2022-07-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg tror også, men jeg kan ta feil. Vi får se.☺️
ingen med innsideinformasjon slenger den rundt på et åpent forum slik. Lett å gjennomskue.
Citera
2022-07-23, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hvor har du dette fra? Hvorfor leitet politiet da etter forsvunne bøker?
Og hva vet du om hva han har fjernet og ikke?
Hva om at politiet fant en Smitth and Wesson 38 special under den hemmelige ransakningen, og når de kom tilbake og hadde den offentlige ransakningen når TH ble arrestert, så var denne revolveren borte?
Dette kan de jo ha holdt unna media, det vet jo ikke du noe om.
TH har tenkt på mye. Han har gjort mye "rett". Men det er også flere ting som han rett og slett har glemt av.
Og slik er det i alle drapssaker. Det er alltids småting som GM har glemt av, og det er det som gjør at de blir tatt, og at vi har en oppklaringsprosent på nesten 100%.
TH har vært "flink" til å tenke ut hvordan drapet skulle utføres og hvordan han skulle lure politiet, men han har nok ikke tenkt så mye på hva han skulle gjøre hvis han ikke klarte å lure politiet. Altså en plan B. Han hadde kanskje aldri trodd at de skulle sjekke etter hans sko-spor, eller om det var slik som han sa at han ikke kunne høre Annes telefon.
Jeg har en fornemmelse av at noe gikk galt. Ting gikk ikke helt etter planen. Hvorfor var den bilen der to ganger liksom...Politiet mente jo at hun egentlig skulle tas tidligere. En annen dag.
Mange småmomenter der ting kan gå galt. Skansen kunne dukke opp. Datteren kunne ringe eller dukke opp. Alle disse småtingene blir det vanskelig å legge noen plan for, siden han ikke vet hva som kan skje og hvordan det kan utarte seg.
Det blir feil å si at "hvis TH var GM, så ville han gjort sånn og sånn, så dermed kan ikke TH være GM".
Som sagt, han har tenkt på mye, men det er også småting som han har glemt av.
bil to ganger kan være bortfrakt. 7.56 lik fraktes bort. 8.56 gi th alibi, mens th selv drar til futurum. Slik sett kan th være drapsmann. Mb og teh må da være involvert på et vis.
Citera
2022-07-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
bil to ganger kan være bortfrakt. 7.56 lik fraktes bort. 8.56 gi th alibi, mens th selv drar til futurum. Slik sett kan th være drapsmann. Mb og teh må da være involvert på et vis.

Jeg mener det står i boka (som jeg hadde spm e-bok, men ikke finner igjen) at MB virket tilbakeholden i sine forklaringer. Kan være flere grunner til det, men en mulighet er at hun har noe å skjule
Citera
2022-07-23, 15:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Jeg mener det står i boka (som jeg hadde spm e-bok, men ikke finner igjen) at MB virket tilbakeholden i sine forklaringer. Kan være flere grunner til det, men en mulighet er at hun har noe å skjule

Det står at betjenten som avhørte henne, synes hun svarte "kortfattet og vagt".

Kan vel være hun rett og slett er redd for å måtte si for mye, av frykt for sin
sjef og den eventuelle muligheten for at hun kan måtte vitne i retten. Jeg vil
tro det er sannsynlig at hun har blitt spurt om arbeidsforholdene på jobb, og
hvordan TH er som sjef. Hun skal jo ha ønsket å si opp i 2018, men ble likevel
værende.

Ser man f.eks. på tv-intervjuet av naboen til TH, er det veldig tydelig at han er ukomfortabel.
Jeg tenker det kan være han var redd for å få spørsmål om sitt forhold til TH, men reporteren
spør kun om AE.
Citera
2022-07-23, 15:48
Medlem
Blir bare gjentagelser her, men ang badekar

1. unge folk bruker sjeldent badekar

2. hvem i huleste er det som bestemmer seg for å ta seg et bad hjemme hos andre (selv om det er hos foreldre), når de skal sitte noen timer som hundepasser.

Mest sannelig en usann historie.
Citera
2022-07-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det står at betjenten som avhørte henne, synes hun svarte "kortfattet og vagt".

Kan vel være hun rett og slett er redd for å måtte si for mye, av frykt for sin
sjef og den eventuelle muligheten for at hun kan måtte vitne i retten. Jeg vil
tro det er sannsynlig at hun har blitt spurt om arbeidsforholdene på jobb, og
hvordan TH er som sjef. Hun skal jo ha ønsket å si opp i 2018, men ble likevel
værende.

Ser man f.eks. på tv-intervjuet av naboen til TH, er det veldig tydelig at han er ukomfortabel.
Jeg tenker det kan være han var redd for å få spørsmål om sitt forhold til TH, men reporteren
spør kun om AE.

Takk for avklaring
Citera
2022-07-23, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Blir bare gjentagelser her, men ang badekar

1. unge folk bruker sjeldent badekar

2. hvem i huleste er det som bestemmer seg for å ta seg et bad hjemme hos andre (selv om det er hos foreldre), når de skal sitte noen timer som hundepasser.

Mest sannelig en usann historie.

