2022-07-22, 09:25
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Du postar ju ett citat av vad han verkligen säger, sedan översätter du det felaktigt och hittar på saker han inte sa.

Han sa inte att Ryssland "krigar endast för att stoppa kulturmarxismen"! Eller hur?

Jordan är bra på psykologi och en del annat, men det betyder inte att han är lika bra på politiska bedömningar eller analyser.

Vi är många som ogillar pk vänstern och kulturmarxism, men det betyder inte att vi gillar onda diktatorer som Putin som dödar både ryssar och ukrainare.
Det riktigt märkliga med JP är ju att han har i åratal sagt att vi måste absolut inte dalta med eller ge vika för ideologier baserade på känslor och konstruktioner men nu menar han att vi ska göra det när det gäller ryzzfascisternas känslostormar och påhittade hot.

Som psykolog så borde ju JP även begripa att hela folk kan bära på psykologiska trauman som är kulturbundna. I ryzzsvinens fall så handlar det om kollektiv narcissism och chauvinism jämfört med svenskarnas kollektiva rädsla för konfrontationer. Varför ska vi i väst acceptera ryzzsvinens karaktär? Jämför med att vi ska lika lite acceptera muslimernas fallenhet för pedofili. JP är ute och cyklar.
Citera
2022-07-22, 09:53
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Jordan Peterson är en gammal sovjetdyrkare. Dottern Mikhaila är döpt efter Gorbatjov och i hemmet fanns Sovjetiska posters på väggarna och han är samlare av sovjetisk konst.

https://news.amomama.com/292136-jordan-peterson-daughter-who-is-mikhaila.html

Gorbatjov - är som alla vet den allra första reformatorn av sovjetisk inrikes och utrikespolitik. Glasnost och Prestrojka. Ringer det en liten klocka ? bara att koppla ihop ledtråden där.

Peterson har i minst ett decennium undervisat i sovjetisk kulturellt statsskick och tagit detta samhälle som exempel hur totalitära stater skapar moraliskt förfall , ett chauvinistisk tänk och skapandet av eviga fiender utanför landets gränser,och inte minst använda sina egna medborgare som statens egendom

Det som gör Peterson uttalanden förbryllande är just att han inte riktigt vet vilken fot han vill stå på för att lösa konflikten.
Citera
2022-07-22, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jessewn372
Jordan Peterson är en gammal sovjetdyrkare. nina.mccoy@hjartcentrum.nu Mikhaila är döpt efter Gorbatjov och i hemmet fanns Sovjetiska posters på väggarna och han är samlare av sovjetisk konst.

https://news.amomama.com/292136-jordan-peterson-daughter-who-is-mikhaila.html

Rätt så fånig anklagelse eftersom JP INTE är kulturmarxist och Trudeau-sympatisör. JP är även känd för att flera gånger lyft fram den mänskliga katastrof som. kollektiviseringen av jordbruket var. Det är inte vad sovjet-vänner gör.
Citera
2022-07-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Zelenskys väljarstöd var runt 30 procent innan invasionen, nu ligger det på 90 procent. Enligt en opiniounsundersökning från november 2021 ville 62 procent att Ukraina skulle gå med i EU och 58 procent av de tillfrågade ville att Ukraina skulle gå med i NATO. Jag säger att du snackar skit.
Både Hitler och Stalin kunde åtnjuta rekordhögt väljarstöd under kriget, så det säger inte så mycket. Innan dess hade alltså komikern ett stöd i nivå med svetsarn från Sollefteå.
Citera
2022-07-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Om det enbart är person det är fel på är det föstås en uppfattning man kan ha.

Men om vi bortser från vem som säger det, vad i det som sägs i trådtarten är det fel på, sakligt?

Konflikten omfattar ekonomisk och psykologisk krigföring massivt marknadsfört genom media i syfte att påverka vad folk tänker om konflikten, och JP är välutbildad inom psykologi, och därför anser jag aty det mycket väl kan finnas inressanta aspekter han observerat.

Det är inte direkt så att han ger sig in i tekniska debatter om militär utrustning utan att ha koll på dey. Och om han gjort det eller liknande hade det nog varit mycket lätt att bevisa att han har fel med sakliga argument.

Varenda gång jag frågar efter exempel på vad JP sagt som är så galet som det påstås, kommer enbart föraktfulla känsloargument. Bara det gör det intressant att ta reda på vad det är han har att säga, utan att veta nägot om honom.

