2022-07-24, 05:39
Medlem
Arestovich har nu erkänt att han ljög gällande omringning av ett par tusen ryska trupper i Kherson-regionen. Inga ryska trupper är omringade.

Ännu en lögn från Ukraina som avslöjats – psykakutens stamgäster i tråden lär sig ingenting och kommer fortsätta att ta allt Ukraina säger som sanning.
Citera
2022-07-24, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
USA har invaderat många länder.
Hundratusentals oskyldiga människor har dödats.

Ok, men just i Ukraina är det trots allt mongolhorden från öst som våldtar, plundrar samt mördar. Inte USA.
Har du missat den detaljen?
Citera
2022-07-24, 06:23
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Arestovich har nu erkänt att han ljög gällande omringning av ett par tusen ryska trupper i Kherson-regionen. Inga ryska trupper är omringade.

Ännu en lögn från Ukraina som avslöjats – psykakutens stamgäster i tråden lär sig ingenting och kommer fortsätta att ta allt Ukraina säger som sanning.
En nyhet eller ett rykte börjar cirkulera och att man nämner den betyder inte att man godtar den som sanning, det är väl bara ni rysstroll som fungerar så svartvit.

Ryssland - terrorstaten som har satt lögnen i system med sitt tvärtomspråk har ingenting att säga om saken. De skulle ju inte ens anfalla till en början, eller hur?

För mig får man gärna ljuga och smutskasta Ryssland och Putin så mycket det går om det på något sätt skadar Ryssland. Visserligen är Rysslands rykte redan så långt nere i latrinen att det kanske inte spelar någon roll men Ukraina borde utöva samma falska knep som Ryssland systematiskt gör.
Citera
2022-07-24, 06:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraettfan96
Får inte , har en grej i registret 😞
Främlingslegionen tar alla
Citera
2022-07-24, 06:50
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är ju inte ens relvant, inte heller behöver det vara sant....
påängen var ju att ett parlamentariskt beslut togs, och istället för att avgå så valde presidenten att bli en landsförädare.

Varför är det inte parlamentet som är landsförrädare, eftersom presidenten var också folkvald? Det är inte som i Sverige, där riksdagen utser en statsminister, och därmed står över statsministern och kan fälla denne om den inte handlar i enlighet med folkviljan. Problemet var snarare att deras system inte var moget, de hade ingen tydlig maktdelning mellan parlament och president.

Edit: Jag tror faktiskt t om att parlamentet fattade ett beslut som de inte hade någon konstitutionell rätt att fatta, vilket är sjukt - men det var väl ren signalpolitik. Vad för parlamentariskt beslut tror du att de fattade?

Ett problem av samma typ som den gången Sverige hade ett jämnt antal ledamöter i riksdagen och en mängd beslut efter lika antal röster avgjordes med lotteri.
Senast redigerad av psychicsailor 2022-07-24 kl. 07:21.
Citera
2022-07-24, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är bara att läsa innantill. Två dagar efter invasionen publicerade Kreml sin artikel där de beskrev varför de tagit över Ukraina: https://news.sky.com/story/ukraine-invasion-russian-state-media-article-deleted-after-suggesting-russia-victory-achieved-125539 77
Nej, Sky News publicerade en artikel där de påstår detta.

Citat:
Per definition är du inte öppen för andra åsikter när du inte tycker att det är någon idé att föra något resonemang. Jag begriper mycket väl vad som sker i världen. Det är tydligt att Ryssland oprovocerat invaderat Ukraina. Det kan alla se.
Nej, du begriper ingenting.

Citat:
Och vilken framtid menar du att Ukraina skulle ha om de skulle vika sig för den ryska diktaturen som invaderat dem?
Försök att ta till dig att Ukraina redan har förlorat. Det finns inget kvar, ingen miljonarmé eller framtida offensiv. HIMARS är neutraliserade och och de andra utlovade militära leveranserna börjar att sina med Tyskland som helt stoppat dem i princip och USA som backar på utlovade drönare:

Biden Administration Holds Off on Sending Long-Range Armed Drones to Ukraine
Arms transfer delayed over concerns about training, escalation and potential that advanced technology could fall into Russian hands

https://www.wsj.com/articles/biden-administration-holds-off-on-sending-long-range-armed-drones-to-ukraine-11658491058

Jag har också ägnat morgonen att sätta mig in i det nya avtalet för att möjliggöra spannmålsleveranser från Ukraina. Kan bara konstatera att Putin fick igenom det han ville och mer därtill. Dessutom får han hamnen i Odessa och farvattnen utanför minsvept åtminstone delvis. Och om 120 dagar upphör Rysslands åtagande vad gäller icke-angreppsavtalet.

Man har alltså inte bara kommit överens om Ukrainas export, man har även i effekt lyft alla sanktioner för rysk livsmedels- och konstgödselexport. Och inte nog med det och det här är det viktigaste:

Man har lyft sanktioner på oljetransporter till tredjeland. Fritt fram för ryska oljetankers och försäkringar samt annat. Varför har man nu gjort detta? Helt enkelt för att kunna importera oljeprodukter smygvägen till EU. Och varför det då? Jo, för att EU står inför den värsta ekonomiska kris man någonsin haft. Alla tecken finns där. Framförallt kommer Sydeuropas skuldtyngda länder drabbas hårt om inte av kollaps om inte den förestående krisen dämpas.

Nu är jag själv tveksam tills jag sett fler belägg men det gör ju det mer sannolikt att någon part vill sabotera det nya spannmålsavtalet. Om jag säger så alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du tänker alltså offra dig för Putin istället? Vi är många som inte kommer att vika oss under Putins stövel. Jag sätter mina kort på Zelensky. Må det bära eller brista!

