2022-07-22, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Han har poänger tycker jag. Ryssland är världens största land, nato flyttar fram positioner, det finns inget 100% bra sätt att vinna på etc. Att däremot låta Ryssland göra som de vill i grannländer är heller inte bra. Klart det är möjligt att tycka olika om. Han kommer ju själv från USAs sfär. Skulle nog tycka annorlunda om USA hade ihjäl 20-30k kanadensare. Problemet med J.P. ,enligt mig, är att han blivit som Alexander Bard. Det känns som att han blivit beroende av uppmärksamhet och likes på internet. Han är bättre inom sitt område än utanför. Han kan inte låta bli att ha en kontroversiell åsikt och måste dela den. Intelligens är inget skydd mot knasiga idéer heller. Världshistorien är full av intelligenta människor som har haft helt fel i frågor de inte är tillräckligt insatta i. De tar sig vidare på att de är verbalt skickliga, men behöver inte ha rätt i det de säger för det.
Har JP påstått att "låta Ryssland göra som de vill i grannländer" skulle vara bra, eller har någon sagt det?

I övrigt kan du nog ha rätt.
Citera
2022-07-22, 16:09
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafursten
Dina ukrainare dör också, än fler, i deras land som förlorar.

Stämmer. Bebisar, småbarn, barn och ungdomar, kvinnor, äldre, obeväpnade oskyldiga civila mördas av fascistdiktaturens mördararmé bestående av våldtäktsmän och tjuvar.

Du njuter, eller hur?
Citera
2022-07-22, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Stämmer. Bebisar, småbarn, barn och ungdomar, kvinnor, äldre, obeväpnade oskyldiga civila mördas av fascistdiktaturens mördararmé bestående av våldtäktsmän och tjuvar.

Du njuter, eller hur?

Jag njuter av att ditt skitland Ukraina förlorar och att det är en näsbränna på pk-packet som förgör väst (som du håller av, antingen för att du är sosse själv eller för att du bara är en hjärntvättad självskadande idiot). Däremot har jag hela tiden varit för fred när ert pack varit för krig. Det har gått åt helvete i synnerhet för er sida.

Dina anklagelser är fånerier. Det ryssarna gör i sin operation är att gå fram varsamt på territorier där vänner till dem lever, och förtjänar skydd.

Och du är en väldigt snurrig person. Fascist-diktaturer har du nämligen inte svårt för. Du står ju upp för den svenska, den som förstör för sitt egna svenska folk.
Citera
2022-07-22, 17:20
Medlem
Citat:
Ryssland gör inte som de vill i grannländer och de är sannerligen inget Hitler-Tyskland fast propagandan är ju sådan förstås. Därför kallas Putin Putler av de som försöker vara lite roliga.

Och VILL Ryssland göra som de vill kan inte väst göra mycket längre. Väst är på dekis och våra politiska chefer låter tuffa och ger sig på sitt eget folk när de kan med massinvandring och vaccin-pass och allt de går med på (minskar på el- och matproduktionen, förbannat allvarliga saker där Ryssland inte gjort ett smack mot oss). Krig mot Ryssland blir vår död.

Och som EU beter sig mot Ryssland skiter starka Ryssland i oss. Det lär bli en djävlig vinter där vårt men inte deras välstånd försvinner. Men vi lever ju på hoppet såklart. Men hur kommer babbarna att reagera? Hur många av oss har ett jobb kvar i februari?

Ryssland har stor militär. Men om du räknar "starka" som någonting mer än det får du förklara dig. Världens största land 1.7% av världens handel och egen teknologi ca 1970.
Citera
2022-07-22, 17:41
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Jag njuter av att ditt skitland Ukraina förlorar och att det är en näsbränna på pk-packet som förgör väst (som du håller av, antingen för att du är sosse själv eller för att du bara är en hjärntvättad självskadande idiot). Däremot har jag hela tiden varit för fred när ert pack varit för krig. Det har gått åt helvete i synnerhet för er sida.

Dina anklagelser är fånerier. Det ryssarna gör i sin operation är att gå fram varsamt på territorier där vänner till dem lever, och förtjänar skydd.

