2022-07-23, 12:45
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukrainska underrättelsekällor säger att Ryssland formera 16 nya battaljoner i Nyzneiy Novgorod för att sättas in i striderna. 8 bataljoner har redan upprättats och 8 till kommer före den 31 juli.

Jag tycker detta verkar väldigt smått.

Det kommer inte att täcka det man förlorat i manskap och hur länge varar dessa nya trupper?

Håller ni med mig om att detta är för lite? Jag "tror" att Ukraina sätter upp betydligt större styrkor nu i höst.

Frågan är hur motiverade de är. De har tidigare varit stationerade på ställen där det varit fred. De har kunnat plocka ut lön utan att behöva riskera sina liv. Nu kommer detta förändras när de beordras döda sin broderfolk och i flera fall egna släktingar.

Nej det är inte tillräckligt heller.
Citera
2022-07-23, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Köpa till dyra pengar! Och där kommer BRICS in i bilden både då i sin nuvarande form och den framtida med de nya länderna som kommer att ansluta till handelsblocket in i bilden och även blocket ASEAN sitter på en hel del mineraler.
Då de sitter på merparten av världens naturtillgångar.

Det största orosmomentet för EU är att få tag i Vanadium Skandium Palladium och Platina.
Till att börja med täcks EU:s behov av skandium till 98 procent av utvinning från England. 95 procent av världens reserver av PGM-gruppen, där platina och palladium ingår, finns i Sydafrika även i Finland finns större tillgångar. Vanadin tror man finns i större mängder i Småland så beroendet av Ryssland är minimalt när det just gäller dessa.
Citera
2022-07-23, 12:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Du svarar verkligen aldrig på annat vis än att "det är inte sant" men aldrig något som kan styrka det.

Såg inte dig svara på kommentaren där jag postade artiklar från Forbes och NY Times där de gick igenom Ukrainas otroliga korruption och knark/HIV-problematik där frågeställningen var om landet ens gick att rädda.

Det var 2020. Oh how times change. EU var likväl de extremt bekymrade över den massiva korruption som råder i Ukraina.

Du kan dock aldrig svara sakligt på ett inlägg. Ganska gött ändå, du vet innerst inne om dina egna begränsningar och det är ju ett steg på vägen.

Ett tips är dock att hålla käften om du inte har något konkret att bidra med.

Ländernas placering på Transparacy Internationals rankning (Ukraina #122, Ryssland #136) har ju varit uppe i tråden så sjukt många gånger att jag tänkte det var övertydligt att posta dem ytterligare en gång.

Men tänkte tydligen inte på att det var Barkis på andra änden.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Inte för inte man misstänker att denna kliniska ondska vill väcka lite mer hat och avsky emot sig än brukligt eftersom det inte är helt osannolikt att frustrationen då kan gå ut på det mest bestialiska vis över de knektar som enligt uppgift i detta nu ber om "gröna korridorer". Vore mumma för Kreml att visa upp om inte utåt åtminstone inåt. Mindre att avlöna dessutom.

I samma veva så kan de säkert också klämma in ett nytt repotage - en morsa denna gång - som på papiljotter glatt kan visa upp dammsugaren som hon fick i utbyte mot sin sons liv och som hon nu ivrigt mellan frekventa flåspauser värdiga hennes vodka-stinna fetma kan visa upp fördelarna med för andra mödrar i samma sits som lever och verkar, en eller två söner fattigare - potato potato -, i denna framstående nation.

Ja jävlar... Är det inte finnarna som har ett ordspråk i stil med "allt är skit i/med Ryssland utom piss"? Fårgar åt en kompis.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ge upp bara. Du måste ju själv märka av den otroliga psykos som råder bland folk. Låt dom sitta och huttra i vinter och tugga gamla brödskivor. Sen kan de börja gnälla.

Citat:
Tråden kommer vara psykologiskt guld om 5-10 år.
Det låter som att du är bitter för att folk i tråden inte går på rysk propaganda? Om 10 år, när Ryssland kollapsat och splittats upp i ett antal mindre stater, kommer forskare titta på denna tråden och klia sig i huvudet över Rysslands odiskreta desinformations-spridning. Ett offensivt agerande mot resten av världens länder, som ledde till landets totala undergång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tog de senaste här:
Donetsk Republic’s forces eliminate over 40 Ukrainian militants in past day — DPR
Ukraine’s military suffers over 30 casualties in Donbass over past day — LPR
Russia delivers over 42,500 tonnes of humanitarian aid to Donbass since March
Ukraine’s military strikes Kakhovka hydro power plant in Kherson Region
Seven civilians wounded in Ukrainian army’s bombardment of Donetsk Republic in past day
African Union official welcomes Ukrainian grain export deal
Ukraine to keep current grain export routes when ports are unblocked — minister
Blinken expects Ukrainian grain deal to be implemented smoothly
Ukraine has grain stock worth about $10 billion, Zelensky claims
Fitch downgrades Ukraine’s long-term rating to C

De låter allesamman rimliga, och de flesta är verifierbart objektivt sanna i sitt huvudbudskap. Läser man lite av dessa så minskar man risken att vara i filterbubbla.

