

Vilket skulle innebära att gud vill förinta varenda människa. Så när det kommer till bibeln, religion och teologi måste du sätta saker i sitt sammanhang. Det gäller även koranen.

// Opartisk
Senast redigerad av FujitsuNakajima 2022-07-25 kl. 15:29.
Citera
2022-07-25, 15:27
Medlem
KNARKAREN85s avatar
[quote=AlabamaHotcakes|81018191]Menade du subjektiv nu? Jag försöker inte vara dryg men jag tror verkligen att du menade det. För du beskriver subjektivitet direkt efter.

Jag tycker att det är tråkigt att du värderar människor som grupp baserat på deras utseende. Om det är konstigt är en annan fråga, det har tyvärr varit normen att resonera så rent historiskt och det förekommer i stor utsträckning även idag, men jag hoppas att vi kan ta oss förbi den typen av

Du svarar inte på frågan, jag frågar är det konstigt eller inte?
Alltså man värderar folk man attraheras av mer än vice versa , varför är det konstigt?
Citera
2022-07-25, 15:27
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Där står det iofs "blodskam" och är ett gammalt uttryck för incest.

https://www.biblegateway.com/passage/?search=5%20Mosebok%2023&version=SFB

https://wiki.rotter.se/index.php/Blodskam

Ordet som används i original manuskripten är "mamzer";

Bible > Strong's > Hebrew > 4464
◄ 4464. mamzer ►
Strong's Concordance
mamzer: a bastard, child of incest
Definition: a bastard, child of incest
a bastard, child of incest
illegitimate birth (1), mongrel race (1), one of illegitimate birth (1).

Ett barn som är resultatet av incest kan efter en mängd generationer göras ren, du kan aldrig återskapa ett vitt barn om det en gång har blandats.

https://www.merriam-webster.com/dictionary/mongrel

Definition of mongrel
1: an individual resulting from the interbreeding of diverse breeds

I denna kontext är det uppenbart att just mongrel är ordet som användes.

"Inte ens efter 10 generationer.." (dvs aldrig).
Citera
2022-07-25, 15:30
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Du är medveten om att guds lagar i gamla testamentet, förutom de tio budorden, som enligt Jesus i nya testamentet inte gäller längre?

Matteus 5
17 Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att uppfylla. Sannerligen, innan himlen och jorden förgår skall inte en enda bokstav, inte minsta prick i lagen förgå; inte förrän allt har skett.

Vilken lag och vilka profeter tror du Jesus pratade om?
Citera
2022-07-25, 15:32
Medlem
Citat:
Nej jag var genuint nyfiken på hur hen resonerade. Ja jag gav ett extremt exempel för att se om hen hade så pass extrema åsikter, vilken många har här. Hen var fullt förmögen att svara på egen hand.
Okej, då förstår jag. Jag trodde att du försökte fördumma diskussionen för att kunna "vinna" den. Något man hör alltför ofta utanför flashback, men alltför sällan hinner peka ut.
Citera
2022-07-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Moderna DNA-studier på 2000-talet visar precis samma sak som en okulär besiktning gör, nämligen att ungrare idag (förutom minoriteter som zigenare) är helt och hållet europeiska, och som genetiskt liknar omgivande folk. Som man kan förvänta sig.

PCA-plot: https://imgur.com/a/pBuPv2x.

Autosomal DNA: https://imgur.com/6oo9RBk.

Europeisk DNA-studie: https://imgur.com/vJm0QKB. Notera ungrarnas relation till grannarna.

En till PCA-plot: https://imgur.com/lCzLIBa.

Och ytterligare en: https://imgur.com/V6rsiKu.

Det stämmer att ungrare är genetiskt sett i princip lika mycket europeiska som deras grannar.
Men ungrarna själva vill belysa deras icke-europeiska magyariska och hunniska bakgrund.
De har mer tysk DNA än magyar och hunnisk kombinerat, fast det vill inte ungrarna själva erkänna.
De går så långt att de ser sig som en del av turkfolken, en del av Turan.
Och Viktor Orban är inget undantag.
https://hungarytoday.hu/orban-hungarians-are-late-descendants-of-attila/

Ungrare är dubbelspelande förrädare som aldrig känt riktig samhörighet med deras germanska, romanska och slaviska grannar. Ungerska nationalister samarbetade med muslimska osmaner mot kristna europeiska grannar.
Idag är man med i EU och NATO, men samtidigt står man väldigt nära Putins Ryssland och den antieuropeiska Erdogan och hans Turkiet.
Citera
2022-07-25, 15:34
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
1. För att det hänger ihop med rasism
2. För att varje människa är värd lika mycket (alla fattar inte detta med människovärde, men det är en annan tråd)
3. Är du helt obildad?
Så du tycker på riktigt att en våldtäktsman är lika mycket värd som dess offer?

Dessutom är "värde" en felöversättning. Har du inte fattat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in