Och du är en väldigt snurrig person. Fascist-diktaturer har du nämligen inte svårt för. Du står ju upp för den svenska, den som förstör för sitt egna svenska folk.
Såhär PK är jag:

Jag har inga problem med att avrätta hälften av Sveriges politiker omedelbart eller att spränga upp hela jävla EU parlamentet men att se Untermenschen kräk från Kreml som svaret på våra problem i Europa… Jösses, då är man sinnessjuk. Eller serbryssu-landsmänniska.
Senast redigerad av ForumApache 2022-07-22 kl. 17:45.
Citera
2022-07-22, 17:48
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ryssland har stor militär. Men om du räknar "starka" som någonting mer än det får du förklara dig. Världens största land 1.7% av världens handel och egen teknologi ca 1970.
Världens största land med enligt dem själva otroliga rikedomar men innan kriget en ekonomi av Italiens storlek som nu krympt dessutom.
Med en ”teknologi” som t.o.m. Turkar skrattar åt.
Efterblivet land av primitiva jordträlar.
Citera
2022-07-22, 18:03
Bannlyst
Citat:

Jag tänker inte förklara mig för du borde begripa. Tycker du i jämförelse att Sverige och Tyskland är friska länder mentalt eller att de, också i jämförelse, har bra energi-produktion att tala om? Vad i helvete ställer ni inte till med här i dessa de förtappade självskadande västländerna?
Citera
2022-07-22, 18:57
Medlem
Citat:
Jag tänker inte förklara mig för du borde begripa. Tycker du i jämförelse att Sverige och Tyskland är friska länder mentalt eller att de, också i jämförelse, har bra energi-produktion att tala om? Vad i helvete ställer ni inte till med här i dessa de förtappade självskadande västländerna?

Absolut friska mentalt i jämförelse. Energiproduktionen får vi se över. Korkat att göra sig beroende av instabilt land som Ryssland. Lesson learned.
Citera
2022-07-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Och varför skulle Putin bry sig om kulturmarxism i väst. Enligt honom så går väl det enligt planerna ? Kulturmarxism har en inbyggt självförstörelsemekanism när den urartar till rent värdebefriat surrealism, och vi är på god väg att bevittna detta. Det är redan på gång. De interna slitningar (Vem som är duktigast kulturmarxist) är i full åsyn. Let the show begin
Ja det är väl det vi ser i Ryssland just nu där samhället så sakta bryts ner i brist på normer som moral och etik och där ett allt tunnare samhällskitt då blir resultatet. Stackars ryssar säger jag bara.
Citera
2022-07-22, 21:09
Bannlyst
Citat:
Absolut friska mentalt i jämförelse. Energiproduktionen får vi se över. Korkat att göra sig beroende av instabilt land som Ryssland. Lesson learned.

Du är väl alltså trans (störd), är för att förstöra ekonomin, är för att kontrollera människors konsumtionsval, är för massinvandring och att ställa till med förfall och konflikt...Framförallt ska maten bli svindyr, i synnerhet kött. Det sinnesrubbade finns här i gamla väst. Den goda framtiden finns tydligen i Ryssland.
Citera
2022-07-22, 23:36
Medlem
Citat:
Du är väl alltså trans (störd), är för att förstöra ekonomin, är för att kontrollera människors konsumtionsval, är för massinvandring och att ställa till med förfall och konflikt...Framförallt ska maten bli svindyr, i synnerhet kött. Det sinnesrubbade finns här i gamla väst. Den goda framtiden finns tydligen i Ryssland.

Bara att flytta då. Lycka till.
Senast redigerad av YBB641 2022-07-22 kl. 23:40.
Citera
2022-07-23, 04:44
Bannlyst
Citat:
Bara att flytta då. Lycka till.

Så bortgjord du är. Så ni avslöjar er här i tråden. Ja tänk styrkan hos var svensk med kunskaper i ryska. Väldigt lätt då att flytta och gud ske lov lämna er bakom sig.

Tala om packet ni likt i 1984 ställer er lojala till. Men vet du vad, Magdalenas vapen-leveranser räcker inte till. Inte amerikanernas heller.

Är du klimatmupp? Trans? Massinvandrings-vurmare? För du verkar ju passa in bra här i skräp-väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in