Jag tror fortfarande inte att du förstår hur propagandan fungerar. Det du anspelar är att det antingen är sanning eller lögn. Svart eller vitt. Om du samtalar med en person är då allt sanning, eller är allt lögn. Personligen har jag aldrig upplevt något sådant, du kanske har andra erfarenheter. Tass har säkert en sanningsprocent som är någonstans mellan 70 till 80%. Det intressanta är resterande % som är till viss del lögn eller total osanning. Att du hävdar att allt är sant om det finns några sanningar är ju inte att dra dom rätta slutsatserna.
Citera
2022-07-23, 12:49
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Vem försöker du att övertyga som den indoktrineringsfredskadade idiotsvensk du är?
All fakta angående BRICs och deras enorma ekonomiska kapacitet och de kommande nya transportvägarna ligger alla redan färdiga på bordet.

Synd att Vladolf Putler förstör hela BRICS-projektet då, men så är det när man är psykopat, äkta konsekvenstänk fattas.
Citera
Medlem
Underrättelserapporterna är lite underliga. Vi får reda på i stort vilka styrkor som Ryssland bygger upp men det är ett oerhört hemlighetsmakeri beträffande vilka styrkor som Ukraina bygger upp.

Om jag får tänka till lite så tror jag det fordras mycket underhållsstyrkor för att få fram stridande f, örband.

Lite ur röven, Ukraina har 250.000 man stridande just nu, jag tror att den här kommande miljonarmén blir runt 400.000 stridande förband och det räcker för att köra ut stora delar av Rysslands små förband på högst 200.000.

Visserligen säger teoretiker att för anfallskrig skall man vara 3 gånger fler, men det stämmer inte i detta fall när nu Ryssland opererar i ett annat land och har en fallande stridsmoral.

Jag förutser att ingen har invändningar mot mina tankar här.
Citera
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Du svarar verkligen aldrig på annat vis än att "det är inte sant" men aldrig något som kan styrka det.

Såg inte dig svara på kommentaren där jag postade artiklar från Forbes och NY Times där de gick igenom Ukrainas otroliga korruption och knark/HIV-problematik där frågeställningen var om landet ens gick att rädda.

Det var 2020. Oh how times change. EU var likväl de extremt bekymrade över den massiva korruption som råder i Ukraina.

Du kan dock aldrig svara sakligt på ett inlägg. Ganska gött ändå, du vet innerst inne om dina egna begränsningar och det är ju ett steg på vägen.

Ett tips är dock att hålla käften om du inte har något konkret att bidra med.
Men, Ryssland har högre korruptionsindex OCH antal HIV smittade än Ukraina...
Citera
2022-07-23, 12:50
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ländernas placering på Transparacy Internationals rankning (Ukraina #122, Ryssland #136) har ju varit uppe i tråden så sjukt många gånger att jag tänkte det var övertydligt att posta dem ytterligare en gång.

Men tänkte tydligen inte på att det var Barkis på andra änden.

Med tanke på att varenda politiker och anställd inom diverse ansvarsområden håller samma nivå som dig så lär Ryssland ligga i botten på varenda mätning, precis som de gjort sen kalla kriget.

Du kanske ska granska ämnet själv och öppna upp sinnet lite.

Förövrigt var det inte jag som kom med påståendet om att Ukraina var genomkorrupt, härjat av droger och HIV och ställde frågan om det var bortom räddning, det var din kära västmedia
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADHDekonomisten
Lite roligt ändå va? Ni kröp till korset i slutändan ändå! Bra gjort.

Det jobbiga för er är bara att Putin har bara skruvat på gasen såpass att ni går +-0. Flödet fyller inte upp era reserver som ni behöver ha på hösten och vintern.

Så nu betalar ni oss samtidigt som ni inte har tillräckligt med gas till hösten ändå!

Det blir bara tjatigt om gasen.
Stänger Putin gasen i Nordstream 1 så kommer den aldrig att öppnas igen.

Och det blir en väldigt stark signal till andra investerare som vill satsa på nya ledningar från Ryssland.
Och investerare behöver de, det kan vi vara överens om?

Kineserna satte sitt bygge på paus när kriget utbröt.
De kommer inte investera en enda kinespeng på ett vapen som Ryssland kan utnyttja.

Ryssland ströp gasen rejält, redan förra året.
Att stänga den helt, blir en återvändsgränd för Putin.
Och så korkad är inte Putin.

Att transportera gas kräver logistik och en stor långsiktig investering.
Det är inte ryssarna själva som bygger och finansierar gasledningarna till slutkunden, om du tror det?

Men du tror väl att Putin bygger gasledningar till Kina och Indien på en eftermiddag?
Och att LNG-fartygen står på kö i Ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Tror du själv med ditt svar vet att så är ej fallet. Men skydda ditt safe space, härdsmältan som kommer när ni väl vaknar kommer vara legendarisk.

????????????????

Ta fram bevisen eller sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in