2022-07-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Spørsmålene du stilte meg får du finne ut selv.
Ok. Jeg var interessert i å vite hva du mente med at han ikke gikk inn med skoene på.

Det kan jo hende at han vanligvis brukte tøfler innendørs. Kanskje får vi vite mer om hans skovaner og eventuelt tøffelvaner senere.
Citera
2022-07-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ok. Jeg var interessert i å vite hva du mente med at han ikke gikk inn med skoene på.

Det kan jo hende at han vanligvis brukte tøfler innendørs. Kanskje får vi vite mer om hans skovaner og eventuelt tøffelvaner senere.

Hvis man ikke går inn med skoene på så setter man dem av ved inngangsdøra.

Må du ha alt med teskje?
Citera
2022-07-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvis man ikke går inn med skoene på så setter man dem av ved inngangsdøra.
Jeg vet det. Men jeg vet ikke om du mente at TH alltid eller som regel og/eller også på forsvinningsdagen tok av seg skoene og satt de ved inngangsdøra.

Men TH har jo forklart at han ikke tok av seg skoene før han gjennomsøkte huset på forsvinningsdagen.
Citera
2022-07-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Spørs hvor mye han har brydd seg om det ved tidligere bryllupsdagsfeiringer.
Hvis han plutselig skulle bry seg om denne gangen, så kanskje det ville virket mistenkelig.

En ting jeg kan si er at det er ikke mange menn som gidder å beile til kona hans på bryllupsdagen hvert år, år ut og år inn.
Citera
2022-07-22, 20:46
Medlem
Citat:
Men TH har jo forklart at han ikke tok av seg skoene før han gjennomsøkte huset på forsvinningsdagen.

Sier du det ja
Citera
2022-07-22, 20:50
Avslutad
Citat:
Vet ikke. Hva tenkte du om Nokiaen? Hva skurrer?
Det er uklart om TH glemte Nokiaen "i forbauselsen" på Futurum eller S4.

Ifølge boken "Lørenskog Mysteriet", hadde politiet allerede hentet Nokiaen, da de spurte TH om denne på hotellet i Lillestrøm, derfor antar jeg at Nokiaen ble hentet i S4.

Men første gang vi fikk høre om uttalelsen; at TH hadde "glemt Nokiaen i forbauselsen", kunne det tolkes som at TH hadde glemt Nokiaen på Futurum. Mange syntes derfor at det "skurret", dersom TH ble forbauset allerede mens han var på Futurum - altså før han visste at AEH var blitt kidnappet.

Vi har ikke fått vite nøyaktig hvor politiet hentet Nokiaen, altså om den ble hentet på Futurum eller S4. Men siden vi bare har hørt at politiet var i S4 tidlig i saken, og ikke på Futurum, antar jeg at Nokiaen ble glemt i forbauselsen i S4.

Derfor skurrer Nokiaenhistorien. Historien er fremdeles uklar.
Citera
2022-07-22, 21:05
Medlem
Citat:
Hvordan var detaljene rundt den innbydelsen? Var det noe om at venneparet plutselig hadde to billetter til overs til teaterforestillingen fordi to andre hadde meldt avbud? Hvis dette stemmer; var det da kun tilfeldig at venneparet hadde de to billettene til overs?
hvem meldte avbud.
Citera
2022-07-22, 21:05
Avslutad
Citat:
Jeg vet det. Men jeg vet ikke om du mente at TH alltid eller som regel og/eller også på forsvinningsdagen tok av seg skoene og satt de ved inngangsdøra.

Dette kan han ha glemt. Kan ikke se hvordan vi kan finne fasit på akkurat den detaljen.
Sikkert lettere for politiet å finne en logisk forklaring, siden de undersøkte åstedet mens TH var på hotellet I Lillestrøm. Som du er inne på, har kanskje politiet spurt ham, hvordan han tar av seg skoene, de gangene han gjør det.
Hjemme hos meg, har vi alle våre individuelle teknikker, noen mer irriterende enn andre, verst er de som parkerer skoene, slik at jeg må flytte dem for å lukke entrédøren
Senast redigerad av Havhest 2022-07-22 kl. 21:08.
Citera
2022-07-22, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvem meldte avbud.
Jeg kan ha husket feil angående at noen hadde meldt avbud.
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Lørdag har VG et intervju med venneparet som var sammen med TH og AEH den siste kvelden.

I avisen kommer det blant annet frem:

- Tirsdag 30. oktober bestilte ekteparet taxi til Sloraveien.
- De ble kjørt til Brasserie Hansken i Oslo (restaurant anbefalt i Michelin-guiden).
- Den sosiale kvelden kom brått på da venneparet inviterte TH og AEH ut.
- Venneparet hadde plutselig fått to ekstra billetter til teaterstykket.