Han har poänger tycker jag. Ryssland är världens största land, nato flyttar fram positioner, det finns inget 100% bra sätt att vinna på etc. Att däremot låta Ryssland göra som de vill i grannländer är heller inte bra. Klart det är möjligt att tycka olika om. Han kommer ju själv från USAs sfär. Skulle nog tycka annorlunda om USA hade ihjäl 20-30k kanadensare. Problemet med J.P. ,enligt mig, är att han blivit som Alexander Bard. Det känns som att han blivit beroende av uppmärksamhet och likes på internet. Han är bättre inom sitt område än utanför. Han kan inte låta bli att ha en kontroversiell åsikt och måste dela den. Intelligens är inget skydd mot knasiga idéer heller. Världshistorien är full av intelligenta människor som har haft helt fel i frågor de inte är tillräckligt insatta i. De tar sig vidare på att de är verbalt skickliga, men behöver inte ha rätt i det de säger för det.
Senast redigerad av YBB641 2022-07-22 kl. 14:10.
Citera
2022-07-22, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Han har poänger tycker jag. Ryssland är världens största land, nato flyttar fram positioner, det finns inget 100% bra sätt att vinna på etc. Att däremot låta Ryssland göra som de vill i grannländer är heller inte bra. Klart det är möjligt att tycka olika om. Han kommer ju själv från USAs sfär. Skulle nog tycka annorlunda om USA hade ihjäl 20-30k kanadensare. Problemet med J.P. ,enligt mig, är att han blivit som Alexander Bard. Det känns som att han blivit beroende av uppmärksamhet och likes på internet. Han är bättre inom sitt område än utanför. Han kan inte låta bli att ha en kontroversiell åsikt och måste dela den. Intelligens är inget skydd mot knasiga idéer heller. Världshistorien är full av intelligenta människor som har haft helt fel i frågor de inte är tillräckligt insatta i. De tar sig vidare på att de är verbalt skickliga, men behöver inte ha rätt i det de säger för det.

Ryssland gör inte som de vill i grannländer och de är sannerligen inget Hitler-Tyskland fast propagandan är ju sådan förstås. Därför kallas Putin Putler av de som försöker vara lite roliga.

Och VILL Ryssland göra som de vill kan inte väst göra mycket längre. Väst är på dekis och våra politiska chefer låter tuffa och ger sig på sitt eget folk när de kan med massinvandring och vaccin-pass och allt de går med på (minskar på el- och matproduktionen, förbannat allvarliga saker där Ryssland inte gjort ett smack mot oss). Krig mot Ryssland blir vår död.

Och som EU beter sig mot Ryssland skiter starka Ryssland i oss. Det lär bli en djävlig vinter där vårt men inte deras välstånd försvinner. Men vi lever ju på hoppet såklart. Men hur kommer babbarna att reagera? Hur många av oss har ett jobb kvar i februari?
Citera
2022-07-22, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Dra åt helvete. Ryzzsvinen upprustar, bryter avtal, hetsar och invaderar.

Rustade upp höll Ukraina på med. NATO utbildade deras soldater och började rusta upp dem. 2014 och framåt, efter statskuppen mot folkvalde ukrainske presidenten. Bryter avtal, Ukraina, japp. Minsk 2-avtalet har inte fungerat. Varsågod och passa på att skälla på ryssarna här. Ukraina har betett sig som skit i de östra delarna. Före kriget 1 miljon ukrainska flyktingar i södra Ryssland.

Nu förlorar ni kriget. Jag bryr mig inte för jag står inte på den svenska statsmaktens sida, har inte gjort det sedan 1990. Har väl hoppats på svensk tillnyktring men landet har bara förstörts. Då är inte jag kvar bland de svenska regeringarnas stödtrupper. Allra minst när jag vet att de vill ta bort min frihet och låta mig bli undernärd, i miljöns namn.

Du kanske är en idiot eller sosse eller något. Jag vet inte.
Citera
2022-07-22, 14:38
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafursten
Rustade upp höll Ukraina på med. NATO utbildade deras soldater och började rusta upp dem. 2014 och framåt, efter statskuppen mot folkvalde ukrainske presidenten. Bryter avtal, Ukraina, japp. Minsk 2-avtalet har inte fungerat. Varsågod och passa på att skälla på ryssarna här. Ukraina har betett sig som skit i de östra delarna. Före kriget 1 miljon ukrainska flyktingar i södra Ryssland.

Nu förlorar ni kriget. Jag bryr mig inte för jag står inte på den svenska statsmaktens sida, har inte gjort det sedan 1990. Har väl hoppats på svensk tillnyktring men landet har bara förstörts. Då är inte jag kvar bland de svenska regeringarnas stödtrupper. Allra minst när jag vet att de vill ta bort min frihet och låta mig bli undernärd, i miljöns namn.

Du kanske är en idiot eller sosse eller något. Jag vet inte.

