2022-07-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Jag håller med. Det land jag vill leva i kanske inte du vill leva i så varför ska jag tvinga dig och alla andra att leva som mig.
Sen tycker jag att folk bryr sig för mycket om sånt som andra inte har att göra med och som inte spelar någon roll för samhället i stort, till exempel lägger sig folk i vad andra äter, vad för underhållning man föredrar eller vad för kläder man har.

Svaret är såklart att det är vad dom som sitter på makten vill. Vi ska tjafsa sinsemellan om småsaker medans dom plundrar allt vi äger.

Jupp, vore så enkelt och relationerna hade nog blivit mycket bättre med sinsemellan. Varför bry sig vad andra gör sålänge det inte påverkar mig.

Jo kanske är det så att vi alla bara är satta att slåss mot varandra medans dom med makten gnider händerna och gör som dom vill. Kanske borde folket resa sig samman och be om mer lokal makt och utökat folkstyre precis som delstaterna i USA har sina egna lagar och regler, varför inte ha något liknande i Sverige, vi är ju endå USA älskare här och ser upp till pappa USA så mycket.
Citera
2022-07-25, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Vi pratade om Ungern nu, men det är iallafall bra att högern som skriker sig blå om "frihet" visar att vad de menar är "frihet att vara som jag har godkänt".

Tror du projicerar lite här nu, jag har aldrig sagt vad jag skulle föredra endast att det är hyckleri att du försöker slänga skit på folk som redan görs.
Citera
2022-07-25, 14:27
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Har du något stöd för det fetade? Tvärtom synes den kontemporära forskningen anse.
https://kurera.se/arv-paverkar-personligheten-mer-an-uppvaxtmiljon/

Absolut, men du behöver feta hela meningen och inte bara första halvan för att förstå vad som menas.

Vill du veta mer om epigenetik (som exploderat senaste år) så börja t.ex med den här. Efter det rekommenderar jag att googla Manolis Kelis och fortsätta därifrån. Det finns t.ex en del väldigt intressanta podcasts med Manolis på Lex Friedman att kolla upp.
Citera
2022-07-25, 14:29
Medlem
EU exploderar inte i fördömanden.

Vad är grejen med TS att fantisera ihop sånt?
Samma rubriker man ser på youtube "Jordan Peterson DESTROYS in debate with..." osv.

Trams.
Senast redigerad av teellur 2022-07-25 kl. 14:31.
Citera
2022-07-25, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artemis4
Jupp, vore så enkelt och relationerna hade nog blivit mycket bättre med sinsemellan. Varför bry sig vad andra gör sålänge det inte påverkar mig.

Jo kanske är det så att vi alla bara är satta att slåss mot varandra medans dom med makten gnider händerna och gör som dom vill. Kanske borde folket resa sig samman och be om mer lokal makt och utökat folkstyre precis som delstaterna i USA har sina egna lagar och regler, varför inte ha något liknande i Sverige, vi är ju endå USA älskare här och ser upp till pappa USA så mycket.

Människor som får bestämma själv hur dom ska leva? Nu är du ute på väldigt hal is. Människor i en sådan situation kan vara väldigt farliga för sig själva men framförallt andra (läs:MSM och politiker). Skrämmande att det finns folk som dig!

😂
Citera
2022-07-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Absolut, men du behöver feta hela meningen och inte bara första halvan för att förstå vad som menas.

Vill du veta mer om epigenetik (som exploderat senaste år) så börja t.ex med den här. Efter det rekommenderar jag att googla Manolis Kelis och fortsätta därifrån. Det finns t.ex en del väldigt intressanta podcasts med Manolis på Lex Friedman att kolla upp.

Mannen...

https://en.wikipedia.org/wiki/Heritability_of_IQ

Citat:
Early twin studies of adult individuals have found a heritability of IQ showing heritability for IQ as high as 80% with some recent studies.

Dessa är även såkallade WAIS IQ tester som ligger till grund för "Flynn effekten" d.v.s. dom har en verbal del som innehåller ordkunskap som inte har med verklig intelligens att göra. Läser du bara ett lexikon 5 timmar om dagen så får du världens högsta verbala IQ på dom deltesterna. Eller gör du dom i ett annat språk 0 IQ. Därav flynn effekten vi har större ordförråd idag. Det finns även 500 gener kartlagda som korrelerar med IQ och dom finns alla i hundratals till tusentals procent högre hos vita.

Jag har sett exempel på studier som försöker hävda att miljön påverkar IQ nivå, en väletablerad studie som hade detta som svar: En familj som var välutbildad och rik och bodde i ett fint område, deras barn hade högre IQ än en annan familj som inte hade utbildning eller liknande och bodde i ett fattigare område.

Kontentan av studien var alltså att det rikare området ledde till att deras barn fick högre IQ.

Man slår sig för pannan liksom hur korkade PK studier är, vad är hönan eller ägget givetvis får man ju anta att familjen som var välutbildad hade högre IQ än den fattiga familjen och därmed ärvde deras barn IQn... som vi ser i dom studier som visat att upp till 80% eller mer beror på genetiskt arv.
Citera
2022-07-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Människor som får bestämma själv hur dom ska leva? Nu är du ute på väldigt hal is. Människor i en sådan situation kan vara väldigt farliga för sig själva men framförallt andra (läs:MSM och politiker). Skrämmande att det finns folk som dig!

😂

Haha, ja det är väl kanske så dom tänker, vi är små barn som måste kontrolleras
Citera
2022-07-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
1. För att det hänger ihop med rasism
2. För att varje människa är värd lika mycket (alla fattar inte detta med människovärde, men det är en annan tråd)
3. Är du helt obildad?
Så alla människor är lika mycket värda? Breivik är alltså lika mycket värd som ditt barn eller dina föräldrar?
Citera
2022-07-25, 14:56
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Tror det har att göra med att folk inte vill att europeer ska bli negrer.

Så då är det alltså ok att pappa staten säger vem DU får stoppa kuken i? uppfattat.
Citera
2022-07-25, 15:00
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Det var en illvillig tolkning och ett medvetet missförstånd.

Nej jag var genuint nyfiken på hur hen resonerade. Ja jag gav ett extremt exempel för att se om hen hade så pass extrema åsikter, vilken många har här. Hen var fullt förmögen att svara på egen hand.
Citera
2022-07-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artemis4
Då har du inte läst tråden för dom är inte ett rasblandat folk öht.

Alla folk är rasblandade och ju mer centralt ett område ligger dvs har varit utsatt för mer krig och folkvandringar än andra mindre centralt placerade områden desto större rasblandning. Finns inget land dock som inte är rasblandat.
Citera
2022-07-25, 15:07
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbfin
Vilka verser i Bibeln säger så?

5 Mosebok 23
2 Ingen av blandad härkomst får upptas i Herrens församling; inte ens hans efterkommande i tionde led får upptas där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in