2022-07-24, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det är din gissning att det var noggrannt uttänkt innan vad som sas och inte. Då hade han inte sagt det han fick officiell kritik för.
Den pajiga powerpointen tyder på att innehållet inte var speciellt genomtänkt.

Det kan lika gärna vara så att de sa allt de visste. Du har ingen aning om de har ett enda lite tecken till på att SE är GM. Ren gissning.

Läs om mitt inlägg kring detta - nej, det är ingen gissning alls, tvärtom.

Det var en statlig myndighet som höll i pk, det var inte någon pajig TV4-produkt med Tilde De Paula, ballonger och rosa konfetti, därav tråkig tjänstemanna aktig powerpoint. Det säger mer om de besvikna och lättroade tittarna, än om åklagaren och PU.
Citera
2022-07-24, 15:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jo men det är enbart om någon sett honom komma så , vilket inte borde ge honom tillräckligt anledningen till att hitta på språngmarschen som GM enligt mig..

Jag är helt övertygad om att språngmarschen är ett påhitt av Engström oavsett skyldig eller inte...

Vi kan iallafall slå fast att språngmarschen är mkt viktig för Engström oavsett att berätta om ....

Då borde väl anledningen också vara viktig ?

Varför skulle inte det kunna vara anledningen till språngmarschen? Var inte hans enda chans att spela vittne? Hur ska hans historia som vittne vara trovärdig om någon säger att de såg honom komma till mordplatsen flera minuter efter mordet?

Med tanke på publiken vid mordplatsen så bör GM-SE i en sådan situation utgå från att några sett honom komma.
Citera
2022-07-24, 16:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Dubbelgångare är ett kraftigt ord i sammanhanget. Gemensamma drag och liknande klädsel, en klädsel som enligt dig var väldigt vanlig vid tidpunkten.

Det är inget överarbetad scenario jag lade fram till dig, som jag suttit uppe på vinden och knåpat ihop med pannlampa. Det var en teori som slog mig bara. Jag tycker den passar bäst, när det kommer till SE som GM, då har han helt plötsligt väldigt gott om tid att ta sig tillbaka till Skandia, stämpla ut, snacka med väktarna en halv eller en minut, stilla promerat ut på Sveavägen igen, gå norrut mot nattbussen - vilket var det alternativ han som regel tog dessa sena kvällar, enligt exfrun.

Jaså, när har jag sagt att blå jacka, keps och glasögon är en vanlig outfit? Visst är keps vanligt. Men kombinationen av dessa tre är naturligtvis ovanlig.

Om man nu stöter på det stora problemet att få in SE på Grand, varför tar man då inte bara bort Grand? Mårtens man och Grandmannen kan ha varit någon annan, SE kan ha träffat Palme vid Skandia av en slump. Det blir enklare.
Citera
2022-07-24, 16:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Låg sannolikhet att Mårten såg mördaren och det var inte nära mordplatsen han såg den mannen. Lars har inte sagt blå täckjacka- mörkt klädesplagg är det korrekta. De flesta mordplatsvittnen sade att mördaren hade en lång mörk rock- inte en blå täckjacka. Mycket högre sannolikhet att Yvonne N såg mördaren än att Mårten gjorde det.

Så du tycker det är låg sannolikhet Mårten såg SE? Det är ju inte vad TP tror direkt... Men bra, då kan vi stryka Mårtens "utpekande" av SE.

Ja du får gärna fortsätta undergräva din egen kompetens och seriositet genom att påstå LJ inte sagt blå jacka. Det är ju positivt.
Citera
2022-07-24, 16:10
Bannlyst
Citat:
Jaså, när har jag sagt att blå jacka, keps och glasögon är en vanlig outfit? Visst är keps vanligt. Men kombinationen av dessa tre är naturligtvis ovanlig.

Om man nu stöter på det stora problemet att få in SE på Grand, varför tar man då inte bara bort Grand? Mårtens man och Grandmannen kan ha varit någon annan, SE kan ha träffat Palme vid Skandia av en slump. Det blir enklare.

Hmmm... hur tänker du nu? Att keps är vanligt, men inte ihop med jacka och glasögon. Går personer med keps utan jacka på vintern?

Givetvis kan man ta bort Grand. Det är upp till var och en. Jag tror inte på det scenariot; att han går beväpnad 24/7 (eller enbart sena kvällar), stöter ihop med LOP av en slump. Men var och en får krama sin teori.
Citera
2022-07-24, 16:10
Avslutad
Citat:
Ja det är upp till dig att undergräva allas respekt för dig och din teori. Att hävda motsatsen till vad som står svart på vitt skadar dig och din teori. Dina meningsfränder är förmodligen inte nöjda med dig just nu.

