2022-07-24, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, de buksene med hans dna, er vel kanskje de som hun hadde på seg først.
De ble vel funnet inni en stabel. Også har vi inneskoene hennes der det var hans dna under borrelåsen.
Men om han deretter har tatt av henne buksene... Kanskje han på det tidspunktet hadde tatt på seg slike gule lange oppvaskhansker av gummi. Ikke godt å si.

TH kanskje brukte AEHs inneskoe fordi THs skospor ikke ble funnet i huset.
Citera
2022-07-24, 01:54
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvordan synes du hypotesen din passer inn med ammunisjonen som ble funnet I S4 (uten tilhørende våpen)? Smør på flesk?

Jeg har ikke bitt meg fast i noen hypotese, jeg bare lufter forskjellige senarier.
Jeg har skrevet det tidligere, at kanskje ble hun skutt på badet, først kvalt slik at hun var tilnærmet død, og så et skudd. Hvis våpenet var av type Caliber 22, slik som på Orderud med de kontaktskuddene, så blir det minimalt med støy, og minimalt med blodsøl. Vi vet ikke hvilken ammo som TH nekter seg kjennskap til, og vi vet ikke om politiet har funnet noe våpen som TH siden har fjernet derfra.

Hva er det du surner etter? Ta deg en karamell.
Citera
2022-07-24, 01:57
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
TH kanskje brukte AEHs inneskoe fordi THs skospor ikke ble funnet i huset.

En mann på 182 cm? Tviler på at de vil passe. Han bruker sikkert 43-45 i sko.
Ser mer for meg at han har tatt de av henne på et tidspunkt.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-07-24 kl. 02:01.
Citera
2022-07-24, 02:01
Medlem
Citat:
En mann på 182 cm? Tviler på at de vil passe. Han bruker sikkert 43-45 i sko.

Jeg tenkte på innesko f eks som sandaler
Citera
2022-07-24, 02:05
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg tenkte på innesko f eks som sandaler

Jo..men jeg tenker at han kanskje har tatt de av henne på et tidspunkt.
Utover det tror jeg han har gått rundt i sokkelestene evt ullsokker slik som ble brukt på Orderud gård.
Ingen spor.
Ser det ikke som logisk at han skal ha gått rundt sandaler str 37 bare for å skjule sine egne spor.
Politiet ville funnet det ut tror jeg. Masse dna inni, og ikke bare under borrelåsen.
Citera
2022-07-24, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Kanskje, men etterhvert har saken blitt større enn saken..

Neh, det er bare noe du mener.
Citera
2022-07-24, 02:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Den innleggelsen lukter det av så lenge barna da var sterk i troen på at aeh levde. Teh var vel unntaket. Han visste hva som hadde skjedd. Drapsmannen er å finne i familien. Det var en litt for husvarm gm i bolig fram til 10.07+++hvor gjorde teh av blodvaskebøtta.

Ser litt for meg at TEH kan ha vært der å vasket.
En ukjent GM ville ikke vasket rundt. Det ville han ikke hatt nerver til.
En som har tilhørighet der derimot..
Citera
2022-07-24, 04:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Er det hat å mistenke at TH står bak?
Jaja, det er sikkert ikke lett å høre det når man er forelsket i den mistenkte
Haterne utelukker alle andre hypoteser hvor TH/familien er uskyldig.

Du ser bare en mulighet, og det er at TH er skyldig. Du vet ikke hvordan, men du er 100% sikker likevel. Hvis TH ikke kan ha gjort det alene, så forutsetter du at noen i familien har medvirket. Kriseløsningen er at TH har fått hjelp av sin høyre hånd VE/GHH, eller at andre forretningspartner(e) har medvirket.

For deg er alt så enkelt. Jeg forestiller meg at du sitter i blomsterengen, mens du plukker kronblader av prestekrager, og sier; "(for)elsker, (for)elsker ikke, (for)elsker, (for)elsker ikke ..."

Jeg hater ingen, men er heller ikke forelsket, selv om jeg er uenig med deg. Jeg har ingen grunn til å være sikker på hvem som er GM, og derfor har jeg aldri utelukket at TH kan være skyldig. Jeg har begrunnet hvorfor jeg mener det er lite sannsynlig at TH er GM. Jeg synes ikke det passer inn dersom drapet er planlagt. Dersom drapet hadde skjedd i affekt, ser jeg annerledes på saken. Etterhvert har det også fremkommet mange andre opplysninger, som gjør at jeg mistenker at vi har fått falske opplysninger i media. Det er rett og slett en veldig merkelig sak. Og siden det nå snart har gått 4 år uten at TH er tiltalt, så styrker det min oppfatning. Men jeg er på ingen måte sikker. Det er ikke lenge siden jeg presenterte en hypotese om at eks-svogeren og TH hadde drept AEH. Samtidig presenterte jeg en hypotese om at eks-svogerens "mediastunt" var strategi i samarbeid med TH og politiet.

