2022-07-22, 22:45
Medlem
Var det slik at TH var opptatt i telefonsamtale med politiet både da TEH kom til Sv4 og da TEH dro fra Sv4?
Kom TEH for å hente valpen?
Citera
2022-07-22, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du mener Den europeiske menneskerettsdomstol. Men hvor mange år er rimelig tid i en straffesak ?

Du sier uten sine egne sko på og mener da Sprox skoene. Kastet han de i søpla på bensinstasjonen eller hvor ble det av dem ? Hvorfor sjekket ikke politiet hva slag sko avtrykk det var i bilen ?
Ja, jeg mente at den helt sikkert er fremlagt ovenfor Den europeiske menneskerettighetsdomstol, som et brudd på straffeprosesslovens paragraf 249 og Den europeiske menneskerettskonvensjonens (EMK) artikkel 6, der en siktet person har krav på at siktelsen avgjøres innen «rimelig tid». Hvis det ikke er utvikling i siktelsen på over ett år vil det normalt regnes som en krenkelse av menneskerettighetene.
Så det er klart det er et problem.
De andre spørsmål har jeg ingen intensjon om å besvare. Jeg blir ikke med i din gjettelek med tilhørende trakassering og kverulering.
Citera
2022-07-22, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TV2 er ute med en ny artikkel i dag i forbindelse med den nye boka som kommer neste uke.

Selv om enkelte deler av innholdet i boka er fjernet, så vil det selvsagt komme en del andre detaljer som ikke har vært kjent.
TV2 omtaler i dag nødsamtalen TH hadde med politiet den dagen AE forsvant fra S4.

Her er noen utdrag:

- THs nødsamtale med politiet varte i 7 minutter
- Da TH ringte nødnummeret var han forberedt på at hans historie ville «høres usannsynlig ut»"
- I boka kommer det frem at TH skal ha fortalt at han «er litt sjokkert»
- TH ble bedt om å beskrive hva han hadde sett og hvordan det så ut i huset
- TH skal ha fortalt om de biologiske sporene og at «dette ikke var noe AE hadde gjort selv»

https://www.tv2.no/nyheter/13969284/
Har du klokkeslett for når nødsamtalen startet og sluttet?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Bare en tanke; En mann fra Sørlandet ble frastjålet ID. I for eksempel Kristiansand, uttales "vet" som "vett"
Dette ordet, "vett", ble også brukt i trusselbrevet. Kanskje tilfeldig, men kan det være noe mer enn en tilfeldighet?

Ble ID stjålet, eller "stjålet"?
Kan ID ha blitt "stjålet" av eventuelle kriminelle venner?
Det kan være kriminelle som over lang tid har planlagt en slik forbrytelse, kanskje over 1-2 år.
De kan ha kartlagt x antall mulige ofre, før de fant ut at S4 var usedvanlig godt egnet sted. Så og si ubeskyttet. Enkelt å overvåke visuelt. Ingen hissig rottweiler. Man kunne omtrent stille klokka etter ekteparets rutiner.
De fleste rike beskytter sine formuer på en helt annen måte, det er ikke uvanlig med panikkrom.
Interessant.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 22:59.
Citera
2022-07-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, jeg mente at den helt sikkert er fremlagt ovenfor Den europeiske menneskerettighetsdomstol, som et brudd på straffeprosesslovens paragraf 249 og Den europeiske menneskerettskonvensjonens (EMK) artikkel 6, der en siktet person har krav på at siktelsen avgjøres innen «rimelig tid». Hvis det ikke er utvikling i siktelsen på over ett år vil det normalt regnes som en krenkelse av menneskerettighetene.
Så det er klart det er et problem.
De andre spørsmål har jeg ingen intensjon om å besvare. Jeg blir ikke med i din gjettelek med tilhørende trakassering og kverulering.

Hvorfor er det en krenkelse av menneskerettighetene?

Å være siktet gir TH rettigheter han ikke vil ha hvis han etterforskes uten.
Citera
2022-07-22, 23:57
Medlem
Å klage til EMD er en lang prosess.

Først må alle nasjonale klagemidler være uttømte, som det heter.

Det innebærer at klageren først må fremme klage til alle aktuelle forvaltningsnivåer. Her tror jeg man mener påtaleansvarlig, statsadvokat og riksadvokat.

