2022-07-24, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det är ett stort "kanske" för vissa att få ihop det. Jag tycker om Teslas hintar till vänligt sinnade aktieägare.
Så. Ännu ett i framtiden kommer Tesla leverera, men just nu, avvakta med pe 100
Citera
2022-07-24, 08:11
Medlem
The-9s avatar
Den här tråden visar mer och mer att Tesla fans lever på Elon hype/hopp/copium.
Citera
2022-07-24, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9

Nej, det är du som underskattar hur Tesla humaniod robot kommer ge tesla ett market cap på 50 triljoner dollar. Du ser inte det uppenbara!!!!
Citera
2022-07-24, 13:20
Medlem
The-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Nej, det är du som underskattar hur Tesla humaniod robot kommer ge tesla ett market cap på 50 triljoner dollar. Du ser inte det uppenbara!!!!

Jag är för korkad.
Citera
2022-07-24, 14:12
Medlem
gladihattens avatar
Citat:

Elon levererar ju dock. Något ni alla haters missar. Det brukar se ut så här ungefär:

Elon: "Vi kommer att göra X, jag gissar på att det är klart år Y"
Elon haters: "Kommer aldrig hända, sluta vilseleda investerare"
Tidsram Y passerar, Elon haters: "Vad va det vi sa, dags att be om ursäkt"
Elon: "Det är på G, ha tålamod. Utöver det kommer vi göra Z, gissar på tidsram W"
Elon haters: "Nu ljuger du igen!!!!1!" drar fram en lista på saker Elon "ljugit" om
Elon uppnår X, men Elon haters är nu fokuserade på Z och W

Repeat
Citera
2022-07-24, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladihatten
Elon levererar ju dock. Något ni alla haters missar. Det brukar se ut så här ungefär:

Elon: "Vi kommer att göra X, jag gissar på att det är klart år Y"
Elon haters: "Kommer aldrig hända, sluta vilseleda investerare"
Tidsram Y passerar, Elon haters: "Vad va det vi sa, dags att be om ursäkt"
Elon: "Det är på G, ha tålamod. Utöver det kommer vi göra Z, gissar på tidsram W"
Elon haters: "Nu ljuger du igen!!!!1!" drar fram en lista på saker Elon "ljugit" om
Elon uppnår X, men Elon haters är nu fokuserade på Z och W

Repeat
Vad är det som Elon lovat att han ska göra som han gjort som inte handlar om just bilar, ni som påstår att tesla inte är ett bilföretag. Jag kan lista lite grejer som inte skett så kan du lägga till!

Model s plaid 520 mile range
4680 (54% range increase)
Tesla semi
Cybertuck
FSD
Roadster (galet häftig med en SpaceX motor i bak)
EN AGI humanoid robot som tydligen ska finnas en fungerande prototyp innan 22’ EOY (notera att Grimes dansade i spandex inte räknas)
Robotaxi nätverk som skulle tjäna 30 000 dollar OM året åt ägarna.

Det ”x som Elon uppnått” med tesla är endast bilrelaterat, drömmarna som lovas är det som ger tesla en hög multipel”

Nuförtiden leder ju inte tesla i varken effektivitet, längst räckvidd, FSD, absolut inte kvalitet osv. Det är ju mer Tesla som är legacy BEV medans andra driver innovationerna framåt
Senast redigerad av job230ge 2022-07-24 kl. 16:36.
Citera
2022-07-24, 16:37
Medlem
gladihattens avatar
Citat:
Vad är det som Elon lovat att han ska göra som han gjort som inte handlar om just bilar, ni som påstår att tesla inte är ett bilföretag. Jag kan lista lite grejer som inte skett så kan du lägga till!

Tesla semi
Cybertuck
FSD
EN AGI humanoid robot som tydligen ska finnas en fungerande prototyp innan 22’ EOY (notera att Grimes dansade i spandex inte räknas)

Det ”x som Elon uppnått” med tesla är endast bilrelaterat, drömmarna som lovas är det som ger tesla en hög multipel”

Nuförtiden leder ju inte tesla i varken effektivitet, längst räckvidd, FSD, absolut inte kvalitet osv. Det är ju mer Tesla som är legacy BEV medans andra driver innovationerna framåt

De flesta av grejorna du listar hamnar ju i kategorin "inte uppnått än", möjligtvis undantaget Plaid+ som vart inställd då Elon på sistone gått hårdare på linjen att allt över 400 mile räckvidd är onödigt bagage 99% av tiden och därmed en onödig produkt.

Sen är det oerhört ofta som Elon uttrycker sig försiktigt och t.ex säger "förhoppningen är att" "i bästa fall så" "om allt går som planerat så", men alla hatare översätter det ändå rakt av som ett löfte. Jag vill iaf inte ha en CEO som andra, där man håller knäppkäft om allt som inte är 100% p.g.a alla idioter som tolkar fritt.

Håller dock med dig om att om uppvisningen på AI Day #2 bara är ytterligare en spandexkostym så är det helt klart en besvikelse!
Senast redigerad av gladihatten 2022-07-24 kl. 16:44.
Citera
2022-07-24, 17:11
Medlem
ostresss avatar
Citat:

Tesla semi
Cybertuck
FSD
Robotaxi nätverk som skulle tjäna 30 000 dollar OM året åt ägarna.

