2022-07-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
DrunkenZealot har rätt. Ni vänsternissar tror att alla är toleranta. Men faktum är att det enda folk som bryr sig om andra folk är germaner, och det gör vi enbart pga förintelsen. Innan detta så gjorde inte vi det heller. Ta tex svarta i USA. För varje svart människa som dödas av en vit dödas 8 vita av svarta. Bryr sig svarta om dessa 8 vita? Nej, inte ett skit, men när den enda svarta dödas då ska det demonstreras och förstöras och fan och hans moster. BLM.

Snälla ta din medicin. Alltså, ni lever i en fantasivärld på riktigt, där ni tror x och y bara för x och y. Vet du ens varför jag lutar att att rösta V? Nej dåså, lägg ner.

Stödjer ingen form av våld och demonstrerar inte för något sådant heller. Tycker det förödande att det finns sådana missförhållanden i samhället, men man behöver inte generalisera grovt och dra alla över en och samma kam som ni gör.

Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jo, det gör de visst det. Visste du tex att bolsjevismen var den västerländska storfinansens verk? Det står inte i några läroböcker och är inte heller något som media tar upp. Det är alltså samma familjer (+ några nytillkomna) som nu vill inför The great reset.
Mycket möjligt, ingen aning. Ja och varför skulle jag vilja stödja det om det nu är så? Sluta stämpla de som röstar på ett visst parti för x och y. Jag kallar inte alla Sverigedemokraterna nazister för de är inte det även om det kanske finns några som är det.

Det är mycket som är fel dessvärre, detta med covid har visat stor korruption t.ex. där alla som inte var för massvaccinering tystades men de visade sig att ha rätt.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-07-25 kl. 13:42.
Citera
2022-07-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Men i er uppochnervända värld så är det så, när en diktator tvingar enskilda invånare att välja något som borde vara upp till dessa, detta är tolerans... sluta trolla, snälla.

Ingen tvingar dig till att välja något, du kan ta ditt pick och pack och åka till något naziställe där de runkar åt att stabba människor som inte är likasinnade. Jag har hela mitt liv mötts utav andra folkslag, blivit otroligt bra behandlad så du kan ta din hatpropaganda och köra upp den där solen inte skiner.

Vill du ha marxism så kan du gott åka till Kina. Passa på nu när alla miljardärer försöker komma bort därifrån. Alla vet att marxismens utopi är runt hörnet när de rika börjar fly.

Varför tolerera strukturell rasism och kvinnoförtryck i en enda sekund till när den marxistiska utopin finns redan i Kina? Låter helt idiotiskt.
Citera
2022-07-25, 13:43
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Vilka personer som svenskar ligger med och gifter sig med ska väl du skita i.

Självklart kommer jag att ha synpunkter på det. Eftersom jag värnar om mitt eget folk, precis som Orban, så vill jag givetvis inte att det ska bli fler icke-vita i mitt land, eller hur?

Citat:
Sköt du ditt istället och värna om din egna familj, snack om "folk", "nation" och sånt är bara trams enligt mig. Vill du se blonda och blåögda barn i Sverige får du väl skaffa barn med en blond och blåögd kvinna, men det betyder inte att alla svenskar måste göra det.

Så du är bara en helt vanlig korkad kosmopolit. Det förklarar saken
Citera
2022-07-25, 13:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
1. För att det hänger ihop med rasism
2. För att varje människa är värd lika mycket (alla fattar inte detta med människovärde, men det är en annan tråd)
3. Är du helt obildad?

Det hänger ihop med ideologi.
Vikten av att vara godare o mer ”sofistikerade” än andra. Baserat på ett behov av social status.

1. Människan har spridit sig över hela jorden. Från isvidderna i norr till de heta öknarna vid ekvatorn. Från täta djungler till isolerade öar i de stora haven. För att överleva har dessa grupper via det naturliga urvalet anpassat sig till miljöerna.
Olika miljöer kräver olika egenskaper, o årtusenden med naturligt urval har skapat mångfald.
Att påpeka det är numera tabu o lika med rasism.

2. Nej. Olika människor är inte lika mycket värda. Dina egna barn är mer värda än främlingars barn på andra sidan jorden. För samhället är frisk ynglings liv är mer värt än en cancersjuk 105 åring. För en politiker är en väljare vars röst tillfaller denne mer värd än någon som röstar ”fel”.

3. Ett märkligt uttalande. Men jag misstänker att du förväxlar tänkande o kunskap med känslor.

Orban förstår att ett starkt homogent samhälle är grunden för välfärd. ”Mångfalden” i betydelsen en blandad kompott är i praktiken ett splittrat samhälle med konfrontation mellan olika grupper.
Senast redigerad av Sam.Boyd 2022-07-25 kl. 13:47.
Citera
2022-07-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ungrare är redan ett rasblandat folk enligt tråden om du läst den.

Låt människorna rösta och bestämma, jag har inte sagt något annat så tar er medicin och sluta inbilla er massa skeva idéer ni har om andra.

Då har du inte läst tråden för dom är inte ett rasblandat folk öht.
Citera
2022-07-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nronewoke
Vill du ha marxism så kan du gott åka till Kina. Passa på nu när alla miljardärer försöker komma bort därifrån. Alla vet att marxismens utopi är runt hörnet när de rika börjar fly.

