2022-07-23, 17:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
En valp trenger heller ikke barnepass for noen timer.. Bare tull å svada hele opplegget tipper jeg. En annen ting som hadde vært intressant å vite, hvor ofte pleide AE å ringe sin sønn før kl 09.30 på morgenen, slik hun gjorde AKKURAT denne morgenen. Jeg vedder på at det IKKE var AE som betjente telefonen.

Ang MB, hvor gammel er hun? Har hu familie? (jeg veit hu er kontordame, og jobber der) Lite info å finne om denne dama.

Tror jeg har nevnt det tidligere, men det kan være så enkelt som at TH har instruert
både MB og AE til å ta disse telefonene.

MB skal være gift, eller har ihvertfall vært det, såvidt jeg vet. Hun har en datter.
Bor i Blaker, og er hesteinteressert. Hun har bilde av hest på facebookprofilen sin.
Citera
2022-07-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Siktelsen må bygge på tekniske beviser og indisier mot TH. Og ikke på hva han har sagt.
Vel..
"Det MÅ være ektemannen!" --> TUNNELLSYN --> Dermed: alt han sier og alt han gjør og alt han ikke sier og ikke gjør = MISTENKELIG!
Citera
2022-07-23, 17:32
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg har ikke lest boken, og jeg vil ikke blande meg inn ... men.

Jeg må si jeg umiddelbart tenker på avhøret av MB om telefonsamtalen med AE 08:45 - 08:56.

At det måtte komme først. Telefonsamtalen med AE. Og så mer generelt hennes om AE og AEs liv. Kanskje ekteskapet.

Det første avhøret av MB må jo ha skjedd like etter 31. oktober 2018.

Edit

Badekarhistorien. Så nettopp at en finsk mann har drept en kvinne med kaldt vann.

Det handler om partnerdrap.
– Han har ikke nektet for å ha vært beruset, ei heller innrømmet det. Han har innrømmet at han har skrudd på kaldt vann i dusjen på et tidspunkt, sier etterforskningslederen.

Den mistenkte 44-åringen har et langt kriminelt rulleblad, ifølge Iltalehti. Han er tidligere dømt for fyllekjøring, bedrageri og overfall.

Han ble varetektsfengslet 12. juli, mistenkt for forsettlig drap.
Kan TH ha forsøkt å drepe AE ved å kjøle henne ned i kaldt vann i badekaret.

Men, AE kviknet til i stedet, og det ble slåsskamp og lampeskjermknusing og ... TH måtte ty til andre midler.

Kilde: abcnygeter.no 20. juli 2022.
Finland: Kvinne funnet død i dusjen - drept med kaldt vann

Det er også denne musikeren fra Lørenskog, som først ble dopet ned, og så ble kraftig nedkjølt i et badekar på hotell i Oslo, og som senere døde på sykehuset.

Det ble drapsetterforskning ut av det.

VG 22. mai 2018
Polititeori: Musikeren Paul Simmons (25) ble dopet ned og drept i svindelforsøk

Tror den badekarhistorien kan ha noe med saken å gjøre ja.
Hvor ofte renner vannet i et badekar over? Og hvor ofte knuser man en lampe?
Badekar har vel ventil så det ikke skal renne over. En vannlekkasje kan fort koste 100.000, og det er jo derfor dette hullet er der.
Nå får vi jo ikke vite i media hvordan lampen ser ut, om det er lett at kuppelen faller ned, om det passer med moppeskaftet, men det høres veldig mistenkelig ut.
Kanskje er det slik at han ville ta livet av henne med kaldvann ja. Kanskje var hun dopet ned først.
Det ble basketak. Hun falt ned trappen i forsøket på å unnslippe, men ble innhentet og tatt livet av på det badet. Kvalt, og uten mye krefter til å motsette seg dette.
Citera
2022-07-23, 17:42
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
bil to ganger kan være bortfrakt. 7.56 lik fraktes bort. 8.56 gi th alibi, mens th selv drar til futurum. Slik sett kan th være drapsmann. Mb og teh må da være involvert på et vis.

Ja, MB og TEH må jo da være involvert. De har begge vært nølende i avhør.
Begge er i en posisjon der TH kan ha psykisk kontroll over dem.
Og så har vi den berømte 9.14-samtalen da..
Hehe, det er ikke helt til å bli klok på hvordan det egentlig har gått for seg.
Kanskje TEH var der på kvelden når de kom hjem, og kanskje utover natten.
Mobilen hans lå kanskje hjemme så den registreres av andre basestasjoner. Jeg undrer på, om hvis TEH er involvert, hvor mye han er involvert.
Har han vært med på planlegging, eller evt. bare litt medhjelp akkurat den morgenen?
Hvis det stemmer at han har vært innlagt, så kan man jo lure på hvorfor.
Om TH har manipulert/truet han til å være med å drepe sin egen mor..
Citera
2022-07-23, 17:55
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Tror nok TH skjønner at han ikke finner noen bedre forsvarer enn Holden. Nå vet vi ikke hvorfor GH sier opp, men mest sannsynlig er det på grunn av samarbeids problemer i leiren, dvs. uenighet om hvordan etterforskningen skal skride frem og hva man skal foreta seg. Spør du meg, synes jeg GH spilte kortene bra utad og ga et positivt og avbalansert inntrykk. Tror de vanskelig finner en god erstatning.