- På kort varsel ble TH invitert. TH sjekket med AEH at det passet.
- Kveldens restaurant- og teaterbesøk beskrives som hyggelig.
- Måltidet varte i et par timer.
- Etterpå gikk turen til Det Norske Teatret for å se "The Book of Mormon".
- Sceneteppet gikk kl 20:03 og forestillingen var ferdig kl 22:37.
- De snakket ikke så mye sammen etter teatret. Det var sent og alle ville hjem.
- De sa farvel og TH og AEH tok egen taxi.
- Taxisjåføren beskriver en helt vanlig tur.

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Teatervennene var et ektepar i 70-årene. Ingen av de du nevner var vel så gamle i 2018?

Jeg tror teatervennen senere ble omtalt som en forretningsadvokat. Da er det vel BB1 som er mest aktuell, om han er gammel nok da.

Jeg tenkte på tidligere fylkesordfører RK som en mulig kandidat. Men vet ikke om han var utdannet advokat da.

Siterer litt mer fra samme artikkel. Det er nemlig eneste gang venneparet vil uttale seg om saken.
– Foranledningen til denne kvelden var en gjengjeldelse. Etter at jeg ble pensjonist, så hadde vi en avtale om å invitere dem ut på restaurant og teater. Det kom brått på både oss og dem, da vi plutselig hadde to billetter til teaterstykket, sier venneparet til VG.
Plutselig hadde to billetter? Det må vel fire billetter til for at fire personer skal gå sammen i teateret?
De har begge blitt avhørt av politiet, og er tydelig på at dette er det eneste intervjuet de ønsker å gi i forbindelse med saken.

– Med dette intervjuet har vi meddelt det vi har å si om saken.
Det virker ikke som det har vært noen kontakt mellom teater-vennen og TH etter politiintervjuet ca november desember.
– Vi visste ikke at saken ble etterforsket som en bortføringssak før politiet offentliggjorde det under pressekonferansen i januar 2019. Vi ble himmelfalne. Det er ikke vanlig å bli bortført i Norge, og saken vekker oppsikt på grunn av persongalleriet. Mange ble forundret, sier mannen i 70-årene.
Teater-vennen trodde AE var forsvunnet, og later ikke til å ha hatt noen kontakt med TH i den forbindelse.

Så han ble himmelfallen da bortføringssaken ble offentliggjort 9. januar 2019.

Jaja. Synes det er rart alt dette jeg.

Rart at det ikke er nevnt med ett ord hva slags klær AE hadde på seg da hun angivelig ble bortført fra hjemmet sitt.

Kilde: VG 9. mai 2020
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOeP2J/venneparet-til-vg-slik-var-anne-elisabeths-siste-kveld-foer-hun-forsvant

Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg skulle likt å vite mer om hvordan kvelden i teateret forløp også jeg, i tillegg til det praktiske rundt hundepasset.

Det er opplyst at teaterturen ble bråbestemt, fordi paret som inviterte de plutselig hadde to billetter til overs, da antar jeg at det var fordi de opprinnelig skulle dra med noen andre, som avlyste.

Vi antar at datoen 31.10 var planlagt i lang tid i forveien. (for drapet, mener jeg)

Prøvde TH i utgangspunktet å finne på unnskyldninger for ikke å dra i teater, eller følte han på at han ikke hadde noen plausibel grunn til å avlyse og dermed "måtte" dra? Ble det takket ja umiddelbart?
Hvor lenge i forkant ble det avtalt?

Så dro de jo til teateret, var TH stresset under middag/forestillingen, ville han fort hjem når den var ferdig, for eksempel?

Jeg bare tenker litt rundt sammenhengen med at 31.10 mest sannsynlig var godt planlagt, og at teaterturen kvelden i forveien ikke var det.

Hvilken rolle spiller den spontane teaterturen for et eventielt planlagt drap dagen etter?
Måtte det gjøres noen hasteendringer på hva som opprinnelig var planen for 31.10, men ikke større enn at en iskald person ikke skrinlegger planene, men bare endrer de i forhold til de uforutsette hendelsene?

Ble teaterturen gjennomført fordi det ville blitt for påfallende å takke nei, hvis man visste at ens bevegelser den siste tiden snart ville bli gjenstand for stor oppmerksomhet?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 21:21.
Citera
2022-07-22, 21:22
Medlem
Citat:

Det der høres ikke ut som en GM som har tenkt på alt.
Citera
2022-07-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvem meldte avbud.
Du så vel helst at det var MB og TEH.
Citera
2022-07-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det der høres ikke ut som en GM som har tenkt på alt.
Enig. Det høres mer ut som en uskyldig mann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in