Jeg er altså åpen for mange hypoteser. Jeg har ikke fasit. GM har fasit. Det er ikke mulig å trekke konklusjoner på grunnlaget vi har fått.
Citera
2022-07-24, 12:59
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Haterne utelukker alle andre hypoteser hvor TH/familien er uskyldig.

Du ser bare en mulighet, og det er at TH er skyldig. Du vet ikke hvordan, men du er 100% sikker likevel. Hvis TH ikke kan ha gjort det alene, så forutsetter du at noen i familien har medvirket. Kriseløsningen er at TH har fått hjelp av sin høyre hånd VE/GHH, eller at andre forretningspartner(e) har medvirket.

For deg er alt så enkelt. Jeg forestiller meg at du sitter i blomsterengen, mens du plukker kronblader av prestekrager, og sier; "(for)elsker, (for)elsker ikke, (for)elsker, (for)elsker ikke ..."

Jeg hater ingen, men er heller ikke forelsket, selv om jeg er uenig med deg. Jeg har ingen grunn til å være sikker på hvem som er GM, og derfor har jeg aldri utelukket at TH kan være skyldig. Jeg har begrunnet hvorfor jeg mener det er lite sannsynlig at TH er GM. Jeg synes ikke det passer inn dersom drapet er planlagt. Dersom drapet hadde skjedd i affekt, ser jeg annerledes på saken. Etterhvert har det også fremkommet mange andre opplysninger, som gjør at jeg mistenker at vi har fått falske opplysninger i media. Det er rett og slett en veldig merkelig sak. Og siden det nå snart har gått 4 år uten at TH er tiltalt, så styrker det min oppfatning. Men jeg er på ingen måte sikker. Det er ikke lenge siden jeg presenterte en hypotese om at eks-svogeren og TH hadde drept AEH. Samtidig presenterte jeg en hypotese om at eks-svogerens "mediastunt" var strategi i samarbeid med TH og politiet.

Jeg er altså åpen for mange hypoteser. Jeg har ikke fasit. GM har fasit. Det er ikke mulig å trekke konklusjoner på grunnlaget vi har fått.

Jeg sliter litt med meningen med dette innlegget?

Du er nokså bombesikker på at TH er uskyldig, så meningen faller liksom litt bort..
At du sitter kl04:00 på en lørdag å skriver sånn sier også noe om deg..
Citera
2022-07-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
kl04:00 på en lørdag å skriver
Det er søndag i dag.
Citera
2022-07-24, 13:37
Avslutad
Citat:
Jeg har ikke bitt meg fast i noen hypotese, jeg bare lufter forskjellige senarier.
Jeg har skrevet det tidligere, at kanskje ble hun skutt på badet, først kvalt slik at hun var tilnærmet død, og så et skudd. Hvis våpenet var av type Caliber 22, slik som på Orderud med de kontaktskuddene, så blir det minimalt med støy, og minimalt med blodsøl. Vi vet ikke hvilken ammo som TH nekter seg kjennskap til, og vi vet ikke om politiet har funnet noe våpen som TH siden har fjernet derfra.
Hovedpoenget mitt er at ammunisjonen, som ble funnet på åstedet, må sees i sammenheng med alle hypoteser, nettopp fordi tilhørende våpen mangler på åstedet.
"Ammunisjonen og manglende våpen", er mistenkelig, over alle mistenkeligheter. "Bæng"!

Du skrev i forrige innlegg;
Kanskje er det slik at han ville ta livet av henne med kaldvann ja. Kanskje var hun dopet ned først.
Det ble basketak. Hun falt ned trappen i forsøket på å unnslippe, men ble innhentet og tatt livet av på det badet. Kvalt, og uten mye krefter til å motsette seg dette.

Det er mange indikasjoner på at GM ønsker å frame TH, men hatet har antageligvis tatt kontroll over GM, og derfor fremstår åstedet staget.

Åstedet:
- Dersom vi skal tro på opplysningene vi har fått, så har politiet funnet ammunisjon på åstedet.
- Og når tilhørende våpen mangler, indikerer det at AEH ble skutt.
For meg fremstår åstedet da, som at et affektdrap har skjedd.
Men kanskje det bare er hva GM ønsker at vi skal tro..
- Politiet opplyser at de mener at det som har skjedd er planlagt.
- Dessuten, mener politiet at det er grunn til å tro at AEH har blitt kvalt.

Det kan virke som at AEH døde flere ganger i S4; fall i trapp, kvalt, dopet, nedkjølt, skutt.
Åstedet fremstår konstruert. Smør på flesk.
Citera
2022-07-24, 13:37
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er søndag i dag.

Tipper den eplekjekke pipa får en annen låt når TH blir tiltalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto