2021-10-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Så du mener politiet tok badekarhistorien for god fisk?? Forøvrig referte jeg til bruker ronsangel, ikke politiet, og sammenlignet badekar historie med bmw observasjonen. Hva en tror er bare støy, for å bruke dine egne ord.

Ikke minst den som satt i førersete. Jeg er fortsatt helt enig at vitnebeskrivelser er såpass relevante at det er viktig å komme til bunns. Hvor mange hetteman kjører rundt med en bustete dame i baksetet som minner på en som tilfeldigvis er bortført samme dag? Og ja, det kan være en villedning for å få politi på feilspor, akkurat som hettemennene ved futurum... Vi trenger noen som kan søke i bilregistere
Observasjonen ble trolig gjort etter at saken ble kjent. Stoler ikke på at den var et tema der og da. Deja vu er et vekjent fenomen. Synske sliter også med slikt, men de fleste synske gjør det for business. Mao juks og fanteri.Damene på ås er velmenende. Like velmenende som de andre observasjonene av aeh. Hun er også sett i utlandet. De er også helt sikre.
Citera
2021-10-17, 16:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Så du mener politiet tok badekarhistorien for god fisk?? Forøvrig referte jeg til bruker ronsangel, ikke politiet, og sammenlignet badekar historie med bmw observasjonen. Hva en tror er bare støy, for å bruke dine egne ord.

Nei, jeg mener ikke politiet tok badekarhistorien for god fisk, tvert imot.
Det er jo sannsynligvis derfor vi kjenner til den, og diskuterer den her.

Ellers baseres jo mye av diskusjonene her på hva man tror kan ha skjedd på
bakgrunn av det man vet. Støyen er det stort sett Havehesten som står for, med
påstander om at eks-svogeren har drept AE for å hevne seg på TH.
Altså - hvis målet var å ramme TH, hvorfor i all verden ikke ramme ham selv?
Som om AE liksom var hans eiendel.
Citera
2021-10-17, 16:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det som er rart er at det er spesielt tre ting som er gjennomgående temaer for akkurat denne gjengen:

1. At de prøver å plugge inn eks-svogeren (og til tider sønnen)

2. Stor tro på at AEH ble observert i en BMW i Ås

3. Støtter Legokatts fantasier

Dette blir etterhvert et ganske påfallende trifecta, hvor man med stor sikkerhet kan antat at hvis man gir uttrykk for en av disse tingene, så er det stor sannsynlighet for at man støtter de to andre også.
Det kan bare hende at du har fått veldig mye tunnelsyn og grunnen er fordi GM lurte de fleste i denne saken, inkludert AEH. Han kan til og med ha forsøkt å manipulere dette forumet. Hvem vet..

At Holden gikk ut og var 100% sikker på at siktelsen mot TH vil frafalle tyder på at politiet etter snart 3 år ikke har funnet noe mer som kan knytte han til forsvinningen av AEH.
=
Ergo, sannsynligheten for at noe annet skjedde øker.
Citera
2021-10-17, 16:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
At Holden gikk ut og var 100% sikker på at siktelsen mot TH vil frafalle tyder på at politiet etter snart 3 år ikke har funnet noe mer som kan knytte han til forsvinningen av AEH.

Holden vet sannsynligvis ikke så mye mer om bevisbildet enn han visste i fjor
sommer, da han valgte å ikke anke tingrettens kjennelse om beslag av THs eiendommer.

At han er "100% sikker" på at siktelsen mot TH blir frafalt, er kanskje minst
én prosent sikrere enn han bør være før han vet mer. Tiden vil vise.
Citera
2021-10-17, 16:43
Medlem
Jeg har nevnt det tidligere. Jeg synes fremdeles det er rart at ingen bilder av AE fra teaterkvelden er blitt offentliggjort.

Henter frem VG-artikkel fra 9. mai 2020. Dagen etter at TH ble løslatt fra varetekt.

Venneparet til VG: Slik var Anne-Elisabeths siste kveld før hun forsvant

På ukjent tidspunkt forlot AE og TH S4 på ettermiddag/kveld 30. oktober 2018.
Ekteparet Hagen bestilte en taxi til sitt hjem i Sloraveien 4 på Fjellhamar i Lørenskog. De hadde en avtale med et vennepar i Oslo denne kvelden. Taxien kjørte dem til Brasserie Hansken, en restaurant i hovedstaden som er anbefalt i Michelin-guiden.
Hva med hundepasseren, TEH, var han ankommet S4 da ekteparet angivelig dro inn til Oslo? Eller hadde TEH egen nøkkel og låste seg inn etter at ekteparet var dratt? Eller brukte TEH nøkkelen-i-støvelen-i-garasjen til å låse seg inn, og la den på plass igjen etterpå, slik at AE kunne finne den der og låse opp døren etter at ekteparet kom hjem, slik som TH har forklart?

