Citat:
Ursprungligen postat av
VladTheImpotent
Men, Ryssland har högre korruptionsindex OCH antal HIV smittade än Ukraina...
Enligt TP ja vars trovärdighet är 0.
Man undrar ju hur folk kan tro på att dessa mätningar är så träffsäkra, hur de utförts, vad de är baserade på etc. Lite kritiskt tänkande mao.
Inte alls omöjligt att de har fler Hivsmittade då de är 100 miljoner människor mer i Ryssland än Ukraina. Skumt också att du påstår att Ryssland har fler då i snitt 3-6% får HIV av just nålar och resten via sex.
Menar du då att homofobiska Ryssland är smällfyllt av bögar?
USA har fler Hivsmittade än Ryssland. Men de har ju högre befolkning. Hur löser man den kalkylen? Take a shot genius.
F. Ö gråter hälften härinne när man publicerar dokument, studier etc och försöker vända de till något de inte är.
Senast igår gapade någon om att en studie bland USAs befolkning (8361 människor i olika åldrar hade svarat på en fråga) inte var peer reviewed

det står liksom högst upp.
I det här fallet var det ju dock högst ointressant då mätningen gjordes på uppdrag och inte för att användas i något vetenskapligt arbete.
Där ligger nivån.
Samtidigt kan jag gissa att du skulle posta något liknande som detta om HIV i Ryssland:
https://journals.plos.org/plosmedicine/article?id=10.1371/journal.pmed.1002462
Jag orkar inte gå igenom allt som är fel med den studien och hur lättlurade man kan vara för jag blir knuffad OT ofta nog.
Dags att vakna.