2022-07-24, 08:06
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Man har alltså inte bara kommit överens om Ukrainas export, man har även i effekt lyft alla sanktioner för rysk livsmedels- och konstgödselexport.

Det har aldrig varit några sanktioner på rysk livsmedels- och konstgödselexport. Tvärtom är det Ryssland som har sanktionerat Europa genom att vägra exportera konstgödsel. Konstgödsel är en av mycket få varor som Ryssland nettoexporterar till EU. Om konstgödseln nu ska flöda fritt igen från Ryssland till EU (ett stort om) så är det en stor framgång för EUs bönder som har lidit en del av de höga konstgödningspriserna.
Citera
2022-07-24, 08:06
Medlem
Citat:
Nej, Sky News publicerade en artikel där de påstår detta.

Nej, du begriper ingenting.

Försök att ta till dig att Ukraina redan har förlorat. Det finns inget kvar, ingen miljonarmé eller framtida offensiv. HIMARS är neutraliserade och och de andra utlovade militära leveranserna börjar att sina med Tyskland som helt stoppat dem i princip och USA som backar på utlovade drönare:

Biden Administration Holds Off on Sending Long-Range Armed Drones to Ukraine
Arms transfer delayed over concerns about training, escalation and potential that advanced technology could fall into Russian hands

https://www.wsj.com/articles/biden-administration-holds-off-on-sending-long-range-armed-drones-to-ukraine-11658491058

Jag har också ägnat morgonen att sätta mig in i det nya avtalet för att möjliggöra spannmålsleveranser från Ukraina. Kan bara konstatera att Putin fick igenom det han ville och mer därtill. Dessutom får han hamnen i Odessa och farvattnen utanför minsvept åtminstone delvis. Och om 120 dagar upphör Rysslands åtagande vad gäller icke-angreppsavtalet.

Man har alltså inte bara kommit överens om Ukrainas export, man har även i effekt lyft alla sanktioner för rysk livsmedels- och konstgödselexport. Och inte nog med det och det här är det viktigaste:

Man har lyft sanktioner på oljetransporter till tredjeland. Fritt fram för ryska oljetankers och försäkringar samt annat. Varför har man nu gjort detta? Helt enkelt för att kunna importera oljeprodukter smygvägen till EU. Och varför det då? Jo, för att EU står inför den värsta ekonomiska kris man någonsin haft. Alla tecken finns där. Framförallt kommer Sydeuropas skuldtyngda länder drabbas hårt om inte av kollaps om inte den förestående krisen dämpas.

Nu är jag själv tveksam tills jag sett fler belägg men det gör ju det mer sannolikt att någon part vill sabotera det nya spannmålsavtalet. Om jag säger så alltså.

Jag tror som sagt att du och ni andra som håller fanan högt blir ganska ensamma i er kamp.

Det är över nu.

Edit:

Jo, jag glömde: transporterna mellan Ryssland och Kaliningrad är åter igång.

Kan du länka till avtalet?
Citera
2022-07-24, 08:09
Avslutad
Citat:

Nej, du begriper ingenting.

Försök att ta till dig att Ukraina redan har förlorat. Det finns inget kvar, ingen miljonarmé eller framtida offensiv. HIMARS är neutraliserade och och de andra utlovade militära leveranserna börjar att sina med Tyskland som helt stoppat dem i princip och USA som backar på utlovade drönare:

Arms transfer delayed over concerns about training, escalation and potential that advanced technology could fall into Russian hands

https://www.wsj.com/articles/biden-administration-holds-off-on-sending-long-range-armed-drones-to-ukraine-11658491058

Jag har också ägnat morgonen att sätta mig in i det nya avtalet för att möjliggöra spannmålsleveranser från Ukraina. Kan bara konstatera att Putin fick igenom det han ville och mer därtill. Dessutom får han hamnen i Odessa och farvattnen utanför minsvept åtminstone delvis. Och om 120 dagar upphör Rysslands åtagande vad gäller icke-angreppsavtalet.

Man har alltså inte bara kommit överens om Ukrainas export, man har även i effekt lyft alla sanktioner för rysk livsmedels- och konstgödselexport. Och inte nog med det och det här är det viktigaste:

Man har lyft sanktioner på oljetransporter till tredjeland. Fritt fram för ryska oljetankers och försäkringar samt annat. Varför har man nu gjort detta? Helt enkelt för att kunna importera oljeprodukter smygvägen till EU. Och varför det då? Jo, för att EU står inför den värsta ekonomiska kris man någonsin haft. Alla tecken finns där. Framförallt kommer Sydeuropas skuldtyngda länder drabbas hårt om inte av kollaps om inte den förestående krisen dämpas.

Nu är jag själv tveksam tills jag sett fler belägg men det gör ju det mer sannolikt att någon part vill sabotera det nya spannmålsavtalet. Om jag säger så alltså.

Jag tror som sagt att du och ni andra som håller fanan högt blir ganska ensamma i er kamp.

Det är över nu.

Edit:

Är det bra? Hatar du mänskliga rättigheter också? Ut med Ryssland ur sina grannländer så blir det fred.
Citera
2022-07-24, 08:12
Medlem
donald12s avatar
Om man kollar på ukraina rapporterar så verkar det vara ganska hett nu. Fler orcher o materiel förlorade än snittet senaste tiden.