Gäsp… Samma trötta, utslitna lögner. Hitta på något nytt.
Vad gäller upprustningen av Ukraina. Vi har nu facit i hand, det var rätt att rusta Ukraina. Mycket bra!!!! Ryssar dör, MYCKET MYCKET BRA!
Citera
2022-07-22, 14:59
Medlem
Citat:
Dina ukrainare dör också, än fler, i deras land som förlorar.

Vilka lögner då? Vad vinner du på vad du håller på med? Skulle även jag ha en anledning att ställa mig på västs sida, sådana som de här?

Magdalena Andersson
Stefan Löfven
Morgan Johansson
Annie Lööf
Justin Trudeau
Jacine Arden

"Vi". Du och sossarna va? ÖB Micael Byden, prideöbn. Är det här ditt gäng? De som ger sig på din mat- och elförsörjning.
Den handlar om att försvara vår demokrati mot fiender. Sådana som du och ryska anti demokrater ska förintas.

Ryssland har startat krig mot Nato och Nato kommer inte sluta döda ryssar tills hotet mot våra demokratier har upphört.

Demokratin ska försvaras till varje pris även om det innebär totalt krig.
Citera
2022-07-22, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Någon mer flyktingström till Europa har Europa inte råd med idag. Det spelar ingen roll heller hur synd om det är med dessa flyktingar. Ekonomin är i botten nu och priset att ta emot en ny flyktingvåg av humanitära skäl är för högt.
Väst har ingen kontroll över hur många flyktingar som kommer. Det var i alla fall så det formulerades.
De dyker upp och vi kan inte skicka tillbaka dem.
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Varför är det alltid i uppgift att väst måste göra saker? Alltid väst? Varför ligger inte ansvaret på Ryssland också?
Hela poängen är att Ryssland är en del av väst. Den ortodoxa kyrkan i Ryssland bär på samma grekoromerska ideal som katoliker och protestanter. Ambitionen ifrån JP verkar vara att sätta det aristoteliska, förkristna sanningsidealet i centrum.

Eftersom det har övergetts av både amerikanska och europeiska ledare så vill Ryssland inte ha med Västeuropa och USA att göra. Nu kan man iofs spekulera i om det var Soviet som från början planterade anti-logos i västeuropa för att destabilisera utbildningssystemet och sedermera alla institutioner. Det skulle vara intressant att höra JP´s tankar om Yuri Bezmenov.
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det som gör Peterson uttalanden förbryllande är just att han inte riktigt vet vilken fot han vill stå på för att lösa konflikten.
Vad menar du? Han sade ju att Europeiska ledare ska börja minska spänningen mellan väst- och östeuropa genom att dämpa de kulturmarxistiska attackerna på den logocentriska verklighetsuppfattningen.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2022-07-22 kl. 15:25.
Citera
2022-07-22, 15:16
Medlem
Citat:
Nehej du. Det är EU- och sosse-versionen det där. Din fjant, du som låter som Adolf Hitler.

Sverige är ingen demokrati. Sverige är fascist-diktatur med massinvandring. Landet kontrolleras av globalister som även vill åt Ryssland.

Jag vet att ni behöver er "yttre fiende" (bäst ni läser 1984 före det att ni eldat upp denna farliga bok) men de ni följer är SKRÄP-MÄNNISKOR. Jag har ju räknat upp några av dem och du vet väl att de vill kontrollera vad du äter, i miljöns namn.

Fast du kanske är klimat-mupp och vegan-pelle och vill ha misär.
Snälla upprepa mer från ryskastads media! Hahaha
Jag ser att du är autistisk eller har någon annan diagnos som gör det svårt för dig att gör rätt val. Tråkigt.

Fiender mot demokratin som dig ska förintas, dina barn ska tas ifrån dig och ditt namn ska glömmas bort.

NATO kommer krossa allt motstånd.
Ryssland hade sin chans men de har valt att vara våra fiende Och där med bli slaktade av våra överlägsna vapensystem och soldater.

NATO har resurser för krig i Ukraina under flera år. Ryssland är redan helt slutkörda
Senast redigerad av Luriflaxfluxflax 2022-07-22 kl. 15:18.
Citera
2022-07-22, 15:21
Bannlyst
Ovanstående, "ok, whatever".

Jag försöker bara peka på att Jordan Peterson förstår vilka ryssarnas fiender är. Dessa är våra fiender de också, EU-politikerna, FN, Sveriges riksdag, den regimlojala massmedian, USAs mäktigaste.

Detta är de krafter som i miljöns och hälsans namn kommer att kontrollera oss och svälta ut oss i värsta fall. Inga några vettiga människor tyr sig till som vänner.

Jag försöker även hitta rysk massmedia men precis som du vet är den fullständigt censurerad här i väst, tyvärr.
Senast redigerad av Ryskafursten 2022-07-22 kl. 15:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in