Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Nej, Sky News publicerade en artikel där de påstår detta.
Och sputniknews.... (mfl)
https://uz.sputniknews.ru/20220226/nastuplenie-rossii-i-novogo-mira-22994815.html
översatt med google
https://uz-sputniknews-ru.translate.goog/20220226/nastuplenie-rossii-i-novogo-mira-22994815.html?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=s v&_x_tr_pto=wapp
Citat:
Försök att ta till dig att Ukraina redan har förlorat. Det finns inget kvar, ingen miljonarmé eller framtida offensiv. HIMARS är neutraliserade och och de andra utlovade militära leveranserna börjar att sina med Tyskland som helt stoppat dem i princip och USA som backar på utlovade drönare:
Är det därför ryssen sitter och häckar 100km från sina startgropar, dvs De KAN vinna , men de väljar att inte göra det....
är inte det kärnan i en fyraårings resonemang?
Citat:
Biden Administration Holds Off on Sending Long-Range Armed Drones to Ukraine
Arms transfer delayed over concerns about training, escalation and potential that advanced technology could fall into Russian hands
https://www.wsj.com/articles/biden-administration-holds-off-on-sending-long-range-armed-drones-to-ukraine-11658491058
Självklart kommer inte USA skicka avancerade vapen som långdistans arteleri, himars och drönare till ukraina, putin har ju sagt att det är en eskalering som han... inte accepterar...
Citat:
Jag har också ägnat morgonen att sätta mig in i det nya avtalet för att möjliggöra spannmålsleveranser från Ukraina. Kan bara konstatera att Putin fick igenom det han ville och mer därtill. Dessutom får han hamnen i Odessa och farvattnen utanför minsvept åtminstone delvis. Och om 120 dagar upphör Rysslands åtagande vad gäller icke-angreppsavtalet.
Mm, måste vara oerhört förnedrade för putin, pisk i ukraina, pisk i FN, pisk av erdogan och nu ingen "ge upp" eller "världssvält"....
Citat:
Man har alltså inte bara kommit överens om Ukrainas export, man har även i effekt lyft alla sanktioner för rysk livsmedels- och konstgödselexport. Och inte nog med det och det här är det viktigaste:
Kan du länka till sanktionslistan med livsmedel och konstgödsel?
Citat:
Man har lyft sanktioner på oljetransporter till tredjeland. Fritt fram för ryska oljetankers och försäkringar samt annat. Varför har man nu gjort detta? Helt enkelt för att kunna importera oljeprodukter smygvägen till EU. Och varför det då? Jo, för att EU står inför den värsta ekonomiska kris man någonsin haft. Alla tecken finns där. Framförallt kommer Sydeuropas skuldtyngda länder drabbas hårt om inte av kollaps om inte den förestående krisen dämpas.
Du menar de som börjar gälla i 5 dec 2022 resp feb 2023?
Citat:
Nu är jag själv tveksam tills jag sett fler belägg men det gör ju det mer sannolikt att någon part vill sabotera det nya spannmålsavtalet. Om jag säger så alltså.
Hmm. jag tror inte du ska gå i trollskogen och lyssna på 12 åringar på telegram.... risken finns ju att du framstår som än såndär NPC....
Citat:
Jag tror som sagt att du och ni andra som håller fanan högt blir ganska ensamma i er kamp.
Det är över nu.
Du menar om putin vill det, men han vill inte....
Citat:
Edit:
Jo, jag glömde: transporterna mellan Ryssland och Kaliningrad är åter igång.
när har de inte varit igång?