"Mörkt jackliknande plagg, mörkt plagg typ jacka eller rock, mörk figur som försvann uppför trappan, mörkt klädesplagg" osv. Keps var också något som Lars ansåg att mördaren hade på sig. Lars var och är säker på att det inte var CP som han såg men mycket möjligt att det var SE. De flesta mordplatsvittnen ansåg att mördaren hade en lång mörk rock som gick nedanför knäna. Det påminner inget om CP i.a.f. däremot om SE. Även vittnet Yvonne N och hennes vän vid David Bagares gata ansåg att personen de såg (hög sannolikhet mördaren) hade en lång mörk rock som gick nedanför knäna och fladdrade.

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Lars-Jeppsson.pdf

För femtielfte gången- Lars sade inget om någon blå täckjacka. Är ett påhitt och önsketänkande från din sida faktiskt.
Citera
2022-07-24, 16:12
Avslutad
Citat:
Så du tycker det är låg sannolikhet Mårten såg SE? Det är ju inte vad TP tror direkt... Men bra, då kan vi stryka Mårtens "utpekande" av SE.

Ja du får gärna fortsätta undergräva din egen kompetens och seriositet genom att påstå LJ inte sagt blå jacka. Det är ju positivt.

Personen som Korhonen och Storhök såg kan ha varit SE däremot dvs en annan sk Grandman.
Citera
2022-07-24, 16:13
Medlem
Citat:
Varför skulle inte det kunna vara anledningen till språngmarschen? Var inte hans enda chans att spela vittne? Hur ska hans historia som vittne vara trovärdig om någon säger att de såg honom komma till mordplatsen flera minuter efter mordet?

Med tanke på publiken vid mordplatsen så bör GM-SE i en sådan situation utgå från att några sett honom komma.

Så du menar att om Engström är GM så skulle han hitta på språngmarschen för att något vittne kanske sett att han återvänder till mordplatsen?

Så han använder språngmarschen för att då kunna säga att det var därför ni såg mig komma ?

Hur kan det vara logiskt när vi inte ens vet från vilket håll Engström återvänder ifrån eller om han ställer sig på mordplatsen ?
Citera
2022-07-24, 16:16
Medlem
Citat:

Finns det en möjlighet att han ljuger om språngmarschen som vittne också enligt dig ?
Citera
2022-07-24, 16:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Läs om mitt inlägg kring detta - nej, det är ingen gissning alls, tvärtom.

Det var en statlig myndighet som höll i pk, det var inte någon pajig TV4-produkt med Tilde De Paula, ballonger och rosa konfetti, därav tråkig tjänstemanna aktig powerpoint. Det säger mer om de besvikna och lättroade tittarna, än om åklagaren och PU.

Inte ger det åklagarmyndigheten ett skimmer av att vara professionella direkt. När man visar att man är dålig på något så antyder det att man är dålig på allt. De tog det inte ens på allvar när de totalförstörde en svensk medborgare inför hela världen. KP är en skam.
Citera
2022-07-24, 16:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Hmmm... hur tänker du nu? Att keps är vanligt, men inte ihop med jacka och glasögon. Går personer med keps utan jacka på vintern?

Givetvis kan man ta bort Grand. Det är upp till var och en. Jag tror inte på det scenariot; att han går beväpnad 24/7 (eller enbart sena kvällar), stöter ihop med LOP av en slump. Men var och en får krama sin teori.

Sannolikhetslära med exempel. 5% har keps, 10% har blå jacka, 10% har glasögon. Att man har alla tre: 0,05%. Sannolikhet för två sådana: 0,0025%

Du tror inte att han var beväpnad 24/7? Antar du tänker han hade vapnet på kontoret och hämtade det då? Men varför skulle han då ta med vapnet hem och inte lämna det på kontoret? Han går ju intr runt med vapen i onödan?
Citera
2022-07-24, 16:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
"Mörkt jackliknande plagg, mörkt plagg typ jacka eller rock, mörk figur som försvann uppför trappan, mörkt klädesplagg" osv. Keps var också något som Lars ansåg att mördaren hade på sig. Lars var och är säker på att det inte var CP som han såg men mycket möjligt att det var SE. De flesta mordplatsvittnen ansåg att mördaren hade en lång mörk rock som gick nedanför knäna. Det påminner inget om CP i.a.f. däremot om SE. Även vittnet Yvonne N och hennes vän vid David Bagares gata ansåg att personen de såg (hög sannolikhet mördaren) hade en lång mörk rock som gick nedanför knäna och fladdrade.

https://magasinetfilter.se/wp-content/uploads/2018/05/VITTNESF%C3%96RH%C3%96R-Lars-Jeppsson.pdf

För femtielfte gången- Lars sade inget om någon blå täckjacka. Är ett påhitt och önsketänkande från din sida faktiskt.

Tack. Du förstör din egen trovärdighet och kompetens så underbart mycket med dina lögner om att LJ inte sa blå jacka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in