Ja viktig at TH fokuserer på de viktige tingene, som komflikter med politiet, og ha den beste advokaten. dette er alle viktige ting, for å få AEH tilbake.... (facepalm)
Citera
2022-07-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Vel..
"Det MÅ være ektemannen!" --> TUNNELLSYN --> Dermed: alt han sier og alt han gjør og alt han ikke sier og ikke gjør = MISTENKELIG!

Det MÅ være den bevisene peker mot. Og i dette tilfellet er det TH.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Badekar har vel ventil så det ikke skal renne over. En vannlekkasje kan fort koste 100.000, og det er jo derfor dette hullet er der.
Nå får vi jo ikke vite i media hvordan lampen ser ut, om det er lett at kuppelen faller ned, om det passer med moppeskaftet, men det høres veldig mistenkelig ut.
Kanskje er det slik at han ville ta livet av henne med kaldvann ja. Kanskje var hun dopet ned først.
Det ble basketak. Hun falt ned trappen i forsøket på å unnslippe, men ble innhentet og tatt livet av på det badet. Kvalt, og uten mye krefter til å motsette seg dette.

Ja noe må ha foregått på dette badet.

Må innrømme at jeg ikke har hørt om kaldtvann som drapsvåpen, før jeg kom over tilfellet Paul Simmons.

Kan hende det var planlagt slik, at hun skulle dø på annen måte. Kanskje av nedkjøling i badekaret.

Men så gjorde hun plutselig motstand, og det måtte mer brutale midler til, og kidnappingplottet, som opprinnelig var Plan B, måtte iverksettes.
Citera
2022-07-23, 18:11
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Ja noe må ha foregått på dette badet.

Må innrømme at jeg ikke har hørt om kaldtvann som drapsvåpen, før jeg kom over tilfellet Paul Simmons.

Kan hende det var planlagt slik, at hun skulle dø på annen måte. Kanskje av nedkjøling i badekaret.

Men så gjorde hun plutselig motstand, og det måtte mer brutale midler til, og kidnappingplottet, som opprinnelig var Plan B, måtte iverksettes.

Ja, nedkjøling eller evt drukning. At hun var neddopet, også prøvde han å holde henne under.
Husker jo en historie om den 7-barnsmoren, Elisa#beth As#lie, som du sikkert også husker.
Mannen som døde på et hotell.
De bl.a. gravde opp hennes far fra graven, og der viste det seg at hun hadde pakket han også full av medisin.
Han ble jo funnet død i et badekar. Druknet.
Citera
2022-07-23, 18:39
Avslutad
Citat:
Hvordan synes du hypotesen din passer inn med ammunisjonen som ble funnet I S4 (uten tilhørende våpen)? Smør på flesk?
Citera
2022-07-23, 18:48
Medlem
Er det mulig å finne ut om det vannet som ble tappet på kvelden den 30.oktober var kaldt eller varmt ved å feks sjekke informasjon fra strømmåleren (hvis det går an, hvis de hadde smartmåler)?
Citera
2022-07-23, 18:49
Medlem
Citat:
1. Er du sikker på det? At du forstår..
2. Det blir vanskelig å fastslå om hun døde 9:05, eller 8:55, når Rettsmedisinsk Institutt skal undersøke henne mange timer etterpå.
3: Se 2.

Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Blir bare gjentagelser her, men ang badekar

1. unge folk bruker sjeldent badekar

2. hvem i huleste er det som bestemmer seg for å ta seg et bad hjemme hos andre (selv om det er hos foreldre), når de skal sitte noen timer som hundepasser.

Mest sannelig en usann historie.
Dette tenker jeg er to gode poeng. Likevel - vi er ikke alle like, og at uforklarlige tilfeldigheter oppstår er regelen snarere enn unntaket, i livet. Dette er ikke en Agatha Christie historie, vi må akseptere at «slumpen» fins overalt.

Edit: feil i referanse
Senast redigerad av Kva 2022-07-23 kl. 18:52.
Citera
2022-07-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det mulig å finne ut om det vannet som ble tappet på kvelden den 30.oktober var kaldt eller varmt ved å feks sjekke informasjon fra strømmåleren (hvis det går an, hvis de hadde smartmåler)?

Du kan jo forsøke å finne det ut
Citera
2022-07-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Blir bare gjentagelser her, men ang badekar

1. unge folk bruker sjeldent badekar

2. hvem i huleste er det som bestemmer seg for å ta seg et bad hjemme hos andre (selv om det er hos foreldre), når de skal sitte noen timer som hundepasser.

Mest sannelig en usann historie.
Fetad: Noen som er glad i å bade og som kanskje ikke har badekar i sin egen bolig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in