2022-07-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg vil påstå at det i utgangspunktet er svært ugunstig for denne GM'en din at
vedkommende i utgangspunktet skulle velge å drepe AE i et tidsrom der TH
angivelig har alibi - dersom grunntanken var å rette mistanken mot TH.

Ikke bare er tanken usannsynlig, den går også på tvers av alle fakta i saken.
Det var Skaanseth som luftet det scenarioet med at en GM kunne ha valgt å etterlate BO død på åstedet:
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det går ikke ann å vitne anonymt i Norge, og der slike opplysninger kan brukes som vitneutsagn i en rettsak. Du kan tipse politiet, og de kan sjekke ut tipset, og det er det hele.
Jeg har vært inne på dette før. Hvis man skulle ramme TH med noe slikt, så ville det vært mye lettere å drepe AE med et våpen som allerede har THs dna på seg, Kniv, hagle, hammer etc. gjemme dette våpenet mellom noe glava på kvisten. Liket lar man bli liggende. Liket blir funnet, politiet tilkalt, og TH vil nekte som en stein på at han har drept henne. Til slutt vil politiet finne dette våpenet gjemt oppå kvisten eller under hytta til TH, og da er det kjørt.
Å ta med seg liket gir ingen mening hvis man skulle ramme TH, siden man vet at de aller fleste drapssaker uten lik blir henlagt.
Citat:
1. Er du sikker på det? At du forstår..
2. Det blir vanskelig å fastslå om hun døde 9:05, eller 8:55, når Rettsmedisinsk Institutt skal undersøke henne mange timer etterpå.
3: Se 2.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
for ikke å snakke om år
År? Tenker du på Skaanseths scenario der GM etterlot BO død i huset? Bortgjemt i huset, ettersom du nevner år?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 12:23.
Citera
2022-07-22, 12:16
Medlem
Citat:
Er det Lorentsen som har sagt at dette høres logisk ut, og bedt deg fremme denne teorien her inne?
Nei, absolutt ikke.
Citera
2022-07-22, 12:22
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nei, absolutt ikke.

Kom du på den tullete teorien på egen hånd?
Citera
2022-07-22, 12:26
Medlem
Citat:
Kom du på den tullete teorien på egen hånd?
Dette som jeg skrev er ikke en teori, men er logisk:
" Et lik på åstedet vil forårsake mulighet for bl.a. å fastsette dødstidspunktet, noe som kunne være ugunstig for GM dersom GM ønsket at TH skulle bli mistenkt og TH hadde alibi for dødstidspunktet."

Og det er du som skrev diverse om å etterlate BO død på åstedet og du som skrev noe om problem med fastsetting av dødstidspunkt like før kl 9 og like etter kl 9.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 12:36.
Citera
2022-07-22, 12:26
Avslutad
Citat:
1. Forstår.
2. Et lik på åstedet vil forårsake mulighet for bl.a. å fastsette dødstidspunktet, noe som kunne være ugunstig for GM dersom GM ønsket at TH skulle bli mistenkt og TH hadde alibi for dødstidspunktet.
3. Se 2. om bl.a. dødstidspunktet.
Grusomt smart!

Da kan GM tipse politiet anonymt om våpen og likfunn flere år etterpå.

GMs plan var vel da at eventuelt alibi, altså THs alibi, ville bli eliminert, fordi dødstidspunkt ikke kan tidfestes etter så lang tid.

Det rimer med at politiet har sagt at GM har ekstrem voldskapasitet og gjennomføringsvilje.

Kan det tenkes at AEH ble funnet allerede grytidlig i saken, altså at alt vi har fått vite har vært strategi?
Citera
2022-07-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Grusomt smart!

Da kan GM tipse politiet anonymt om våpen og likfunn flere år etterpå.

GMs plan var vel da at eventuelt alibi, altså THs alibi, ville bli eliminert, fordi dødstidspunkt ikke kan tidfestes etter så lang tid.