De där 54% range increase skulle inte vara färdigt förrän september 2023 som tidigast. Det sa Elon på battery day.
Semi och Cybertruck kommer också 2023.
Roadstern dröjer nog till 2024.
FSD vet nog ingen när den kommer, fattar inte varför Elon fortsätter säga att den kommer i år.
Roboten som ska visas upp på AI day är bara en enkel prototyp som inte kommer se ut som på bilderna.
Att ny teknologi blir försenad är inget konstigt. Fattar inte varför ni tar det som att Tesla ljuger och bara visar upp Vaporware.
Handen på hjärtat, tror du verkligen inte att Cybertrucken, semin och roadstern kommer komma alls?
Citera
2022-07-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostress
De där 54% range increase skulle inte vara färdigt förrän september 2023 som tidigast. Det sa Elon på battery day.
Semi och Cybertruck kommer också 2023.
Roadstern dröjer nog till 2024.
FSD vet nog ingen när den kommer, fattar inte varför Elon fortsätter säga att den kommer i år.
Roboten som ska visas upp på AI day är bara en enkel prototyp som inte kommer se ut som på bilderna.
Att ny teknologi blir försenad är inget konstigt. Fattar inte varför ni tar det som att Tesla ljuger och bara visar upp Vaporware.
Handen på hjärtat, tror du verkligen inte att Cybertrucken, semin och roadstern kommer komma alls?

Semi och cybertruck kommer 2023 är det nya. Semi skulle komma 2019, CT 2021, roadster 2020, FSD 2017

Tror du med handen på hjärtat att tesla kommer ha ett batteri som är 54% bättre än 2170 innan 2024? För alla som följt tesla ett tag vet exakt hur det går till. Ni kommer sitta här inne om 2 år och säga att Xyz är bara sen de kommer snart.

Vart går egentligen gränsen för att man ljuger och att man är sen? Så vitt jag vet finns det ingen produktionslina för Tesla Semi som skulle levereras 2019. Det är ju inte direkt så att det är något mindre issue som stoppar dem.

Tror du företagen som blev lovade en semi 2019 är skitglada över att höra att den ”kanske kommer 2023” den som dem beställde 2017
Senast redigerad av job230ge 2022-07-24 kl. 17:20.
Citera
2022-07-24, 17:33
Medlem
ostresss avatar
Citat:
Semi och cybertruck kommer 2023 är det nya. Semi skulle komma 2019, CT 2021, roadster 2020, FSD 2017

Tror du med handen på hjärtat att tesla kommer ha ett batteri som är 54% bättre än 2170 innan 2024? För alla som följt tesla ett tag vet exakt hur det går till. Ni kommer sitta här inne om 2 år och säga att Xyz är bara sen de kommer snart.

Vart går egentligen gränsen för att man ljuger och att man är sen? Så vitt jag vet finns det ingen produktionslina för Tesla Semi som skulle levereras 2019. Det är ju inte direkt så att det är något mindre issue som stoppar dem.

Tror du företagen som blev lovade en semi 2019 är skitglada över att höra att den ”kanske kommer 2023” den som dem beställde 2017
Så du tror att Cybertruck och Semi är Vaporware som aldrig kommer att komma till marknaden?

Jag är fortfarande skeptisk till 54% range increase men det är inte det viktigaste enligt mig. Att få ner kostnaden och att kunna pumpa ut batterier snabbare är mycket viktigare i min bok. Dagens räckvidd är mer än tillräckligt.

Jag tycker även det är väldigt imponerande att Tesla ens fått ut ett batteri som är likvärdig 2170. Att Tesla får ut ett batteri på så kort tid som kan konkurrera med batterigiganter som producerat batterier i 100 år är väll ändå inte så pjåkigt? Det är okej att ge cred ibland, även om du tycker kursen är för hög. Kom igen, säg något positivt om Tesla
Citera
2022-07-24, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostress
Så du tror att Cybertruck och Semi är Vaporware som aldrig kommer att komma till marknaden?

Jag är fortfarande skeptisk till 54% range increase men det är inte det viktigaste enligt mig. Att få ner kostnaden och att kunna pumpa ut batterier snabbare är mycket viktigare i min bok. Dagens räckvidd är mer än tillräckligt.

Jag tycker även det är väldigt imponerande att Tesla ens fått ut ett batteri som är likvärdig 2170. Att Tesla får ut ett batteri på så kort tid som kan konkurrera med batterigiganter som producerat batterier i 100 år är väll ändå inte så pjåkigt? Det är okej att ge cred ibland, även om du tycker kursen är för hög. Kom igen, säg något positivt om Tesla

Tesla gör fina bilar till fina marginaler,

Synd bara att alla tomma löften gjort aktien omöjlig att äga, allting rimligt är inprisat. Tror man att tesla helt utan någon plan löser AGI så kan den bli värd något, men det är ingen risk någon borde ta IMO.
Citera
2022-07-24, 19:20
Medlem
Citat:

Tyckte det var rätt uppenbart från början, när vdn kör entertainmentshows med tjutande crowds är det nåt som är lite off. Eftersom att han inte är vd för ett entertainmentcompany. Och det är ju bara gammal tech, eller återanvänd tech presenterat på ett nice sätt... med små modifikationer. Svårt att riktigt se geniet bakom. Fast det var kul att han försökte köpa twitter, det är definitivt underhållande.

lär förmodligen ligga en hund begraven även där. LOL.
Senast redigerad av Beach2021-TOPPform 2022-07-24 kl. 19:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in