2022-07-23, 13:23
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag ifrågasätter starkt hur tillförlitliga dom är som bör göras, ur ett politiskt, historiskt och ekonomiskt perspektiv. Hur har de fått sina fakta, vad baserar de det på etc.
Så när vetenskapliga studier visar vilket uselt land Ryssland är, så är det fel på siffrorna? Men när den ryska diktatorns statstelevision presenterar grandiosa lögner om hur fantastiskt det är i Ryssland, så ska vi svälja det med hull och hår?
Den ryska diktatorn har den ryska befolkningen i ett hårt punggrepp, och ryssarna njuter av det. De fortsätter bara att vara diktatorns megafon. Deprimerande att folk kan sjunka så lågt.
Citera
2022-07-23, 13:23
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Med begreppet ”sparka ner från makten”, menar du då hur Ryssland skickade in en flera mil lång konvoj som stod stilla i flera dagar då Ukraina kunde sitta och skjuta på den? Det måste varit komplett skräck för de ryssar som satt fast i en inkompetent armé medan Ukraina bombarderade dem. Skräckslagna och neurotiska ryssar kan inte sparka någon.

Rysslands invasion sett allt annat ut än att ”sparka ner” någon från makten. Det ligger döda ryssar i drivor längs vägarna i Ukraina och döda ryssar kan, som bekant, inte heller sparka någon.

Dåså, dumt av dig att ens försvara eller diskutera "Ukrainas" kommande totalseger över orcherna från Ryssland. Luta dig tillbaka och njut av blodbadet, ta det lugnt.
Citera
2022-07-23, 13:26
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ingenstans hävdar jag att allt är sant. Jag sa att om man hoppar över de 10% mest ryss-positiva nyheterna så får man ett bra skydd mot att vara i filterbubbla.
Öka den siffran till 100% så får du ett bra skydd mot att vara i en rysk filterbubbla. Allt som kommer från rysk media är lögn. Det är mer bildande för dig att läsa en Kalle Anka-pocket.
Citera
2022-07-23, 13:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
https://www.reuters.com/markets/us/chinas-holdings-us-treasuries-skid-12-year-low-japan-also-cuts-holdings-2022-06-15/

Citerade på engelska men fortsätt greppa efter halmstrån pojk. Snart drar nog mamma ur sladden när du är så upprörd där hemma.

Nej du citerade ju på svenska:

Citat:
Är det därför Kina dumpat biljoner dollar i innehav de senaste 6 månaderna?

De kommer bara fortsätta.

Se Barkis, ’biljoner dollar’ skrev du. På svenska. Det skulle stått miljarder dollar.
Citera
2022-07-23, 13:27
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Om vi tar ett mått för psykisk ohälsa genom att titta på självmordsstatistiken , vilket är en rätt bra temperaturmätare hur ett samhälle egentligen mår, så ser det extrem illa ut för alla som bor i slaviska länder. Top 15 länder (förutom Belgien)
är alla f.d. medlemmar i det forna sovjetiska imperiet inkl. alla som har varit ockuperade av den.

Vad säger det en ? Kanske att många här har rosiga glasögon på och jämför på fel sätt helt enkelt. Den tråkiga listan visar att livskvalitén egentligen har stora fläckar på solen eftersom de slaviska länderna alltid hamnat i topp. Att så många slaver helt enkelt ger upp säger massor hur samhället egentligen fungerar

https://www.euronews.com/2017/05/18/suicide-rate-is-highest-in-europe-un-health-agency-report

Såna där ämnen ska du vara riktigt försiktig med att använda som politiska argument. Du känner förmodligen ingen som tagit det beslutet så du gör det ändå.

Folk tar livet av sig för allt möjligt. Relationer, jobb, depression, droger, alkohol. Det är inget man ska använda som ett argument. Sjukt vidrigt.

Finns ingenstans i världen de knapras mer SSRI och dylikt än i rika väst och USA. Säger det dig också något eller är du lika förblindad av hat som vanligt?
Citera
2022-07-23, 13:27
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Företag i restaurangbranschen söker folk med ljus och lyckta, hotell har nog inte heller helt återhämtat sig. Sen är städ och sophantering branscher som historiskt haft stort behov. Lycka till med ditt jobbsök

Detta gällde skribenten Barkie, han som är kommunist och härjar i tråden!
Citera
2022-07-23, 13:29
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är åtta år sedan Ryssland invaderade Ukraina 2014. Deras armé gick sonika in och tog hela Krim-halvön i södra Ukraina, och sedan startade man ett krig i östra Ukraina under falsk flagg. Nu säger du att det är USAs fel. Jag poppar popcornen medan du förklarar hur USA är ansvarig för den ryska statens invasion, lögner, falsk-flagg-operationer, massmord och våldtäkter i Ukraina.

