Citat:
Ursprungligen postat av
papperslapp2021
1. Personen vid möbelaffären kan vara vem som helst. Ha likheter med SE, behöver inte vara en dubbelgångare ens. Personen kan ha varit en vanlig människa, som blev nyfiken på LOP, tänkte ta chansen att prata med honom om de höga mjölk eller frimärkspriserna som OP lovat att se över (som exempel). Ingen aning.
2. Är SE GM tror jag han avbröt "operationen" och återvände till arbetet, efter det att Korhonen/Storhök iakttagit honom. Då de kom ut själva, och att det var typ tomt i foajén, trodde SE att han missat LOP med några minuter, att han missbedömt filmens slut. Då lommar han tillbaka. När han stämplat ut, går han norrut mot nattbussen. När LOP korsar gatan mot Sari, ser han dem, då ställer han sig vid norra annonspelaren, rekar av att inga livvakter är dem i följe, när de lämnar Sari slår han dem följe på behörigt avstånd. Det är min teori.
Ja det kan vara någon annan. Dubbelgångare till SE blir han ju då du menar att det är SE som Storhök och nån mer ser vid Grand. Signalementet de uppger är exakt samma signalement som Mårten uppger. Så mannen Mårten ser blir en dubbelgångare.
Det du menar är att Grandvittnen ser SE vara nyfiken, att Mårten senare ser en person med exakt samma signalement vara nyfiken och att Palme mördas 250 bort av den Grandmannen. Får du inte vissa problem med sannolikheten?
Om Mårtens man är lik Grandmannen, finns det inte viss sannolikhet att han är Grandmannen? Är det inte extremt mycket mer sannolikt än att det är två olika personer klädda på samma sätt som kör en stafett: SE - okänd - SE?
Då finns det sannolikare: Okänd - okänd - SE, okänd - okänd - okänd, SE - okänd - okänd. Sen finns ju det jag inte får ihop: SE - SE - SE, okänd - SE - SE
Jag tycker du borde landa i att Mårtenmannen och Grandmannen är samma.