Hva slags kontakt med AE hadde TEH denne dagen? Snakket de sammen ansikt til ansikt, eller på telefon? Hvordan ble hundepasset avtalt? På sms? Jeg vet ikke. Synes spørsmålene trenger svar.

Hva slags kontakt hadde AE og TEH i løpet av kvelden? Snakket de på telefon? Var det sms'er? Og hvorfor var TEH dratt fra S4 allerede før ekteparet kom hjem? Hva slags kommunikasjon var det mellom familiemedlemmene?

Teater-vennene, ekteparet i 70-årene, har kjent AE og TH siden 80-tallet. Mannen har hatt en langvarig forretningsforbindelse med TH.
Men i månedsskiftet november-desember ringte politiet til Tom Hagens forretningsforbindelse.
Hva skjedde i månedsskiftet november-desember? Var det ikke noe bevegelse på kommunikasjonskontoen da. Noe krypto-greier.
– Jeg var på en utenlandsreise og ble avhørt over telefon. Kona var hjemme i Norge og ble avhørt her. Vi fikk vite at Lisbeth var borte, at det var snakk om en forsvinning og at vi måtte behandle informasjonen med den største diskresjon. Beskjeden gikk veldig inn på oss, sier han.
Teatervennen til TH, som omtaler seg selv som en langvarig forretningsforbindelse, og som også er pensjonist, var altså på utenlandsreise akkurat da.

Dette spurte politiet om:
Etter middagen på Brasserie Hansken gikk turen videre til Det Norske Teatret. I politiavhør har venneparet blant annet fått spørsmål om hvilken vei de gikk, hva de hadde på seg – og om de følte seg forfulgt.
Hvilken vei de gikk, hva de hadde på seg.

Det er 7-800 meter mellom Brasserie Hansken og Det Norske Teatret. Litt forskjellige ruter å velge mellom.

Politiet må jo ha sikret overvåkningsmateriell fra aktuelt område den kvelden. Er kvaliteten så dårlig at det er vanskelig å identifisere personene på bildene. Eller ble det ikke sikret videoovervåkning?

Ja jeg vet ikke. Sceneteppet gikk opp 20:03. Forestillingen ferdig 22:37. Etterpå skal ekteparet Hagen ha tatt en taxi hjem.

Jeg synes AE blir fremstilt fargeløs og spøkelsesaktig allerede kvelden før hun forsvant. Jeg synes at det er noe som mangler. Blant annet bilder fra kvelden før.
Senast redigerad av kornblomst 2021-10-17 kl. 16:50. Anledning: skrivefeil og skrivefeil
Citera
2021-10-17, 16:45
Medlem
Citat:
Ikke minst den som satt i førersete. Jeg er fortsatt helt enig at vitnebeskrivelser er såpass relevante at det er viktig å komme til bunns. Hvor mange hetteman kjører rundt med en bustete dame i baksetet som minner på en som tilfeldigvis er bortført samme dag? Og ja, det kan være en villedning for å få politi på feilspor, akkurat som hettemennene ved futurum... Vi trenger noen som kan søke i bilregistere

De var en bruker her inne som for ikke lenge siden som skreiv at det i Norge var registrert mellom 20 - 30 (husker ikke eksakt) røde Bmw X3 2016 --> Hvorav en stor andel av disse var regga på østlandet. Veit ikke hvor han henta tallet fra.

Men for ordens skyld, vi snakker om en rød BMW x3, facelift. Karrosseri G 01. Dette chasiss er fra og med 2017. Men 2017 mod kom i salg siste halvdel av 2016, så den kan være regga seint i 2016.

Hvorfor et jeg sikker på at dette er en facelift G 01 2017 -->? Vitnet forteller uoppfordret om store runde blanke pragende griller i front som fikk vitnes blikkfang. Ok, da blir det enkelt. Eldre X3 karrosseri, f.eks F25 frem til 2017 og eldre en dette har en helt annen front. Å "normale" griller.

Her, er bilen vi leter etter: https://imgur.com/a/JkQ6DHV
Citera
2021-10-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Forestillingen ferdig 22:37.

