2022-07-25, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repigapiraten
De är ju nolltolerans mot drograttfylla så antagligen är svaret nej. Om jag va du hade jag bara accepterat att det är borta nu. Men det klart, de finns alltid en möjlighet att testet inte visar positivt för du har en för låg koncentration i blodet. Men det är Trafikverket inte polisen som bestämmer om indraget körkort.

Jaha okej.

För när jag skrev 0.001 Microgram så syftade jag på låg koncentration i blodet, men jag förmodar nu att det inte menas som samma sak, dvs låg koncentration menas med att inget visar positivt.

Ja vet att jag lär åka dit, tycker bara det är skumt att folk sagt att de klarat sig samt att blodet renas på 12 timmar när det kommer till blod, rökte ändå tre dagar under veckan det känns ändå som en hel del för att man ska hinna bli ren på 24 timmar.

Lär ta det till rättegång och skylla på att jag oavsiktligt fått i mig det men att jag inte kände någon som helst påverkan när jag körde.
Citera
2022-07-25, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sicari0
Jaha okej.

För när jag skrev 0.001 Microgram så syftade jag på låg koncentration i blodet, men jag förmodar nu att det inte menas som samma sak, dvs låg koncentration menas med att inget visar positivt.

Ja vet att jag lär åka dit, tycker bara det är skumt att folk sagt att de klarat sig samt att blodet renas på 12 timmar när det kommer till blod, rökte ändå tre dagar under veckan det känns ändå som en hel del för att man ska hinna bli ren på 24 timmar.

Lär ta det till rättegång och skylla på att jag oavsiktligt fått i mig det men att jag inte kände någon som helst påverkan när jag körde.

De går att vara ren på 24 timmar. Men oftast gäller det om man har rökt passivt, rökt väldigt lite samt att man redan är ren i i blodet. Det du kan göra är väll att hålla dig ren, sen överklaga blodanalysen och säga att den inte stämmer eller något var fel på den.
Citera
2022-07-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repigapiraten
De går att vara ren på 24 timmar. Men oftast gäller det om man har rökt passivt, rökt väldigt lite samt att man redan är ren i i blodet. Det du kan göra är väll att hålla dig ren, sen överklaga blodanalysen och säga att den inte stämmer eller något var fel på den.

Tack, vad händer om man klagar på det? Vad för procedurer sker ifrån myndighetens sida?

Jag var ren i 2 veckor, dessförinnan rökte jag typ 2 gånger i veckan, så ren 2 veckor för att sedan på en vecka röka vid tre olika tillfällen, som sedan resulterade i att blodet togs 24h efter senaste rökningen.
Citera
2022-07-28, 01:24
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Hört från flera personer att deras test blivit bortslarvade...

Men ja det känns iaf som osannolikt då vi gick in till polissationen tillsammans och hon säkert lagt den där dom alltid läggs..

Sen om Postnord gör det dom är bäst på dvs slarva bort paket det är en annan femma.

När det kommer till att jag är ren så är det omöjligt.

Vad händert om det är 0.001 Microgram, kan då åklagare välja att lägga ner fallet då det är för lite?

Dom snackar skit. Av alla människor jag känner så är det säkert 500 torskar sammanlagt och ingen har någonsin fått sitt prov borttappat. Med nolltolerans mot droger så betyder det att alla värden över gränsvärdet räknas som narkotikabrott, om jag inte minns fel är gränsvärdet 0,0003 och om du har 0,001 kommer åklagaren åtala dig även fast det är en extremt liten mängd.
Citera
2022-07-28, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Dom snackar skit. Av alla människor jag känner så är det säkert 500 torskar sammanlagt och ingen har någonsin fått sitt prov borttappat. Med nolltolerans mot droger så betyder det att alla värden över gränsvärdet räknas som narkotikabrott, om jag inte minns fel är gränsvärdet 0,0003 och om du har 0,001 kommer åklagaren åtala dig även fast det är en extremt liten mängd.

Dom som jag talat med är vänner till mig och jag vet att vissa av dom har fått sina prov bortappade, en gång stötte min vän på samma snut som tog han på piss han sa till honom "Du hade tur din jävel"
Citera
2022-09-12, 09:41
Medlem
Citat:
Dom som jag talat med är vänner till mig och jag vet att vissa av dom har fått sina prov bortappade, en gång stötte min vän på samma snut som tog han på piss han sa till honom "Du hade tur din jävel"

Vad visade sig på provet?
Citera
2023-01-24, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfetholk
Vad visade sig på provet?

Positivt, canabinolsyra
Citera
2023-10-14, 12:01
Medlem
Vad blev påföljden?
Citera
2023-11-18, 07:38
Medlem
Hoppar in i tråden med en fråga.
Om man har en medicin utskriven av en läkare och apotekaren sa att man inte får köra bil på det.
Kan man åka dit för drograttfylla trots att man har det på recept?
I detta fall gäller det Citodon (kodein)
Citera
2023-11-18, 07:48
Bannlyst
Citat:
Har faktiskt prövotid, så skitet kommer bli indraget såvida det inte visar negativt.

Jag greppade också efter halmstrån när polzei rävsaxade sönder mig. Det är tyvärr bara att landa i att du tappar lapp.

Ruskigt segt att du hade prövotid. Jag behövde bara vänta en vinter och sommar.

Citat:
Ursprungligen postat av 444LIMITLESS
Om man har en medicin utskriven av en läkare och apotekaren sa att man inte får köra bil på det.

Recept trumfar sönder kassapersonal.

Jag fick Citodon utskrivet på medeltiden och det var bara att ratta runt. Vad någon bitter apotekare säger om det spelar sannerligen ingen roll, gapflabb!

Är du med i Laro så får du köra på Subutex och vad jag vet även Metadon.
Senast redigerad av asdman123 2023-11-18 kl. 08:14.
Citera
2023-11-18, 18:08
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 444LIMITLESS
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Recept trumfar sönder kassapersonal.

Jag fick Citodon utskrivet på medeltiden och det var bara att ratta runt. Vad någon bitter apotekare säger om det spelar sannerligen ingen roll, gapflabb!

Är du med i Laro så får du köra på Subutex och vad jag vet även Metadon.
Man kan fortfarande åka dit för drograttfylla, men reglerna är något lindrigare. Om man kör på något narkotikaklassat (vilket Citodon är) så är det automatiskt drograttfylla om det finns något kvar i blodet, även om det inte påverkar körförmågan. När man tar det på läkares ordination så måste det dock faktiskt ha påverkat körförmågan negativt för att bli brottsligt (4 § trafikbrottslagen).

Det är med andra ord säkrast att följa farmaceutens rekommendation.
Citera
2023-11-28, 23:36
Medlem
Jag ska lämna prover snart hos körkort läkare för att söka om alkolåset. Jag är lite orolig för Thc värde i kroppen, jag har testat negativt för 20ng och undrar om Trafikverket gör en gränsvärde på 20 ng eller mindre ? Klarar jag proven om jag testade negativt för 20ng då? Och en annan fråga det här med hår prover ! Är det en slumpmässig test eller gäller bara för vissa ? Uppskattar era svar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in