Det rimer med at politiet har sagt at GM har ekstrem voldskapasitet og gjennomføringsvilje.

Kan det tenkes at AEH ble funnet allerede grytidlig i saken, altså at alt vi har fått vite har vært strategi?
Hvordan skulle GM få frem i sitt tips til politiet at han var uskyldig selv og visste hvor BO og våpen befant seg? Skulle GM eventuelt ha sagt til politiet at TH betrodde seg til han om det?

Ja, vi kan jo ikke vite hva som er strategi.
Citera
2022-07-22, 12:40
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Dette som jeg skrev er ikke en teori, men er logisk:
" Et lik på åstedet vil forårsake mulighet for bl.a. å fastsette dødstidspunktet, noe som kunne være ugunstig for GM dersom GM ønsket at TH skulle bli mistenkt og TH hadde alibi for dødstidspunktet."

Og det er du som skrev diverse om å etterlate BO død på åstedet og du som skrev noe om problem med fastsetting av dødstidspunkt like før kl 9 og like etter kl 9.

Men det jeg spør om, er om du kom på dette på egen hånd?
Ja, eller nei?
Citera
2022-07-22, 12:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det var Skaanseth som luftet det scenarioet med at en GM kunne ha valgt å etterlate BO død på åstedet:

Ja, jeg fulgte opp poenget til Skaanseth. Uansett bruker man ikke falsk kidnapping
hvis man ønsker å få noen mistenkt for drap.
Citera
2022-07-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ja, jeg fulgte opp poenget til Skaanseth. Uansett bruker man ikke falsk kidnapping
hvis man ønsker å få noen mistenkt for drap.
Hvem er "man"?
Tenker alle GM likt?

I GG-hypotesen går det an at GM hadde ønske om å få TH mistenkt for drap.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 12:51.
Citera
2022-07-22, 12:53
Avslutad
Citat:
Hvordan skulle GM få frem i sitt tips til politiet at han var uskyldig selv og visste hvor BO og våpen befant seg? Skulle GM eventuelt ha sagt til politiet at TH betrodde seg til han om det?

Ja, vi kan jo ikke vite hva som er strategi.
Jeg tenker at GM kunne tipse politiet anonymt, presentere tipset som ren spekulasjon, om hvor våpen og kropp kan ha blitt gjemt.

Det er jo en kjensgjerning at politiet undersøker anonyme tips. Og siden funn er veldig konkret, så er jo ikke det noe som politiet kan ignorere. Dersom det i tillegg har vært "humper i veien" i Hagen-ekteskapet, og GM visste om dette, så ville jo slike funn styrke indisierekken.
Det er likevel slik, at det ikke er sikkert, at GM er så smart som hen tror. Jeg tenker at hatet mot TH/Hagenfamilien, hvis det er relevant for saken, virker som en katalysator på mulighetene for at GM har gjort feilgrep, som videre fører til oppklaring av saken.

Hat er ikke så lett å styre, dersom man først har sluppet det løs. Dersom man i tillegg er rusmisbruker, øker sjansene for at GM ikke henger med i svingene.
Citera
2022-07-22, 12:55
Medlem
Citat:
Men det jeg spør om, er om du kom på dette på egen hånd?
Ja, eller nei?
Kom på? Dette er da noe som de fleste skjønner:
Citera
2022-07-22, 13:02
Medlem
Citat:
Det blir vanskelig å fastslå om hun døde 9:05, eller 8:55, når Rettsmedisinsk Institutt skal undersøke henne mange timer etterpå.
Tror du at en GM i en svært nøye planlagt alvorlig forbrytelse kunne finne på å drepe BO i huset der BO og ektefellen bor 1 - 5 minutter etter at BOs ektefelle dro hjemmefra uten å forvisse seg om at ektefellen ikke straks kom inn døren fordi han hadde glemt matpakken feks?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-22 kl. 13:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in