2022-07-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, nedkjøling eller evt drukning. At hun var neddopet, også prøvde han å holde henne under.
Husker jo en historie om den 7-barnsmoren, Elisa#beth As#lie, som du sikkert også husker.
Mannen som døde på et hotell.
De bl.a. gravde opp hennes far fra graven, og der viste det seg at hun hadde pakket han også full av medisin.
Han ble jo funnet død i et badekar. Druknet.

Det passer godt med THs dna i knehasene på buksene, hun var neddopet og ble løftet opp og båret, kanskje til badekaret.

Ett eller annet sted i handlingsforløpet, har han løftet henne opp, og båret henne.
Citera
2022-07-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Noen som er glad i å bade og som kanskje ikke har badekar i sin egen bolig?

Slår meg ikke som typen, men hadde vært artig å vite om han hadde badekar selv, i daværende bolig

I så fall hadde det gjort historien enda mer usannsynlig
Citera
2022-07-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det passer godt med THs dna i knehasene på buksene, hun var neddopet og ble løftet opp og båret, kanskje til badekaret.

Ett eller annet sted i handlingsforløpet, har han løftet henne opp, og båret henne.

Jeg har fra dag 1 tenkt at noen (TH) tok seg inn via stigen på baksiden til 2. Etasje.
Deretter tror jeg AEH hørte lyder og gikk for å se hva som foregikk. Ble skremt av hva som møtte henne og løp ned trappen.
Mest sannsynlig trynet og slått seg til svime i trappa, deretter blitt båret av TH (dna knehaser).

Jeg tror ikke det var TH som kjørte sin bil inn på futurum 0907.
Jeg tror også at det var AEH som sov lenger denne dagen etter en fuktig natt kvelden før, og ikke TH som han har gitt utrykk for selv.
Hyttetur utsatt = plan utsatt
Derav bilene på andeplassen 0758
Citera
2022-07-23, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Plan B, måtte iverksettes.

Dette er nok så godt planlagt, at det har aldri vært snakk om noen plan b. Det er ikke noen tilfeldigheter her.. Drap med kaldt vann, høres ut som en langvarig prosess. Og hva med krypto rigget, hvordan passer dette inn her? Dersom det er TH, noe som er sansynlig, så ville han neppe lagt sin skjebne i så veldig mange mennesker sine hender. Å spesielt ikke golddiggers som RU, eller kontordama. TH er for smart for dette, det skjønner alle. Jeg aner ikke hvordan han har fått istand alt dette. V-E og sønnen er heite navn, spør dere meg. En må jo også spekulere litt på at resten av barna ikke synes dette er litt rart.. Å denne Australieren, merkelig. Det er jo uomstridt at VE og TH var sammen på høyaktuelle tidspungt denne dagen.
Citera
2022-07-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, MB og TEH må jo da være involvert. De har begge vært nølende i avhør.
Begge er i en posisjon der TH kan ha psykisk kontroll over dem.
Og så har vi den berømte 9.14-samtalen da..
Hehe, det er ikke helt til å bli klok på hvordan det egentlig har gått for seg.
Kanskje TEH var der på kvelden når de kom hjem, og kanskje utover natten.
Mobilen hans lå kanskje hjemme så den registreres av andre basestasjoner. Jeg undrer på, om hvis TEH er involvert, hvor mye han er involvert.
Har han vært med på planlegging, eller evt. bare litt medhjelp akkurat den morgenen?
Hvis det stemmer at han har vært innlagt, så kan man jo lure på hvorfor.
Om TH har manipulert/truet han til å være med å drepe sin egen mor..
Med tanke på hvor løst siktelsene sitter i denne saken. Tror jeg nok han forlenget hadde vært siktet om det hadde vært et fnugg av indisier som talte for dette.
Citera
2022-07-23, 19:58
Avslutad
Apropos å ta ting ut fra sin kontekst. Spekulasjon: Politisk motiv?

Noen risset "vær stille" inn i lakken på ett par biler tidlig i saken, derfor var dette sitatet interessant å lese angående motstandsbevegelsen "Milorg":

Budet over alle bud; "Hold kjeft".

Kilde: "Lite samfunn møter stor krig: Lørenskog 1940 til 1945"

VG har sett video av at de to aktuelle bilene blir kjørt bort av to bergingsbiler fra Viking. På den ene bilen står det «Vær stille» risset i lakken. VG får opplyst at også den andre bilen skal ha blitt utsatt for hærverk.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vPzME/biler-beslaglagt-i-loerenskog-saken-vaer-stille-risset-i-lakken
Citera
2022-07-23, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Ja viktig at TH fokuserer på de viktige tingene, som komflikter med politiet, og ha den beste advokaten. dette er alle viktige ting, for å få AEH tilbake.... (facepalm)
Det først han gjorde var å ringe politiet. Det var politiet selv som rotet til det hele.
Citera
2022-07-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Apropos å ta ting ut fra sin kontekst. Spekulasjon: Politisk motiv?

Noen risset "vær stille" inn i lakken på ett par biler tidlig i saken, derfor var dette sitatet interessant å lese angående motstandsbevegelsen "Milorg":

Budet over alle bud; "Hold kjeft".

Kilde: "Lite samfunn møter stor krig: Lørenskog 1940 til 1945"

VG har sett video av at de to aktuelle bilene blir kjørt bort av to bergingsbiler fra Viking. På den ene bilen står det «Vær stille» risset i lakken. VG får opplyst at også den andre bilen skal ha blitt utsatt for hærverk.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vPzME/biler-beslaglagt-i-loerenskog-saken-vaer-stille-risset-i-lakken

Fortell mer om teorien om et politisk motiv da?
Citera
2022-07-23, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Ja viktig at TH fokuserer på de viktige tingene, som komflikter med politiet, og ha den beste advokaten. dette er alle viktige ting, for å få AEH tilbake.... (facepalm)
Uten en god advokat stanger man hodet i veggen (facepalm).
Senast redigerad av Havhest 2022-07-23 kl. 20:22.
Citera
2022-07-23, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Fortell mer om teorien om et politisk motiv da?
Du kan lese mer om dette i kilden (digitale bygdebøker) jeg refererte til.
Senast redigerad av Havhest 2022-07-23 kl. 20:26.
Citera
2022-07-23, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du kan lese mer om dette i kilden jeg refererte til.

Svada, politiet fant ikke at hendelsen hadde noe med saken å gjøre.
Citera
2022-07-23, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Svada, politiet fant ikke at hendelsen hadde noe med saken å gjøre.
Hvorfor ville du at jeg skulle skrive mer om teorien da? Løk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in