2022-06-06, 11:34
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IskallBlatte
Hur vet vi ens att det var Andreas som dräpte Ida?

För att FUP visar det.
Citera
2022-06-10, 12:48
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IskallBlatte
Hur vet vi ens att det var Andreas som dräpte Ida?

Han har mot sitt nekande befunnits skyldig till mordet och efter några år erkänt.
Citera
2022-06-20, 22:45
Medlem
Någon här inne som förutom på Flashback har kontakt med Andreas kommer han flytta tillbaka till Trollhättan
Citera
2022-07-18, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-lus
Berätta mer!

Han har en kusin som var väldigt vettig. Styrketränande plugghäst. När de var unga drog han med sin kusin ut en kväll och fick honom packad på folköl. De var väl ca 16 år då om jag minns rätt. Morot fick syn på en afrikan på stan och hoppade jämfota på hans huvud, iklädd nazistmundering. Offret dog nästan och det var en ganska stor, nationell skandal.

Hans kusin var där, låg deckad på nån bänk i närheten men blev uthängd i media och straffad för inblandning. Hade en ljus framtid innan detta hände. Morot drog ner honom i skogen och lämnade honom där.
Citera
2022-07-18, 11:26
Medlem
Fängelsepodden släppte idag en intervju med honom inifrån kåken.

Kvinnomordet i Trollhättan
Citera
2022-07-18, 12:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
När blir stollen utsläppt, nån som vet?
Han skall sitta effektivt ca 10 år och 8 månader och bör släppas tidigt 2024 om han satt häktad hela tiden.
Citera
2022-07-18, 12:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskbanken

Tack.
Den skall jag helt klart lyssna på.
Citera
2022-07-18, 13:31
Medlem
Citat:

Kan man komma åt denna utan att regga sig? Någon som vet?
Citera
2022-07-20, 12:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jag lyssnade på avsnittet och kan rekommendera det.
Det var välgjort och väldigt intressant. Att han tar ansvar för sina handlingar känns ärligt även om man ändå får en känsla av att han inte berättar allt.
Citera
2022-07-20, 18:53
Medlem
Första avsnittet jag lyssnade klart på från den podden. Väldigt bra.

Men tror ni på att han är förändrad? Jag tror på förändring men ingen aning om det gäller honom. Beror lite på. Om personen är psykopat kan han lura vem som helst, har sett många fall där de utåt sett förändrar hela sitt liv och går med i kyrkan men att det visade sig vara falskt.

Om det stämmer att han förändrat sig på det viset han beskriver är det ju jättebra.
Citera
2022-07-20, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var välgjort och väldigt intressant. Att han tar ansvar för sina handlingar känns ärligt även om man ändå får en känsla av att han inte berättar allt.

Finns förbannat mycket mer... Han tar knappt upp något om hans liv, och all skit han ställt till med, mellan NSF och mordet... Han vill dessutom få det att låta som att han inte hade många vänner innan mordet... Dom flesta tog väl avstånd efter mordet.
Citera
2022-07-24, 11:07
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Nja, tycker att han säger väldigt mycket "vet inte" och det känns som att han ljuger där, han vet nog exakt hur och vad som hände när. Tråkigt, men förståeligt att han gör så, han vill ju inte erkänna att han är en jävla sopa som inte har någon impulskontroll.

För övrigt är det en väldigt bra pod över lag som jag rekommenderar starkt. Intervjuaren är väldigt bra tycker jag.

Finns det någon som sitter på fup? Är det styrkt hur D.B vad involverad och exakt vad han gjorde? Det är mest bara det jag är intresserad av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in