2022-06-21, 19:12
  #3049
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ett mysterium hur någon så genuint opålitlig och maktgalen/manipulativ person kan ge ett så kul och underhållande intryck.

Jag tycker inte han är så underhållande, men svenskar i allmänhet verkar tror att om man har någon sorts "folklig" sluskighet och talar lite dialekt så är man pålitlig. Som jag har påpekat många gånger så är han inte bra på något mer än att sälja sin egen image. Men folk som måste ha idoler vill bli lurade.
Citera
2022-06-22, 00:35
  #3050
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
GW borde vara stadsminister. Den ende som vågar säga sanningen.
Nja, hur mycket av sanningen säger han? Han säger det media vill höra. Förr var han mer frispråkig, men lika nu längre.
Citera
2022-06-22, 00:39
  #3051
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag tycker inte han är så underhållande, men svenskar i allmänhet verkar tror att om man har någon sorts "folklig" sluskighet och talar lite dialekt så är man pålitlig. Som jag har påpekat många gånger så är han inte bra på något mer än att sälja sin egen image. Men folk som måste ha idoler vill bli lurade.
Han har en egen image helt klart och den gör honom folkkär. Han blir utvald i media av folket som den de vill ha till granne eller den de vill åka på semester med. Men tror knappast att de egentligen skulle vilja åka på semester med GW, då han är en rätt tråkig gubbe i verkligheten.
Citera
2022-06-22, 06:40
  #3052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
GW borde vara stadsminister. Den ende som vågar säga sanningen.
Stadsminister? Det heter statsminister.
Citera
2022-06-22, 13:48
  #3053
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag tycker inte han är så underhållande, men svenskar i allmänhet verkar tror att om man har någon sorts "folklig" sluskighet och talar lite dialekt så är man pålitlig. Som jag har påpekat många gånger så är han inte bra på något mer än att sälja sin egen image. Men folk som måste ha idoler vill bli lurade.


”Som jag har påpekat många gånger så är han inte bra på något mer än att sälja sin egen image”

Du får naturligtvis tycka vad du vill om människan GW, men hans kompetenser går inte att ifrågasätta. Läs på innan du ”tycker”. Fakta. Inte värderingar.


Citera
2022-06-23, 12:02
  #3054
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
”Som jag har påpekat många gånger så är han inte bra på något mer än att sälja sin egen image”

Du får naturligtvis tycka vad du vill om människan GW, men hans kompetenser går inte att ifrågasätta. Läs på innan du ”tycker”. Fakta. Inte värderingar.



Han kan skriva någorlunda hyfsat bra böcker också. Vad kan han mer? Vad är det han har åstadkommit som är så märkvärdigt?
Citera
2022-06-24, 09:24
  #3055
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
”Som jag har påpekat många gånger så är han inte bra på något mer än att sälja sin egen image”

Du får naturligtvis tycka vad du vill om människan GW, men hans kompetenser går inte att ifrågasätta. Läs på innan du ”tycker”. Fakta. Inte värderingar.


Vilka ”fakta”, ”offer och gm känner oftast varandra”, ”rena spaningsmord är svårare att lösa”, ”brott utförs för det mesta lokalt” etc.
Stånk och stön är en floskelmaskin.
Citera
2022-06-26, 14:05
  #3056
Avstängd
https://www.tv4.se/artikel/59zAlZRJp8bCKnAhyCU1LL/leif-gws-barnbarn-gripen-sant-som-haender

Leif GWs barnbarn gripen: ”Sånt som händer”

Vet inte om det passar in i tråden?
Citera
2022-07-23, 20:47
  #3057
Medlem
GW är den enda Stockholmare som jag skulle kunna tänka mig att umgås med.
Citera
2022-07-23, 21:07
  #3058
Medlem
Isnatts avatar
Leif har slutat dricka efter sin halvårsprincip nu berättar han hos Lotta och Erik.
Nu håller han sig alkoholfri 4 dagar i veckan i alla fall.
Man får se hans fru, gav ett fräsch och skärpt intryck.
https://www.tv4play.se/program/en-smak-p%C3%A5-livet/del-1-leif-gw-persson-s%C3%A4song-2/13750033
Citera
2022-07-24, 10:44
  #3059
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Leif har slutat dricka efter sin halvårsprincip nu berättar han hos Lotta och Erik.
Nu håller han sig alkoholfri 4 dagar i veckan i alla fall.
Man får se hans fru, gav ett fräsch och skärpt intryck.
https://www.tv4play.se/program/en-smak-p%C3%A5-livet/del-1-leif-gw-persson-s%C3%A4song-2/13750033

ha ha, ja jo, han är lite kul, han glömmer liksom vad han sagt. Förr sa han att han slutade dricka efter nyårsfirandet och höll sig nykter till midsommarsillen. Nu har han liksom vänt på det och dessutom tagit bort lite dagar...

Underhållande och rolig gubbe men helt opålitlig. Tro inte på allt han säger. Allra minst om sig själv

Sedan är han ärkesosse. Skrävlar fortfarande om och när han lunchar med våra ministrar. Han filtrerar sanningen om utvecklingen i samhället via det röda filtret. Han ville alltså bli Justitieminister en gång i tiden, trodde han löst det genom att baktala dåvarande Justitieministern genom skvaller till pressen. Palme fick reda på det och blev skogstokig och såg till så han fick sparken. Han har fortfarande inte riktigt hämtat sig från den händelsen.

Men så folk fattar, GW är en sosse politiker alltså. Som är jävligt duglig på att skriva men likväl en politiker. Nu vet ni.
Citera
2022-07-24, 13:54
  #3060
Medlem
När man sett programmet så inser man att GW förlikats med tanken på att hans tid kan vara kommen när som helst. Han verkar vara i harmoni och vräker i sig vad han vill av mat och dryck nu de sista åren. Inte ett helt fel sätt att gå ut på kanske. Men lite jobbigt att bli så fet och otymplig bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in