Kryssningsmissiler fortsätter skjutas ner men inga flygplan så förmodar orcherna inte använder flyg i större utsträckning.

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 24.07 were approximately:

about 39520 (+280) persons were liquidated,
tanks ‒ 1722 (+14) од,
APV ‒ 3942 (+13) од,
artillery systems – 869 (+5) од,
MLRS - 255 (+2) од,
Anti-aircraft warfare systems - 113 (+0) од,
aircraft – 221 (+0) од,
helicopters – 188 (+0) од,
UAV operational-tactical level - 714 (+0),
cruise missiles - 170 (+3),
vehicles and fuel tanks - 2823 (+3) од,
special equipment - 73 (+1).
Senast redigerad av donald12 2022-07-24 kl. 08:18.
Citera
2022-07-24, 08:14
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det styrs i konstitutionen.

gjorde du ett försök att utala dig om något du inte kan något om och är för lat för att ta reda på?

Är man lat och okunnig så ska man nog låta bli att tro saker.

Så nu är ukraina precis som Sverige?

Det är du som är okunnig. Jag bara gissar om beslutets natur eftersom jag inte känner till det. Finns det ens? Vilket beslut menar du? Vad är det som "styrs i konstitutionen"?
Citera
2022-07-24, 08:20
Avstängd
Citat:

Och sputniknews.... (mfl)
https://uz.sputniknews.ru/20220226/nastuplenie-rossii-i-novogo-mira-22994815.html

översatt med google
https://uz-sputniknews-ru.translate.goog/20220226/nastuplenie-rossii-i-novogo-mira-22994815.html?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=s v&_x_tr_pto=wapp

Citat:

Är det därför ryssen sitter och häckar 100km från sina startgropar, dvs De KAN vinna , men de väljar att inte göra det....

är inte det kärnan i en fyraårings resonemang?

Citat:

Självklart kommer inte USA skicka avancerade vapen som långdistans arteleri, himars och drönare till ukraina, putin har ju sagt att det är en eskalering som han... inte accepterar...

Citat:

Mm, måste vara oerhört förnedrade för putin, pisk i ukraina, pisk i FN, pisk av erdogan och nu ingen "ge upp" eller "världssvält"....

Citat:

Kan du länka till sanktionslistan med livsmedel och konstgödsel?

Citat:

Du menar de som börjar gälla i 5 dec 2022 resp feb 2023?

Citat:

Hmm. jag tror inte du ska gå i trollskogen och lyssna på 12 åringar på telegram.... risken finns ju att du framstår som än såndär NPC....

Citat:

Det är över nu.

Du menar om putin vill det, men han vill inte....

Citat:
Edit:

när har de inte varit igång?
Citera
2022-07-24, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Om man kollar på ukraina rapporterar så verkar det vara ganska hett nu. Fler orcher o materiel förlorade än snittet senaste tiden.

Kryssningsmissiler fortsätter skjutas ner men inga flygplan så förmodar orcherna inte använder flyg i större utsträckning.

The total combat losses of the enemy from 24.02 to 24.07 were approximately:

about 39520 (+280) persons were liquidated,
tanks ‒ 1722 (+14) од,
APV ‒ 3942 (+13) од,
artillery systems – 869 (+5) од,
MLRS - 255 (+2) од,
Anti-aircraft warfare systems - 113 (+0) од,
aircraft – 221 (+0) од,
helicopters – 188 (+0) од,
UAV operational-tactical level - 714 (+0),
cruise missiles - 170 (+3),
vehicles and fuel tanks - 2823 (+3) од,
special equipment - 73 (+1).

Du tror på de där siffrorna de slänger till höger och vänster med?
Citera
2022-07-24, 08:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är du som är okunnig.
Nej.
Citat:
Jag bara gissar om beslutets natur eftersom jag inte känner till det.
Jo, det märks att du gissar.....

Citat:
Finns det ens?

Ja
Citat:
Vilket beslut menar du?
Omröstningar och implementeringen av European Union–Ukraine Association Agreement

Citat:
Vad är det som "styrs i konstitutionen"?
Presidents och parlamentets uppgifter (bla)
Citera
2022-07-24, 08:29
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Nej.

Jo, det märks att du gissar.....

Ja

Omröstningar och implementeringen av European Union–Ukraine Association Agreement

Presidents och parlamentets uppgifter (bla)

Referera till omröstningen istället för att flumma och säga "omröstningar".
Citera
2022-07-24, 08:34
Medlem
donald12s avatar
Uppdatering från Denys. Lite snack om förberedelserna för offensiven mot kherson o annat

Update from Ukraine | Ruzzian Army Cut In Kherson | Bridges are Damaged

https://youtu.be/qdKu2FrQzLw
Citera
2022-07-24, 08:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av billyhilly
Du tror på de där siffrorna de slänger till höger och vänster med?

Det är trots allt de enda "officela" som ligger närmast det vi objektivt kan bekräfta.
Citera
2022-07-24, 08:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Referera till omröstningen istället för att flumma och säga "omröstningar".

det är flera. ukraina är ju en fungerande demokrati trots allt.

att jag ska skedmata dig som en bebis för att du är för lat att själv göra arbete sträker inte precis dina "jag tror" argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in