Citat:
Menade du subjektiv nu? Jag försöker inte vara dryg men jag tror verkligen att du menade det. För du beskriver subjektivitet direkt efter.
Citat:
1.Om jag som vit man bara blir attraherad av vita kvinnor, är det då konstigt att jag värderar dem mer SOM GRUPP än svarta kvinnor?
Sex/kärlek är ju mycket viktigt i livet.
Sex/kärlek är ju mycket viktigt i livet.
Jag tycker att det är tråkigt att du värderar människor som grupp baserat på deras utseende. Om det är konstigt är en annan fråga, det har tyvärr varit normen att resonera så rent historiskt och det förekommer i stor utsträckning även idag, men jag hoppas att vi kan ta oss förbi den typen av generaliseringar.
Citat:
2.om du bara får två val nu, vad skulle du välja.
Du får bara bo i ett vit land med medium IQ 100,
Eller ett svart land med medium IQ 70
Svara på dessa frågor
Du får bara bo i ett vit land med medium IQ 100,
Eller ett svart land med medium IQ 70
Svara på dessa frågor
Om du frågar om jag skulle vilja flytta till ett land där jag varken kan språket, kulturen samt skiljer mig rent fysiskt från majoritetsbefolkningen så är svaret generellt nej. Men det har inget med deras hudfärg att göra. Hade jag varit tvungen att fly av någon anledning och blivit erbjuden asyl där så hade mitt svar såklart varit annorlunda. Eller låt oss säga att jag hade blivit erbjuden ett väldigt välavlönat jobb så kanske också mitt svar hade varit annorlunda, men jag hade såklart tagit hänsyn till fler faktorer då.
IQ tycker jag för övrigt är en dålig indikator på den faktiska intelligensen i nationers befolkning, speciellt i post-koloniala nationer.