Citat:
Ursprungligen postat av
Isnatt
Leif har slutat dricka efter sin halvårsprincip nu berättar han hos Lotta och Erik.
Nu håller han sig alkoholfri 4 dagar i veckan i alla fall.
Man får se hans fru, gav ett fräsch och skärpt intryck.
https://www.tv4play.se/program/en-smak-p%C3%A5-livet/del-1-leif-gw-persson-s%C3%A4song-2/13750033
ha ha, ja jo, han är lite kul, han glömmer liksom vad han sagt. Förr sa han att han slutade dricka efter nyårsfirandet och höll sig nykter till midsommarsillen. Nu har han liksom vänt på det och dessutom tagit bort lite dagar...
Underhållande och rolig gubbe men helt opålitlig. Tro inte på allt han säger. Allra minst om sig själv
Sedan är han ärkesosse. Skrävlar fortfarande om och när han lunchar med våra ministrar. Han filtrerar sanningen om utvecklingen i samhället via det röda filtret. Han ville alltså bli Justitieminister en gång i tiden, trodde han löst det genom att baktala dåvarande Justitieministern genom skvaller till pressen. Palme fick reda på det och blev skogstokig och såg till så han fick sparken. Han har fortfarande inte riktigt hämtat sig från den händelsen.
Men så folk fattar, GW är en sosse politiker alltså. Som är jävligt duglig på att skriva men likväl en politiker. Nu vet ni.