Jag tror som sagt att du och ni andra som håller fanan högt blir ganska ensamma i er kamp.

Det är över nu.

Edit:

Jo, jag glömde: transporterna mellan Ryssland och Kaliningrad är åter igång.
Senast redigerad av LaVerdadTodo 2022-07-24 kl. 07:33.
Citera
2022-07-24, 07:31
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nej, Sky News publicerade en artikel där de påstår detta.

Nej, du begriper ingenting.

Försök att ta till dig att Ukraina redan har förlorat. Det finns inget kvar, ingen miljonarmé eller framtida offensiv. HIMARS är neutraliserade och och de andra utlovade militära leveranserna börjar att sina med Tyskland som helt stoppat dem i princip och USA som backar på utlovade drönare:

Biden Administration Holds Off on Sending Long-Range Armed Drones to Ukraine
Arms transfer delayed over concerns about training, escalation and potential that advanced technology could fall into Russian hands

https://www.wsj.com/articles/biden-administration-holds-off-on-sending-long-range-armed-drones-to-ukraine-11658491058

Jag har också ägnat morgonen att sätta mig in i det nya avtalet för att möjliggöra spannmålsleveranser från Ukraina. Kan bara konstatera att Putin fick igenom det han ville och mer därtill. Dessutom får han hamnen i Odessa och farvattnen utanför minsvept åtminstone delvis. Och om 120 dagar upphör Rysslands åtagande vad gäller icke-angreppsavtalet.

Man har alltså inte bara kommit överens om Ukrainas export, man har även i effekt lyft alla sanktioner för rysk livsmedels- och konstgödselexport. Och inte nog med det och det här är det viktigaste:

Man har lyft sanktioner på oljetransporter till tredjeland. Fritt fram för ryska oljetankers och försäkringar samt annat. Varför har man nu gjort detta? Helt enkelt för att kunna importera oljeprodukter smygvägen till EU. Och varför det då? Jo, för att EU står inför den värsta ekonomiska kris man någonsin haft. Alla tecken finns där. Framförallt kommer Sydeuropas skuldtyngda länder drabbas hårt om inte av kollaps om inte den förestående krisen dämpas.

Nu är jag själv tveksam tills jag sett fler belägg men det gör ju det mer sannolikt att någon part vill sabotera det nya spannmålsavtalet. Om jag säger så alltså.

Jag tror som sagt att du och ni andra som håller fanan högt blir ganska ensamma i er kamp.

Det är över nu.

Tydligt att du köttar på med "bättre att vara optimistisk än realistisk".
Citera
2022-07-24, 07:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Främlingslegionen tar alla
Hur , vart ansöker man? Mvh
Citera
2022-07-24, 07:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Som sagt verkar du ha nollkoll på allt ickedemokratiskt och korrupt Zelensky och hans korrupa kumpaner har gjort…

Dina känslor blir inte till argument för att du upprepar dem...

Citat:
Tror knappast folket i Ukraina var för det mycket dåliga avtalet…
Tvärtom.

Citat:
Och Om demonstrationer urartar så måste ju staten ta till tuffa tag…
Det var skälet till att de urarted,

Citat:
Dessa demonstrationer urartade mycket på grund av USA stöd till högerextrema…
Inte alls.

Citat:
Du har verkligen ingen koll alls…ska bli kul att höra dina avböner senare…
Dina känslor förändrar inte verkligheten.
Citera
2022-07-24, 07:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Ditt namn "slö" passar dig verkligen. Zelensky kommer gå till historien som den ukrainska presidenten som såg till att landet styckades mellan Polen, Ryssland och Ungern. Han kommer bli ihågkommen som den presidenten som halverade landets yta.

Nej.
Citera
2022-07-24, 07:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Varför är det inte parlamentet som är landsförrädare, eftersom presidenten var också folkvald?
Det styrs i konstitutionen.

Citat:
Det är inte som i Sverige, där riksdagen utser en statsminister, och därmed står över statsministern och kan fälla denne om den inte handlar i enlighet med folkviljan.
Problemet var snarare att deras system inte var moget, de hade ingen tydlig maktdelning mellan parlament och president.

gjorde du ett försök att utala dig om något du inte kan något om och är för lat för att ta reda på?

Citat:
Edit: Jag tror faktiskt t om att parlamentet fattade ett beslut som de inte hade någon konstitutionell rätt att fatta, vilket är sjukt - men det var väl ren signalpolitik. Vad för parlamentariskt beslut tror du att de fattade?

Är man lat och okunnig så ska man nog låta bli att tro saker.

Citat:
Ett problem av samma typ som den gången Sverige hade ett jämnt antal ledamöter i riksdagen och en mängd beslut efter lika antal röster avgjordes med lotteri.

Så nu är ukraina precis som Sverige?
Citera
2022-07-24, 08:03
Medlem
donald12s avatar
RUSSIAN OFFENSIVE CAMPAIGN ASSESSMENT, JULY 23
Jul 23, 2022 - Press ISW

Key Takeaways

Ukrainian forces are likely preparing to launch, or have already launched, a counteroffensive in Kherson Oblast.
Head of the Chechen Republic Ramzan Kadyrov indicated that Colonel General Sergey Kuzovlev is the acting commander of the Southern Military District.
Russian forces conducted limited reconnaissance operations east of Bakhmut and continued limited ground attacks northwest of Slovyansk, east of Siversk, and south of Bakhmut.
The Kremlin continued to form regional volunteer battalions and likely intends to have 16 such battalions formed by the end of July.
Russian occupation authorities are continuing to prepare for referenda on the annexation of occupied areas into the Russian Federation and are taking measures to isolate occupied areas from the non-Russian information space.

https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-july-23
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in