Nei, denne badekarhistorien stemmer sannsynligvis ikke. Til tross for at hvis man passer på en hund, spesielt en valp, så tar man sannsynligvis ikke et bad til tross for at det er hos foreldrene.
Citera
2022-07-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Er det munnkurv du ønsker at det er så er det nok det. Inni ditt hodet, vel og merke. SH sitter med innsyn i nesten alle opplysninger i saken. Sitte stille i båten da er nok nøyaktig det han kommer til å fortsette med.
Hagen har stilt alle sine eiendommer, kjøretøyer, elektroniske dippedupper og mer til tilgjengelig for politi i månedsvis, om ikke år. At de da må kommentere at nissene må inn igjen, som de også fikk lov til, er nesten ikke verdt å kommentere. Disse tingene tyder jo ikke akkurat på at Hagen har noe å skjule. Gjør det vel? Det han har rotet seg inn i er alt verbalt. Da er det lurest å ti still. Innerst inne tror jeg dette er Holdens råd, ikke THs kommando.
Det var vel dette at TH ville være med på etterforskningen, som førte til at han ble mistenkt ? Det er utrolig hvor mye man kan lære av denne saken. Det er antagelig fordi GM har tatt det så rolig, at alle andre har vært litt for kjappe i svingen og brent seg.
Citera
2022-07-23, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Nei, denne badekarhistorien stemmer sannsynligvis ikke. Til tross for at hvis man passer på en hund, spesielt en valp, så tar man sannsynligvis ikke et bad til tross for at det er hos foreldrene.

En valp trenger heller ikke barnepass for noen timer.. Bare tull å svada hele opplegget tipper jeg. En annen ting som hadde vært intressant å vite, hvor ofte pleide AE å ringe sin sønn før kl 09.30 på morgenen, slik hun gjorde AKKURAT denne morgenen. Jeg vedder på at det IKKE var AE som betjente telefonen.

Ang MB, hvor gammel er hun? Har hu familie? (jeg veit hu er kontordame, og jobber der) Lite info å finne om denne dama.
Citera
2022-07-23, 16:43
Medlem
Jeg har ikke lest boken, og jeg vil ikke blande meg inn ... men.

Jeg må si jeg umiddelbart tenker på avhøret av MB om telefonsamtalen med AE 08:45 - 08:56.

At det måtte komme først. Telefonsamtalen med AE. Og så mer generelt hennes om AE og AEs liv. Kanskje ekteskapet.

Det første avhøret av MB må jo ha skjedd like etter 31. oktober 2018.

Edit

Badekarhistorien. Så nettopp at en finsk mann har drept en kvinne med kaldt vann.

Det handler om partnerdrap.
– Han har ikke nektet for å ha vært beruset, ei heller innrømmet det. Han har innrømmet at han har skrudd på kaldt vann i dusjen på et tidspunkt, sier etterforskningslederen.

Den mistenkte 44-åringen har et langt kriminelt rulleblad, ifølge Iltalehti. Han er tidligere dømt for fyllekjøring, bedrageri og overfall.

Han ble varetektsfengslet 12. juli, mistenkt for forsettlig drap.
Kan TH ha forsøkt å drepe AE ved å kjøle henne ned i kaldt vann i badekaret.

Men, AE kviknet til i stedet, og det ble slåsskamp og lampeskjermknusing og ... TH måtte ty til andre midler.

Kilde: abcnygeter.no 20. juli 2022.
Finland: Kvinne funnet død i dusjen - drept med kaldt vann

Det er også denne musikeren fra Lørenskog, som først ble dopet ned, og så ble kraftig nedkjølt i et badekar på hotell i Oslo, og som senere døde på sykehuset.

Det ble drapsetterforskning ut av det.

VG 22. mai 2018
Polititeori: Musikeren Paul Simmons (25) ble dopet ned og drept i svindelforsøk
Senast redigerad av kornblomst 2022-07-23 kl. 16:58. Anledning: Edit
Citera
2022-07-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Konflikten med politiet toppet seg vel i 2020, men har tydeligvis dempet seg etterhvert.
Holden har offentlig gitt uttrykk for optimisme i forhold til politiets arbeid, og mener nå
at det er beklagelig at GH sier opp som påtaleleder. Så får vi se hvor lenge han beholder
forsvarerjobben.
Tror nok TH skjønner at han ikke finner noen bedre forsvarer enn Holden. Nå vet vi ikke hvorfor GH sier opp, men mest sannsynlig er det på grunn av samarbeids problemer i leiren, dvs. uenighet om hvordan etterforskningen skal skride frem og hva man skal foreta seg. Spør du meg, synes jeg GH spilte kortene bra utad og ga et positivt og avbalansert inntrykk. Tror de vanskelig finner en god erstatning.
Citera
2022-07-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det var vel dette at TH ville være med på etterforskningen, som førte til at han ble mistenkt ? Det er utrolig hvor mye man kan lære av denne saken. Det er antagelig fordi GM har tatt det så rolig, at alle andre har vært litt for kjappe i svingen og brent seg.

Det er mulig det kan gå an å snakke seg inn i en drapsetterforskning, og å snakke seg inn i en drapsmistanke.

Men å snakke seg inn i en drapssiktelse?

For en mann som lyver hver gang han åpner munnen?

Nei.

Siktelsen må bygge på tekniske beviser og indisier mot TH. Og ikke på hva han har sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in