Dette var altså så sent at TH hadde behov for å sove en time ekstra påfølgende morgen
Citera
2021-10-17, 17:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg har nevnt det tidligere. Jeg synes fremdeles det er rart at ingen bilder av AE fra teaterkvelden er blitt offentliggjort.

Henter frem VG-artikkel fra 9. mai 2020. Dagen etter at TH ble løslatt fra varetekt.

Venneparet til VG: Slik var Anne-Elisabeths siste kveld før hun forsvant

På ukjent tidspunkt forlot AE og TH S4 på ettermiddag/kveld 30. oktober 2018.
Ekteparet Hagen bestilte en taxi til sitt hjem i Sloraveien 4 på Fjellhamar i Lørenskog. De hadde en avtale med et vennepar i Oslo denne kvelden. Taxien kjørte dem til Brasserie Hansken, en restaurant i hovedstaden som er anbefalt i Michelin-guiden.
Hva med hundepasseren, TEH, var han ankommet S4 da ekteparet angivelig dro inn til Oslo? Eller hadde TEH egen nøkkel og låste seg inn etter at ekteparet var dratt? Eller brukte TEH nøkkelen-i-støvelen-i-garasjen til å låse seg inn, og la den på plass igjen etterpå, slik at AE kunne finne den der og låse opp døren etter at ekteparet kom hjem, slik som TH har forklart?

Hva slags kontakt med AE hadde TEH denne dagen? Snakket de sammen ansikt til ansikt, eller på telefon? Hvordan ble hundepasset avtalt? På sms? Jeg vet ikke. Synes spørsmålene trenger svar.

Hva slags kontakt hadde AE og TEH i løpet av kvelden? Snakket de på telefon? Var det sms'er? Og hvorfor var TEH dratt fra S4 allerede før ekteparet kom hjem? Hva slags kommunikasjon var det mellom familiemedlemmene?

Teater-vennene, ekteparet i 70-årene, har kjent AE og TH siden 80-tallet. Mannen har hatt en langvarig forretningsforbindelse med TH.
Men i månedsskiftet november-desember ringte politiet til Tom Hagens forretningsforbindelse.
Hva skjedde i månedsskiftet november-desember? Var det ikke noe bevegelse på kommunikasjonskontoen da. Noe krypto-greier.
– Jeg var på en utenlandsreise og ble avhørt over telefon. Kona var hjemme i Norge og ble avhørt her. Vi fikk vite at Lisbeth var borte, at det var snakk om en forsvinning og at vi måtte behandle informasjonen med den største diskresjon. Beskjeden gikk veldig inn på oss, sier han.
Teatervennen til TH, som omtaler seg selv som en langvarig forretningsforbindelse, og som også er pensjonist, var altså på utenlandsreise akkurat da.

Dette spurte politiet om:
Etter middagen på Brasserie Hansken gikk turen videre til Det Norske Teatret. I politiavhør har venneparet blant annet fått spørsmål om hvilken vei de gikk, hva de hadde på seg – og om de følte seg forfulgt.
Hvilken vei de gikk, hva de hadde på seg.

Det er 7-800 meter mellom Brasserie Hansken og Det Norske Teatret. Litt forskjellige ruter å velge mellom.

Politiet må jo ha sikret overvåkningsmateriell fra aktuelt område den kvelden. Er kvaliteten så dårlig at det er vanskelig å identifisere personene på bildene. Eller ble det ikke sikret videoovervåkning?

Ja jeg vet ikke. Sceneteppet gikk opp 20:03. Forestillingen ferdig 22:37. Etterpå skal ekteparet Hagen ha tatt en taxi hjem.

Jeg synes AE blir fremstilt fargeløs og spøkelsesaktig allerede kvelden før hun forsvant. Jeg synes at det er noe som mangler. Blant annet bilder fra kvelden før.

Det var "kommunikasjon" hele fem ganger 30. november og 1. desember 2018:

• 0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».2018-12-01 13:15
• 0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».2018-12-01 11:02
• 0.000706 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».2018-11-30 16:17

Av "langvarige forretningsforbindelser" vi kjenner til, har vi vel tre kandidater.
Bj*rn Br*dw*all (BB1), Bj*rn*r B*rl**g (BB2) og M*ri*s N*rb*e (MN).
Sistnevnte har distansert seg fra TH i media, og er den minst aktuelle kandidaten.
BB1 har uttalt seg i media, bl.a. om den beryktede ektepakten.
BB2 har blitt oppringt av media, men ville overhodet ikke snakke med dem.