Varför tolerera strukturell rasism och kvinnoförtryck i en enda sekund till när den marxistiska utopin finns redan i Kina? Låter helt idiotiskt.
Återigen, var har jag påstått att jag vill det?
Jag vill rösta på v främst för de står för människans rättigheter över sin egna kropp, att de är de enda som värnade om människan under pandemin, de står för frihet och jämlikhet & jämnstäldhet bl.a.
Man behöver inte stödja allt ett parti eller dess medlemmar gillar eller stödjer.
Citat:
Ursprungligen postat av Artemis4
Då har du inte läst tråden för dom är inte ett rasblandat folk öht.
Alla människor är mer eller mindre blandat. Men låtsas du som att din "ras" är unik och bättre än alla andra. Heil Hitler , durr hurr
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-07-25 kl. 13:47.
Citera
2022-07-25, 13:45
Medlem
Citat:
Snälla ta din medicin. Alltså, ni lever i en fantasivärld på riktigt, där ni tror x och y bara för x och y. Vet du ens varför jag lutar att att rösta V? Nej dåså, lägg ner.

Min gissning till det fetstilta är att du lutar åt V för att du är ung, naiv och tror att politiker bryr sig om din folkgrupp.

Detsamma går förstås till de som går SD's korståg och tror att de kommer förändra något.

Alla politiker är desamma. V har mig veterligen inte gått ut och kritiserat det moderna slaveriet med migranter som jobbar för slavlöner för att leverera din mat till dörren billigt och att ta dig med sin bil från A till B till 25% av priset som du hade betalat för en vanlig taxi.

Det jag menar är att politikerna, precis som du och jag, ser problemen och är en del av problemen. De bryr sig bara helt enkelt inte.

Varken du eller han du diskuterar mot har rätt. I slutändan hade politikern oavsett parti offrat båda er två trots åsikt om den hade behövt.
Citera
2022-07-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Självklart kommer jag att ha synpunkter på det. Eftersom jag värnar om mitt eget folk, precis som Orban, så vill jag givetvis inte att det ska bli fler icke-vita i mitt land, eller hur?

Det bästa vore helt enkelt att vita fick sina egna länder och att man gav åtminstonde ett landskap åt svenskar att ha som sitt egna, precis som alla andra minoritetsfolk får sina egna områden vi har ju samerna som har sina naturskyddade områden och allt möjligt det är så jävla gulligull med dom.

Ge Dalarna eller vafan som helst åt svenskarna precis som Catalonien har sin egen lilla republik i Spanien.

Så kan dom andra importera hur många miljoner invandrare som helst sen, kan vi sitta och kolla på nyheterna när dom blir våldtagna och skjutan och allt vad som händer.

Men kom ihåg, deras politik går ut på att utrota vita. Dom hade aldrig gillat tanken på att svenskar överlevde som folk i sitt egna land.

Det är därför dom blir arga på Ungern och Orban. Dom här människorna är ondlystna jävlar som hatar vita människor i grund och botten, det är vad dom drivs av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Om rasblandade varnar för rasblandning ska man väl ta det på särskilt allvar. Som om en knarkare varnar för droger, prostituerad varnar för att sälja sex osv, den som upplevt det negativa varnar ofta andra, så funkar goda medmänniskor.
Jag tror de mest är förvirrade och vill inte erkänna att deras kultur är en blandning av turkisk, asiatisk, romsk och Västeuropa.
En gissning är att de varit förtryckta av kommunismen och nu försöker skapa en identitet.
Som alla visioner så brukar det handla om vad man inte är. Typ om ett företag skriver att vi är det snälla företaget så vet man att de varit jävligt elaka och chefen försöket ändra på det.
Varför Orban försöker skapa en europeisk identitet i ett multikulturellt land är bara konstigt men kanske fattar man inte vad kommunismen gjort med psyket.
Citera
Avslutad
Citat:

Ok.

Citat:

Skulle tro att skillnaden främst är individualist kontra kollektivist.
Citera
2022-07-25, 13:49
Medlem
Citat:
Alla människor är mer eller mindre blandat. Men låtsas du som att din "ras" är unik och bättre än alla andra. Heil Hitler , durr hurr

Nej vi är likadana som våra förfäder var för 5000 år sen.
Citera
2022-07-25, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Min gissning till det fetstilta är att du lutar åt V för att du är ung, naiv och tror att politiker bryr sig om din folkgrupp.

Detsamma går förstås till de som går SD's korståg och tror att de kommer förändra något.

Alla politiker är desamma. V har mig veterligen inte gått ut och kritiserat det moderna slaveriet med migranter som jobbar för slavlöner för att leverera din mat till dörren billigt och att ta dig med sin bil från A till B till 25% av priset som du hade betalat för en vanlig taxi.

Det jag menar är att politikerna, precis som du och jag, ser problemen och är en del av problemen. De bryr sig bara helt enkelt inte.

Varken du eller han du diskuterar mot har rätt. I slutändan hade politikern oavsett parti offrat båda er två trots åsikt om den hade behövt.
Håller med till viss del med dig och förstår ditt tankesätt.
Nja, V går faktiskt emot strömmen när det gäller vissa frågor. SD har blivit mer som de övriga partier, frågan där de är annorlunda i är främst invandringspolitiken. Jag såg inget parti värna om den enskilda individen under pandemin mer än V egentligen. Dessutom är det enbart V som vill att vi ska ha rätten till vår egna kropp, de andra vill kriminalisera vissa självklarheter. Det är främst lite sådana saker som fick mig att vilja rösta på dem. Jag är inget fan utav kommunism men V har ändrats rätt mycket.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-07-25 kl. 13:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in