Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-07-22, 19:50
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
På 80-talet fanns inga kaosblattar än Det är helt fel antagande
Nä, jag märkte iallafall inte av nåt sånt i GBG på den tiden.. Skinheads var den tidens slödder som jag minns det..
Citera
2022-07-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Förvisso, men var deras beteende och livsstil klanderfritt..?

Klanderfritt eller inte
Varje civilisation har ett par egentänkare, och det kan vi hantera att ha.. Dom växer vanligtvis ut det på 3-5 år, och vi behöver några krigare som håller gränserna

Det som bland annat förenade skinnskallarna var att dom tidigt kände hotet av att andra samhäällets utbrytare försökte ta sig in i landet och göra kaos.
Och det är helt naturligt att vilja ha kvar sina kaosmarker, man håller kantarellstället hemligt
Öbor ska va värst, hatar tom sitt eget folk. Varför ska man tillåta andra komma in och grisa? säg mig det
Citera
2022-07-22, 19:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Hur många dödsskjutningar och våldtäkter förknippar man med skinheads?

Det fanns inte lika mycket skjutvapen på den tiden och anmälningsbenägenheten för våldtäkter var lägre. Knivvåld var destå vanligare.
Citera
2022-07-22, 19:57
Jag var med på 90 talet och det var oerhört blattifierat då. Skinheadkulturen var i princip död.

Så nej, blattarna var problem nr1 redan då.

80-talet låter jag vara osagt
Citera
2022-07-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
På 80-talet fanns inga kaosblattar än Det är helt fel antagande

Jodå, vi hade två "vildar" på hela skolan.
Bägge var utomeruropéer

Dom var få, men dom märktes. TIDIGT.

Och hur skulle dom inte ha märkts?? Tänk vilket smörgåsbord av godhet Sverige var på den tiden, när dom kom från länder/familjer där man stenades ihjäl om man tittade fel
Och är uppfostrad i att "snällhet är svaghet"
Rena paradiset för en genskadad inavlad maktsökande blattlito
Senast redigerad av Emoist 2022-07-22 kl. 20:01.
Citera
2022-07-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Kaosblattar är förstås avskum men var inte nationalistiska skinheads den tidens slödder som betedde sig lite som kaosblattar?

Vad tycker ni som var med på 80/90-talet? Ser ni vissa likheter mellan forna tiders skinheads och nutida kaosblattar?
Finns ingen som helst likhet.
Citera
2022-07-22, 20:10
Medlem
Tor7s avatar
På vilket vis var "alla" dessa skinheads som man "jämt" såg "överallt" ett samhällsproblem menar du? För den andra gruppen du nämner finns det nämligen massvis med konkreta exempel på massiva rådande samhällsproblem.
Citera
2022-07-22, 20:19
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det fanns inte lika mycket skjutvapen på den tiden och anmälningsbenägenheten för våldtäkter var lägre. Knivvåld var destå vanligare.

Har du någon trovärdig källa på att skinheads var mer våldtäktsbenägna än befolkningen i övrigt?

Var skins involverade i organiserad brottslighet? Sålde dom knark i stor utsträckning?

Bidrog till skinheads till att badstränder och badhus blev otrygga platser?

Var beskyddarverksamhet gentemot restauranger en typisk skinheadgrej?

Jag tror att vi alla vet svaren på ovanstående frågor.

edit: skinheadkulturen var väldigt populär i USA på 80-talet. Trots att det är ett land med en betydligt större tillgång till skjutvapen än Sverige, kan jag inte minnas att den amerikanska skinheadkulturen var förknippad med skjutvapen.
Citera
2022-07-22, 20:22
Medlem
HLundborgs avatar
Fanns en del destruktiva element, men överlag är det en ungdomskultur som hade behövts idag. Unga arga svenska killar med nationalistiska tankar som håller ihop och står upp för varandra och återerövrar alla de offentliga platser som idag ockuperas av främlingar.
Citera
2022-07-22, 20:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Har du någon trovärdig källa på att skinheads var mer våldtäktsbenägna än befolkningen i övrigt?

Var skins involverade i organiserad brottslighet? Sålde dom knark i stor utsträckning?

Bidrog till skinheads till att badstränder och badhus blev otrygga platser?

Var beskyddarverksamhet gentemot restauranger en typisk skinheadgrej?

Jag tror att vi alla vet svaren på ovanstående frågor.

edit: skinheadkulturen var väldigt populär i USA på 80-talet. Trots att det är ett land med en betydligt större tillgång till skjutvapen än Sverige, kan jag inte minnas att den amerikanska skinheadkulturen var förknippad med skjutvapen.

Det känns som du blandar in koncept hej friskt här. Jag tror inte alla kaosblattar våldtar och för mig är det irrelevant om personerna säljer knark eller inte. Kaos för mig är att man inte respekterar andra. Jag tror inte att alla våldsverkare är knarkförsäljare heller.

Där jag bodde så var dock skinheads en kultur som gjorde området otryggt till en sån nivå att folk flyttade därifrån.
Citera
2022-07-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tor7
På vilket vis var "alla" dessa skinheads som man "jämt" såg "överallt" ett samhällsproblem menar du? För den andra gruppen du nämner finns det nämligen massvis med konkreta exempel på massiva rådande samhällsproblem.
Jag håller med om att de otaliga kaosblattarna är ett mycket större problem än den tidens små skinheadgäng, dock finns vissa likheter i de båda gruppernas beteende..
Senast redigerad av AfroCondomFactory 2022-07-22 kl. 20:31.
Citera
2022-07-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLundborg
Fanns en del destruktiva element, men överlag är det en ungdomskultur som hade behövts idag. Unga arga svenska killar med nationalistiska tankar som håller ihop och står upp för varandra och återerövrar alla de offentliga platser som idag ockuperas av främlingar.
Visst, det ligger nåt i det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in