Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Jag menar att Mårtens man är en dubbelgångare till SE i ditt scenario. Dvs klädda exakt likadant.
Jag kan inte förstå att du tycker det är troligt att Grandmannen och mårtenmannen äf olika personer. De är ju exakt likadana. Det måste finnas en ganska hög sannolikhet det är samma person.
Det blir underligt iom att du behöver en oidentifierad person klädd exakt på samma som SE, samt att dessa två kör nån slags stafett. Först är mannen i blå jacka och keps SE, sen någon okänd, sen SE. Det går mot sannolikheten.
Dubbelgångare är ett kraftigt ord i sammanhanget. Gemensamma drag och liknande klädsel, en klädsel som enligt dig var väldigt vanlig vid tidpunkten.
Det är inget överarbetad scenario jag lade fram till dig, som jag suttit uppe på vinden och knåpat ihop med pannlampa. Det var en teori som slog mig bara. Jag tycker den passar bäst, när det kommer till SE som GM, då har han helt plötsligt väldigt gott om tid att ta sig tillbaka till Skandia, stämpla ut, snacka med väktarna en halv eller en minut, stilla promerat ut på Sveavägen igen, gå norrut mot nattbussen - vilket var det alternativ han som regel tog dessa sena kvällar, enligt exfrun.