Jag vet inte hur många rader jag skrivit, hur mycket källor jag postat, hur många historiska och politiska drag som skett etc som ignoreras som rysspropanda för ingen klarar av det.

Det är tyvärr på den nivån här och du som varit aktiv i tråden har garanterat sett det jag postat. Du har dock redan avskrivit det med ett känslosamt, rungande "LÖGN", så man kommer ingen vart.
Citera
2022-07-23, 13:31
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fattar inte hur man kan sympatisera med Ryssland, när man återkommande måste ljuga för att rättfärdiga deras beteende. Stå för vad du sympatiserar med. Man the fuck up, Barkis.

Sympatiserar? Skiter i vilket. Jag är inte en lättlurad fåne som går på allt från den största propaganda, krig och hetsmaskinen USA.

Jag står i mitten. Men när 90% som postas är direkt felaktigt eller saknar kontext bidrar det till diskussion (eller ska göra). Här är man rysk spion, horunge, serb, man ska dö, man ska flytta osv.

Kanske dags att se över er själva också?
Citera
2022-07-23, 13:34
Medlem
Taggads avatar
Citat:
"Ryssland 135, Ukraina 122" jösses, ni upprepar samma korkade skit hela tiden. Det är liksom det enda du är kapabel till. Siffrorna.

Nej. Jag ifrågasätter starkt hur tillförlitliga dom är som bör göras, ur ett politiskt, historiskt och ekonomiskt perspektiv. Hur har de fått sina fakta, vad baserar de det på etc.

Jag har gått igenom det och säger inte att det är FEL FEL FEL, men det där är gissningar, fingervisningar, snarare än något absolut sanning med tanke på ovannämt.

Korruptionsindex Ryssland på 129:de plats. Ukraina på 117:de plats. Du visar dig bara trångsynt om du hävdar att Ryssland är mindre korrupt än det EU-oacceptabelt korrupta Ukraina.
Blir Ukraina fria från mut-ryssland och uppfyller Ursula von der Leyens krav för Eu-medlemskap ska du se det blir en uppryckning av bli av med den ryska mutkolv-smittan i Ukraina.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Korruptionsindex
Senast redigerad av Taggad 2022-07-23 kl. 14:14.
Citera
2022-07-23, 13:36
Medlem
Citat:
"Ryssland 135, Ukraina 122" jösses, ni upprepar samma korkade skit hela tiden. Det är liksom det enda du är kapabel till. Siffrorna.

Nej. Jag ifrågasätter starkt hur tillförlitliga dom är som bör göras, ur ett politiskt, historiskt och ekonomiskt perspektiv. Hur har de fått sina fakta, vad baserar de det på etc.

Jag har gått igenom det och säger inte att det är FEL FEL FEL, men det där är gissningar, fingervisningar, snarare än något absolut sanning med tanke på ovannämt.

Du har inte gjort mycket affärer i Ryssland, eller har du?
Citera
2022-07-23, 13:36
Medlem
Citat:
Såna där ämnen ska du vara riktigt försiktig med att använda som politiska argument. Du känner förmodligen ingen som tagit det beslutet så du gör det ändå.

Folk tar livet av sig för allt möjligt. Relationer, jobb, depression, droger, alkohol. Det är inget man ska använda som ett argument. Sjukt vidrigt.

Finns ingenstans i världen de knapras mer SSRI och dylikt än i rika väst och USA. Säger det dig också något eller är du lika förblindad av hat som vanligt?

Man kan tycka vad man vill om SSRI osv. I väst finns en sjukvård som fungerar någorlunda i varje fall, där du kan få hjälp med psykisk ohälsa. Om du istället skulle mäta mängden självmedicinering i olika varianter så ska du se att skithålsländerna inkl Ryssland har ännu större problem än väst. Och i strikt muslimska länder så knarkar man religion för att stå ut med verkligheten istället.
Det är en myt att befolkningarna i väst är mer olyckliga…det är tvärtom faktiskt.
Citera
2022-07-23, 13:48
Medlem
Jirens avatar
Man kan faktiskt se lite positivt på Rysslands senaste attack mot hamnen i Odessa.

Jag menar, nu bör det stå bortom all rimligt tvivel att ryssarna aldrig går att lita på. Oavsett vilka avtal som slutits.

Ett avtal med Ryssland betyder i princip ingenting. Det visste vi ju redan, men ändå bra att ryssarna påminner världen om detta faktum inför öppen ridå.
Senast redigerad av Jiren 2022-07-23 kl. 13:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in