Så må klagen prøves i alle nasjonale rettsinstanser, tingrett, lagmannsrett og Høyesterett.

Da først kan man klage til den Europeiske MennskerettsDomstolen i Strasbourg.

Må si at jeg har litt vanskelig for å tro at TH kan ha satt i gang en slik prosess.
Citera
2022-07-23, 00:19
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Å klage til EMD er en lang prosess.

Såvidt jeg vet fins det ingen opplysninger som tilsier at TH skal ha klagd saken sin inn for EMD.

Han kan vel uansett ikke få prøvd den der før den har vært innom det norske rettsapparatet.
Citera
2022-07-23, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Det ble funnet et stort antall skoavtrykk i boligen. Men ikke THs.
Som Alsagio påpekte, finner teknikere avtrykk etter selv tynne skosåler, selv om det er vanskelig for enkelte å ta inn over seg.

Jeg kan ikke finne noe om hvorvidt hans fotspor uten sko er funnet.

Alt tyder på at TH vanligvis gikk i sokkelesten. Det var sikkert et veldig rent hus. Hvis ikke selv spor av sokkelesten er funnet, har han ikke vært i hjemmet siden sist AE vasket. Det kan heller ikke stemme, for de hadde jo besøk noen dager før.

Det er klart manglende skospor ikke er bevis for noe. Men det tyder på at TH slår en plate.
Han kan ha vært opptatt med et helt annet prosjekt: uten sine egne sko på.

Forøvrig tror jeg saken nå er sendt til Den europeiske menneskerettighetskonvensjonen.

Den sier at man har krav på å få saken ferdigbehandlet i rimelig tid.

Troverdig forsvant som dugg for solen da Gjermund Hanssen sa opp. Hen kan gjerne dele hvis hen vet noe, men det er vel ikke sikkert for hen, eller mulig. Dersom det var noe troverdighet der. Jeg lurer.
navnet forplikter så han forduftet.
Citera
2022-07-23, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Var det slik at TH var opptatt i telefonsamtale med politiet både da TEH kom til Sv4 og da TEH dro fra Sv4?
Kom TEH for å hente valpen?
teh er en nøkkel.
Citera
2022-07-23, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Såvidt jeg vet fins det ingen opplysninger som tilsier at TH skal ha klagd saken sin inn for EMD.

Han kan vel uansett ikke få prøvd den der før den har vært innom det norske rettsapparatet.

Nei, en slik klage må innom forvaltningstrinnene først, og så gjennom rettsapparatet. Noen journalister må ha fått det med seg om TH har startet et klagerush i et forsøk på å få siktelsen henlagt.

Dette er ikke ment til deg, men, til de som klager så voldsomt på politiet. Tar det med her, siden jeg nå allerede skriver et innlegg.

Hvis TH og advokaten hans er så kritiske til politiet arbeid, som enkelte her inne er, så har de altså klagemuligheter. Politiet har plikt til å forfølge alle spor som kan føre til en oppklaring av drapet på AE.

Problemet er vel at alle spor til slutt peker mot TH. Ingen spor leder mot andre mulige GM.

Og, hvis TH og advokaten hans er så misfornøyde med politiets etterforskning, så har de hatt mulighet til å leie private etterforskere.

Det er noe riv ruskende galt her. Klager og klager på politiet, men er ikke villige på noen som helst måte til å bidra positivt selv for å få en oppklaring.

Så, hvis det er noe som helst sannhet i at TH ønsker å ta saken til EMD for å få en henleggelse av siktelsen mot han, så avslører han seg som SKYLDIG. Enda en gang. Skyldig. Skyldig. Skyldig.
Citera
2022-07-23, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
navnet forplikter så han forduftet.
Jeg tror også, men jeg kan ta feil. Vi får se.☺️
Citera
2022-07-23, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvorfor er det en krenkelse av menneskerettighetene?

Å være siktet gir TH rettigheter han ikke vil ha hvis han etterforskes uten.
Det er ikke jeg som mener det er en krenkelse, men jus er jus. 🤔
Citera
2022-07-23, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Jeg tror ikke det behøver å måtte gå mer innom rettsvesenet mer enn det har gjort. Jeg tror også han kommer til å bytte advokat, men det er bare spekulasjon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in