Det kan selvsagt være andre vi ikke kjenner til. Fr*dr*k Sn*v* kan muligens
være en kandidat, jeg vet ikke. Han har omtalt AE i utelukkende positivt ordelag.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
De var en bruker her inne som for ikke lenge siden som skreiv at det i Norge var registrert mellom 20 - 30 (husker ikke eksakt) røde Bmw X3 2016 --> Hvorav en stor andel av disse var regga på østlandet. Veit ikke hvor han henta tallet fra.

Du kan søke etter biltype her.
Senast redigerad av Svartediket 2021-10-17 kl. 17:03.
Citera
2021-10-17, 17:03
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Du sier noe..
De burde jo ha blitt fanget opp av en rekke kameraer.
Det er jo også kamera i taxien. Video-materialet burde jo kunne la seg hente ut uten å avsløre for taxisjåføren at AE har forsvunnet.
I liknende saker får man jo ofte se på nyhetene hvis offeret er registrert av noe kamera.
Dung-saken f.eks. der Dung satt og ventet på tur i en bankfilial.
Hettemannen, futurummennene og disse billysene har man fått se opptak av, men ikke AE.
Ferske bilder av AE kan jo være med på å friske opp hukommelsen til noen som evt. kan ha sett noe.
Krangel mellom AE og TH på den restauranten eller i teateret f.eks.
Citera
2021-10-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Av "langvarige forretningsforbindelser" vi kjenner til, har vi vel tre kandidater.
Sistnevnte har distansert seg fra TH i media, og er den minst aktuelle kandidaten.

være en kandidat, jeg vet ikke. Han har omtalt AE i utelukkende positivt ordelag.

Teatervennene var et ektepar i 70-årene. Ingen av de du nevner var vel så gamle i 2018?

Jeg tror teatervennen senere ble omtalt som en forretningsadvokat. Da er det vel BB1 som er mest aktuell, om han er gammel nok da.

Jeg tenkte på tidligere fylkesordfører RK som en mulig kandidat. Men vet ikke om han var utdannet advokat da.

Siterer litt mer fra samme artikkel. Det er nemlig eneste gang venneparet vil uttale seg om saken.
– Foranledningen til denne kvelden var en gjengjeldelse. Etter at jeg ble pensjonist, så hadde vi en avtale om å invitere dem ut på restaurant og teater. Det kom brått på både oss og dem, da vi plutselig hadde to billetter til teaterstykket, sier venneparet til VG.
Plutselig hadde to billetter? Det må vel fire billetter til for at fire personer skal gå sammen i teateret?
De har begge blitt avhørt av politiet, og er tydelig på at dette er det eneste intervjuet de ønsker å gi i forbindelse med saken.

– Med dette intervjuet har vi meddelt det vi har å si om saken.
Det virker ikke som det har vært noen kontakt mellom teater-vennen og TH etter politiintervjuet ca november desember.
– Vi visste ikke at saken ble etterforsket som en bortføringssak før politiet offentliggjorde det under pressekonferansen i januar 2019. Vi ble himmelfalne. Det er ikke vanlig å bli bortført i Norge, og saken vekker oppsikt på grunn av persongalleriet. Mange ble forundret, sier mannen i 70-årene.
Teater-vennen trodde AE var forsvunnet, og later ikke til å ha hatt noen kontakt med TH i den forbindelse.

Så han ble himmelfallen da bortføringssaken ble offentliggjort 9. januar 2019.

Jaja. Synes det er rart alt dette jeg.

Rart at det ikke er nevnt med ett ord hva slags klær AE hadde på seg da hun angivelig ble bortført fra hjemmet sitt.

Kilde: VG 9. mai 2020
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dOeP2J/venneparet-til-vg-slik-var-anne-elisabeths-siste-kveld-foer-hun-forsvant
Citera
2021-10-17, 17:22
Medlem
Citat:

Første jeg fant.. Rød, sen 2016 mod. X3 x-drive

https://regnr.info/B*D*9*9*4*7*8
Senast redigerad av Ronsangel 2021-10-17 kl. 17:29.
Citera
2021-10-17, 17:27
Medlem
Citat:

Synes det er mistenkelig at teater-vennen tilfeldigvis var utenlands da det var slik aktivitet på kommunikasjonskontoen.

Kan det være teater-vennen som var den tredje personen politiet vurderte å pågripe tro?

Det gjør jo i så fall saken mer uhyggelig. Synes jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in