2022-07-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var en trussel. Du har nok misforstått hva et stilleben er. Et stilleben er gjenstander som ikke er i bevegelse. I dette tilfelle inneholdt det såkalte stillebenet; trusselbrev, konvolutt, armbåndsur og to ringer oppå en rød stol.
Det at plasseringen av gjenstandene blir kalt et stilleben, vil ikke utgjøre en forskjell på tidslinjen.
Enig. Og jeg tenker at mulige årsaker til at gjenstandene inkl trusselbrevet ble plassert på den røde stolen var fordi det var praktisk for GM å slippe å gå så langt inn i huset for å plassere gjenstandene + at trusselbrevet ble lett å oppdage når det ble plassert slik.
Citera
2022-07-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det var en trussel. Du har nok misforstått hva et stilleben er. Et stilleben er gjenstander som ikke er i bevegelse. I dette tilfelle inneholdt det såkalte stillebenet; trusselbrev, konvolutt, armbåndsur og to ringer oppå en rød stol.
Det at plasseringen av gjenstandene blir kalt et stilleben, vil ikke utgjøre en forskjell på tidslinjen.

Jeg vet meget godt hva et stilleben er. Dette oppstilte «kunstverket» hadde nok sin misjon, usikker på om det var ment som en trussel selv om du ser ut til å konkludere med det.
Citera
2022-07-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig. Og jeg tenker at mulige årsaker til at gjenstandene inkl trusselbrevet ble plassert på den røde stolen var fordi det var praktisk for GM å slippe å gå så langt inn i huset for å plassere gjenstandene + at trusselbrevet ble lett å oppdage når det ble plassert slik.

I tilfelle skivebom. TH feide rett forbi opptil flere ganger uten å få øye på det. Allikevel bruker han benevnelsen stilleben på «kunstverket» han langt om lenge fikk øye på.
Citera
2022-07-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg vet meget godt hva et stilleben er. Dette oppstilte «kunstverket» hadde nok sin misjon, usikker på om det var ment som en trussel selv om du ser ut til å konkludere med det.

Kun villedning som det meste andre i denne saken
Citera
2022-07-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kun villedning som det meste andre i denne saken

Skal ikke forsøke overbevise deg om noe annet. Selv mener jeg det er grunner til at tingene var plassert akkurat slik de var plassert i dette stillebenet.
Citera
2022-07-24, 22:33
Medlem
Citat:
Kjenner jeg tror mer på sleping av Fru Hagen og derfor tepper brettet opp. På hvilket bord var duk i uorden? Nytt for meg.

Dersom det ikke var bitemerker i pennen tror jeg ikke hunden har hatt det så gøy med den heller.

Så da har vel den havnet der av en annen grunn. Kanskje «skaperen»/manusforfatteren var i gang igjen med greiene sine.

Bordet vaert plassert i finstuen som duken var i uorden.
Citera
2022-07-24, 22:34
Medlem
Citat:
Skal ikke forsøke overbevise deg om noe annet. Selv mener jeg det er grunner til at tingene var plassert akkurat slik de var plassert i dette stillebenet.

Blir litt som med det bakhonet utenfor inngangsdøra som TH mente var viktig for saken.
Citera
2022-07-24, 22:40
Medlem
Citat:
Kjenner jeg tror mer på sleping av Fru Hagen og derfor tepper brettet opp. På hvilket bord var duk i uorden? Nytt for meg.

Dersom det ikke var bitemerker i pennen tror jeg ikke hunden har hatt det så gøy med den heller.

Så da har vel den havnet der av en annen grunn. Kanskje «skaperen»/manusforfatteren var i gang igjen med greiene sine.

Stillebenet ville nok si at det hadde skjedd en kidnapping av AEH og i brevet kunne TH da lese hva slags krav som ble stilt til ham.
Citera
2022-07-24, 22:44
Medlem
Citat:
Blir litt som med det bakhonet utenfor inngangsdøra som TH mente var viktig for saken.

Bakhonet ville nok si at AEH hadde sannsynligvis hatt en hjerteinfarkt.
Citera
2022-07-24, 22:45
Medlem
Citat:

Bakhonet har nok hatt en funksjon. I likhet med stillebenet sin misjon.
Citera
2022-07-24, 22:47
Medlem
Citat:
Bakhonet har nok hatt en funksjon. I likhet med stillebenet sin misjon.

Ingen ting som tyder på det
Citera
2022-07-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Fordi noe skulle slepes langs gulvet?
Er finstuen det rommet der trappen fra 2. etasje ender i?

Til venstre om trappen fra 2. etasje er finstuen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in