2022-07-23, 13:13
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Här kan du diskutera USA's problem med fetma:
(FB) Amerika- övervikt, varför?

Du påstod

Det är ett felaktigt påstående. Kan du inte bara inse det och släppa det nu?

Vi släpper det. McDonalds leder till god hälsa och välstånd. Vi kör på ditt påstående.

Tack för länken till USAs fetmaforum, så kan du ta dina 28% och dra till det ryska
Citera
2022-07-23, 13:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Han är som sagt inte lurad. Läste du vad jag skrev?

Tärningen är kastad. Tacka USA för det. De har byggt upp för den här konflikten i 7 års tid. Fråga Hunter Biden.

Fattar inte hur man kan sympatisera med Ryssland, när man återkommande måste ljuga för att rättfärdiga deras beteende. Stå för vad du sympatiserar med. Man the fuck up, Barkis.
Citera
2022-07-23, 13:15
Medlem
Citat:
Är du också en av de som tror att ’billion’ är biljon? Haha, festligt.

Billion är miljard, alltså en tusendel av biljon.
En svensk biljon är 1000 miljarder.
Senast redigerad av Snauzzer 2022-07-23 kl. 13:18.
Citera
2022-07-23, 13:15
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Enligt TP ja vars trovärdighet är 0.

Man undrar ju hur folk kan tro på att dessa mätningar är så träffsäkra, hur de utförts, vad de är baserade på etc. Lite kritiskt tänkande mao.

Inte alls omöjligt att de har fler Hivsmittade då de är 100 miljoner människor mer i Ryssland än Ukraina. Skumt också att du påstår att Ryssland har fler då i snitt 3-6% får HIV av just nålar och resten via sex.

Menar du då att homofobiska Ryssland är smällfyllt av bögar?

USA har fler Hivsmittade än Ryssland. Men de har ju högre befolkning. Hur löser man den kalkylen? Take a shot genius.

F. Ö gråter hälften härinne när man publicerar dokument, studier etc och försöker vända de till något de inte är.

Senast igår gapade någon om att en studie bland USAs befolkning (8361 människor i olika åldrar hade svarat på en fråga) inte var peer reviewed det står liksom högst upp.

I det här fallet var det ju dock högst ointressant då mätningen gjordes på uppdrag och inte för att användas i något vetenskapligt arbete.

Där ligger nivån.

Samtidigt kan jag gissa att du skulle posta något liknande som detta om HIV i Ryssland:

https://journals.plos.org/plosmedicine/article?id=10.1371/journal.pmed.1002462

Jag orkar inte gå igenom allt som är fel med den studien och hur lättlurade man kan vara för jag blir knuffad OT ofta nog.

Dags att vakna.
OCH ändå mer trovärdiga än dig... Försök igen...
Citera
2022-07-23, 13:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vi släpper det. McDonalds leder till god hälsa och välstånd. Vi kör på ditt påstående.

Tack för länken till USAs fetmaforum, så kan du ta dina 28% och dra till det ryska

Nej men nu ljuger du ju igen. Det är endast du som pratar om Donken och McDonalds i var och varannat inlägg.

Du påstod att Ryssland inte har någon fetma. I själva verket har de stora problem med fetma.
Citera
2022-07-23, 13:16
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Ryssland plats 136 på korruptionstoppen.
Ukraina plats 122

Fast nu påstår väl du att Corruption Perceptions Index är korrupt därför att Zelensky har köpt dom.

"Ryssland 135, Ukraina 122" jösses, ni upprepar samma korkade skit hela tiden. Det är liksom det enda du är kapabel till. Siffrorna.

Nej. Jag ifrågasätter starkt hur tillförlitliga dom är som bör göras, ur ett politiskt, historiskt och ekonomiskt perspektiv. Hur har de fått sina fakta, vad baserar de det på etc.

Jag har gått igenom det och säger inte att det är FEL FEL FEL, men det där är gissningar, fingervisningar, snarare än något absolut sanning med tanke på ovannämt.
Citera
2022-07-23, 13:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
En svensk biljon är 1000 mijarder.

Ja?
Citera
2022-07-23, 13:17
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Jag tror fortfarande inte att du förstår hur propagandan fungerar. Det du anspelar är att det antingen är sanning eller lögn. Svart eller vitt. Om du samtalar med en person är då allt sanning, eller är allt lögn. Personligen har jag aldrig upplevt något sådant, du kanske har andra erfarenheter. Tass har säkert en sanningsprocent som är någonstans mellan 70 till 80%. Det intressanta är resterande % som är till viss del lögn eller total osanning. Att du hävdar att allt är sant om det finns några sanningar är ju inte att dra dom rätta slutsatserna.

Ingenstans hävdar jag att allt är sant. Jag sa att om man hoppar över de 10% mest ryss-positiva nyheterna så får man ett bra skydd mot att vara i filterbubbla. Naturligtvis ska man också läsa västnyheter. Det skadar intellektet mer att vara helt marinerad i enbart en sidas nyheter.
Citera
2022-07-23, 13:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
"Ryssland 135, Ukraina 122" jösses, ni upprepar samma korkade skit hela tiden. Det är liksom det enda du är kapabel till. Siffrorna.

Nej. Jag ifrågasätter starkt hur tillförlitliga dom är som bör göras, ur ett politiskt, historiskt och ekonomiskt perspektiv. Hur har de fått sina fakta, vad baserar de det på etc.

Jag har gått igenom det och säger inte att det är FEL FEL FEL, men det där är gissningar, fingervisningar, snarare än något absolut sanning med tanke på ovannämt.

Fast du påstår ju att Ukraina är mer korrumperat än Ryssland. Bygger du det på något, eller är det ett påstående du drar ur din tyvärr icke hivsmittade röv?
Citera
2022-07-23, 13:21
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Källa?

Kör vi den här, igen? Tänkte posta en rysk källa först för att du skulle kunna gapa lite om propaganda men jag pallar inte.

https://www.globaltimes.cn/page/202205/1265887.shtml

https://www.reuters.com/markets/us/chinas-holdings-us-treasuries-skid-12-year-low-japan-also-cuts-holdings-2022-06-15/
Citera
2022-07-23, 13:22
Medlem
barkies avatar
Citat:
Är du också en av de som tror att ’billion’ är biljon? Haha, festligt.

Billion är miljard, alltså en tusendel av biljon.

https://www.reuters.com/markets/us/chinas-holdings-us-treasuries-skid-12-year-low-japan-also-cuts-holdings-2022-06-15/

Citerade på engelska men fortsätt greppa efter halmstrån pojk. Snart drar nog mamma ur sladden när du är så upprörd där hemma.
Citera
2022-07-23, 13:23
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:

Självklart måste Du ifrågasätta underlaget när siffror inte stämmer med din 'verklighet', kanske dags att sluta bjäbba som en liten knähund...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in