2022-07-24, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du förnekar dig inte i försöken att idiotförklara dig själv. Inte ett ord att rocken är lik, inte ett ord att bilden stämmer.

Hehe

Du är bra jävla dum som inte förstår. Korhonen såg den här bilden från presskonferensen och pekade ut SE utifrån den. Kanske dags att du lägger ner att diskutera när du tydligen är helt borta tyvärr.
Citera
2022-07-24, 17:55
Avslutad
Citat:
YN såg mannen 2-3 sekunder och hade ingen anledning granska honom. Hon var berusad.

Den hon såg måste inte ens vara mördaren då inget matchar med den man LJ ser.

De flesta såg mördaren under bara några sekunder. Hon var inte distraherad av annat t ex satt inte i en bil m.m. Hon såg den mannen på närmare avstånd än vad många andra gjorde m.m. Även hennes vän ansåg att personen de såg hade en lång mörk rock som gick nedanför knäna- inte en blå täckjacka.
Citera
2022-07-24, 17:55
Medlem
Oavsett hur man står i skuldfrågan, tror ni att YN såg mördaren?
Citera
2022-07-24, 17:56
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det är nog tänkbart att Engström tänker att LJ troligen hört skotten...

Men Engström tänker att LJ ändå egentligen bara ser honom springa ..

Väktarna påstår inte att SE 23:40 sagt att han sprang in. Jag läste förhören.

Om SE är GM så är språngmarschen förmodligen en historia han hittar på för att skydda sig mot vittnen som ser honom komma till mordplatsen efter några minuter.
Citera
2022-07-24, 18:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
De flesta såg mördaren under bara några sekunder. Hon var inte distraherad av annat t ex satt inte i en bil m.m. Hon såg den mannen på närmare avstånd än vad många andra gjorde m.m. Även hennes vän ansåg att personen de såg hade en lång mörk rock som gick nedanför knäna- inte en blå täckjacka.

Och där har vi svaret varför du vägrar ge med dig. Du har bestämt dig att GM har mörk rock för att YN säger det. Du har bestämt dig för att SE har mörk rock för att YN säger GM har mörk rock. Confirmation bias
Citera
2022-07-24, 18:03
Medlem
Citat:
Väktarna påstår inte att SE 23:40 sagt att han sprang in. Jag läste förhören.

Om SE är GM så är språngmarschen förmodligen en historia han hittar på för att skydda sig mot vittnen som ser honom komma till mordplatsen efter några minuter.

Det kan vara en kombination av saker...

Vi vet faktiskt inte...

Jag frågade dig innan om varför du tror att han ljög om språngmarschen som vittne ...

Vad tänker du om det ?
Citera
2022-07-24, 18:05
Avslutad
Citat:
Och där har vi svaret varför du vägrar ge med dig. Du har bestämt dig att GM har mörk rock för att YN säger det. Du har bestämt dig för att SE har mörk rock för att YN säger GM har mörk rock. Confirmation bias

Nej. 10 av 12 av mordplatsvittnena ansåg i de första förhören att mördaren var klädd i en mörk rock som gick nedanför knäna. 1 av dem 2 var Lisbet och hon förväxlade med hög sannolikhet vittnet Anders B klädsel med mördarens. Du påstår ändå att det är högre sannolikhet med blå täckjacka? Jag påstår att det är mer sannolikt att mördaren var klädd i mörk rock som gick nedanför knäna- så var SE klädd.

https://www.youtube.com/watch?v=QAaiK0duwFQ

https://www.youtube.com/watch?v=muWXiGUwrYI
Citera
2022-07-24, 18:06
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det kan vara en kombination av saker...

Vi vet faktiskt inte...

Jag frågade dig innan om varför du tror att han ljög om språngmarschen som vittne ...

Vad tänker du om det ?

Jag har redan svarat på det idag. För att det är något aktivt och hjältemodigt. Något som närmar sig det som LJ gjort enligt media.

Det finns ju inte så mycket hjältemodigt att hitta på. Han kan ju inte rädda livet på Palme eller gripa mördaren. Hjälpa till med livräddning och försöka hjälpa i mördarjakten är ju i stort sett det enda han kan hitta på.

-"Men herregud hjälpte du till vid denna historiska händelse?"
-"Nej jag gick förbi men ställde mig en bit ifrån".

Inget jag skulle önska säga själv om jag bevittnat mordet.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-07-24 kl. 18:12.
Citera
2022-07-24, 18:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Nej. 10 av 12 av mordplatsvittnena ansåg i de första förhören att mördaren var klädd i en mörk rock som gick nedanför knäna. 1 av dem 2 var Lisbet och hon förväxlade med hög sannolikhet vittnet Anders B klädsel med mördarens. Du påstår ändå att det är högre sannolikhet med blå täckjacka? Jag påstår att det är mer sannolikt att mördaren var klädd i mörk rock som gick nedanför knäna- så var SE klädd.

https://www.youtube.com/watch?v=QAaiK0duwFQ

https://www.youtube.com/watch?v=muWXiGUwrYI

Källa till att SE har mörk rock?
Citera
2022-07-24, 18:12
Medlem
Citat:
Jag har redan svarat på det idag. För att det är något aktivt och hjältemodigt. Något som närmar sig det som LJ gjort enligt media.

Det finns ju inte så mycket hjältemodigt att hitta på. Han kan ju inte rädda livet på Palme eller gripa mördaren. Hjälpa till med livräddning och försöka hjälpa i mördarjakten är ju i stort sett det enda han kan hitta på.

Jag skulle påstå att om det är så är att han tar en mkt stor risk...

Tänk dig aftonbladet den 2 Mars 1986

Stora rubriker..

VARFÖR LJUGER DU Stig Engström?

Sen en bild på Stig o sen bortgjort totalt inför alla..

Plus att det är väldigt kallt att ljuga om denna sak inför polis o vittne..

Jag ska vara helt ärlig..

Språngmarschen får jag inte ihop hur jag än vrider på det...

För jag ser ingen chans att denna är gjord heller..
Citera
2022-07-24, 18:13
Avslutad
Citat:
Källa till att SE har mörk rock?

Enligt SE själv och du påstår att han inte ljuger om något. https://www.expressen.se/nyheter/har-ar-bilderna-pa-stig-engstrom-fran-mordplatsen/

Du svarade inte på min fråga- Du påstår att det mer sannolikt att mördaren hade en blå täckjacka och inte en mörk rock som gick nedanför knäna? Trots att 10 av 12 mordplatsvittnen sade i de första förhören att mördaren hade en mörk rock som gick nedanför knäna.
Citera
2022-07-24, 18:15
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
SE ändrar sin story som i vissa delar inte ens stämmer med övriga vittnesmål.

För att inte tala om det osannolika i att han gick fram till ett skyltfönster för att kunna se vad klockan är, hela trottoaren var ju i princip upplyst av skyltfönsterbelysning.
Just det, jag blev förvånad hur upplyst det var när jag såg bilden som någon länkade till häromdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in