2022-07-22, 13:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha. Så du har varit i några dussin ryska fabriker/industrier av tiotusentals? Ursäkta men det ger inte särskilt mycket tyngd åt vad du inbillar dig..

Nej men då är det väl din tur att ge vittnesmål om den allra mest moderna ryska industrin.
Citera
2022-07-22, 13:04
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Dom enda inkomsterna som Ryssland har är folssila bränslen och diverse mineraler. Dom är ett ekonomiskt u-land. Ryssland kan inte än hur mycket dom vill stänga gasen. Rysslands BNP är ungefär som Spanien. Det är inget nytt på sovjettiden så exporterade dom titan desperat för att få in dollar.
Ja väst kan fortsätta att köpa vad de vill av ryssen. De har inte råd att stoppa nån försäljning medans vi kan välja och vraka vad vi ska sälja och köpa.
Citera
2022-07-22, 13:10
Medlem
Två nyheter ifrån "flash Ukraine twitter".

1) En kraftig explosion har hörts från Chornobaivka.

2) Moldavien kommer att köpa elektricitet ifrån Ukraina.

Min reflexion över nr 2) är att Ukraina är ett duktigt folk som både kan strida och producera ström till ett annat land. Beundransvärt.

Men viktigast är att köra ut dom ryska brottsliga bögpedofilerna eller helt enkelt döda dom. Man kan inte fredsförhandla med sådana brottslingar.
Citera
2022-07-22, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Spannmål, gödsel..

Naturligtvis är Ryssland världsledande på att producera skit, ingen tvivlar på just den saken
Citera
Medlem
Taggads avatar
Från 2022-02-24, 19:30
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Pratade just med min donna i Odessa. Hon var helt oförstående till att jag undrade om allt var ok.
Lever donnan fortfarande och är ok med ditt prassel i sänghalmen med Putin?
Senast redigerad av Taggad 2022-07-22 kl. 13:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha. Så du har varit i några dussin ryska fabriker/industrier av tiotusentals? Ursäkta men det ger inte särskilt mycket tyngd åt vad du inbillar dig..

Du får gärna beskriva vilken spjutspetsteknik som Rysland kan erbjuda? Och vilka företag som erbjuder den tekniken.
Har du någonsin varit i Rysland och besökt rysk industri.
Med tanke på dina inlägg så har du varit i Rysland så är det nog runt st.Petersburg och Moskva och då turistområde.
Själv är jag verksam inom techområdet så det var deras profilerade civila industri jag besökte.

Välkommen till verkligheten.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-07-22 kl. 13:33.
Citera
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Och trä!

Och spannmål.

Och gödsel.

inte en råvara

Men dom har Lada 2022 Classic , utan ABS utan bältessträckare Men förberred för radio , high tech
Citera
2022-07-22, 13:13
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Jo, jag förstår vad propaganda är. Jag säger inte att allt TASS skriver om är sant. Jag svarade på påståendet om att TASS är en trollsajt och enbart ljuger ihop saker. Jag förklarade att detta är ett dumt och okunnigt påstående genom att svara och tala om att TASS fungerar som en vanlig nyhetsbyrå och ger vidare information som de tar från olika ställen. De hittar inte på vad Putin eller Lavrov säger. De förmedlar vad de själva säger. Alltså hittar inte TASS på allting själva. Om det som de tar upp är lögn eller sanning ligger varken sanningen eller felen hos TASS.

Precis som att politiska narrativ i alla stora tidningar i USA kontrolleras av CIA, kontrolleras politiska narrativ i TASS och RT av Kreml. Inget konstigt med det, särskilt inte i krigstider. Propagandan går åt båda hållen för att skapa "consent" hos de egna folken att följa regeringarna. Det är ingen skillnad mellan vad USA med flera västmakter gör och vad Ryssland gör. Även här finns sådant som får sägas och inte sägas i medierna. Det är också propaganda.

(CIA har dock en ännu mera utbredda och mer avancerade taktiker än Kreml när det gäller just att använda medier för att sprida lögner:
"Former CIA Agent John Stockwell Talks about How the CIA Worked in Vietnam and Elsewhere" https://youtu.be/NK1tfkESPVY )

De har uppenbart invaderat territorier som tillhör Ukraina och de har uppenbart attackerat Ukraina eftersom de har slagit ut militära mål runtomkring hela landet. De har dock inte förklarat krig mot Ukraina och ingenting just nu tyder på att Ryssland försöker ta över hela Ukraina. Så att "invadera" eller "föra krig mot" är i det här fallet två olika saker.

Dock ser det ut som att Ryssland kommer att försöka ta över hela Donbas och hela södra Ukraina, men Lavrov har erkänt att operationen kan utökas till hela Ukraina. Det skulle innebära att operationen går över till ett krig riktat direkt mot Ukraina.

Tror själv att detta är det mest troliga eftersom både transvestiten ZZelensky och USA/NATO vill fortsätta USAs proxykrig mot Ryssland till sista ukrainaren. Det hade kunnat stanna vid Donbas, eller ha stoppats redan innan, men Ryssland har nog inget val i det här läget. Västmakterna får helt enkelt vad dom vill.
Du förstår uppenbarligen inte innebörden gällande Rysslands uttalade mål att avmilitarisera HELA Ukraina!
Citera
2022-07-22, 13:15
Medlem
Sgt.Blands avatar
En riktigt fin svamp norr om Kherson just nu. Filmen är tagen på långt håll men man ser att det är en rätt fet smäll.

https://twitter.com/TWMCLtd/status/1550438642916655107
Citera
2022-07-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
inte en råvara

Men dom har Lada 2022 Classic , utan ABS utan bältessträckare Men förberred för radio , high tech
Vilket då gör att den är osäljbar i majoriteten av länder där det säljs nya bilar.
Vad jag vet är den nog bara säljbar i Rysland, Belarus Nordkorea och Indien.
Definitivt inte inom västvärlden eller Kina.
Citera
2022-07-22, 13:19
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Du förstår uppenbarligen inte innebörden gällande Rysslands uttalade mål att avmilitarisera HELA Ukraina!

Ryssland satsar på att man kan avmilitarisera på diplomatisk väg genom en förhandling. Vi får se om de får rätt i det. Hoppas verkligen inte de demilitariserar hela Ukraina med militära medel.
Citera
2022-07-22, 13:23
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ryssland satsar på att man kan avmilitarisera på diplomatisk väg genom en förhandling. Vi får se om de får rätt i det. Hoppas verkligen inte de demilitariserar hela Ukraina med militära medel.
Du verkar inte heller förstå innebörden gällande Rysslands uttalade mål att avmilitarisera HELA Ukraina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in