2022-07-21, 14:27
Medlem
Varför skriver svenska medier inte en rad om Edvard Selander?

Det enda jag kan hitta är en dödskort/dödsruna från en flygvapenkollega på twitter. (Denna har inte tagits bort trots att flera dagar gått så någon militär hemlighet kan det ju inte vara.)
Citera
2022-07-21, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det finns ingen oberoende media. Ta den som håller sig mest till den verkliga sanningen så går det nog bra ska du se.

Håller med. Jag var på RT news live från början. Sen började alla 'sudden death' dödsfall rulla på världen över, inte ett pip om det på RT news. Skumt..Nu följer jag ingen stats medier överhuvudtaget, bara alternativa kanaler.
Ska man vara konspiratoriskt, så skulle man kunna påstå att allt är planerad och timet så, att hålla folk fast i fokus på kriget i Ukraine, skenande varor priser, bränsle priser ect. Så att folk inte reagerar på 'sudden death', folk trillar omkull med akut hjärtstopp.
Citera
2022-07-21, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Han var tydligen med i Konservativa förbundet enligt deras konto på Instagram.

Tydligen en man med hjärtat på rätt ställe. Alla rysstroll på flashback till trots, han dog för nåt större än Netflix och Pride. Ukrainas försvarskrig är en kamp för hela västcivilisationen

Ja, den anglosaxiska khazar maffian..
Citera
2022-07-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Mycket möjligt, men till skillnad från sådana fantasifulla varelser som du så har jag arbetat aktivt i vårt försvar ett antal år och även om jag är äldre nu (och driver eget företag sedan flera år) så tror jag nog jag skulle klara mig hyfsat. Sedan om jag skulle vilja åka till Ukraina för att strida är en annan sak. Så. vad var din poäng?

Oavsett, varje frivillig som reser till Ukraina för att bekämpa ryssarna eller hjälpa Ukraina, förtjänar respekt.
Du klarar dig säkert med bajamajorna utanför stridsområdena,det tror jag säkert
Det är lätt o snacka hur stridsdugliga ni är på flashback,sånna som du märker inte själva att ni är som barnrumpor
Citera
2022-07-21, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Mycket möjligt, men till skillnad från sådana fantasifulla varelser som du så har jag arbetat aktivt i vårt försvar ett antal år och även om jag är äldre nu (och driver eget företag sedan flera år) så tror jag nog jag skulle klara mig hyfsat. Sedan om jag skulle vilja åka till Ukraina för att strida är en annan sak. Så. vad var din poäng?

Oavsett, varje frivillig som reser till Ukraina för att bekämpa ryssarna eller hjälpa Ukraina, förtjänar respekt.
Vaddå klara dig hyfsat?som han tråden handlar om?tror jag säkert o se hur det sluta för din super kolega
Citera
2022-07-21, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Tar inte illa vid mig, ingen fara! Har bara ingen förståelse för behovet att sprida rent hat om människor man aldrig träffat. Att diskutera saken är en sak, men att lägga sin fritid på att förminska och försöka förnedra en död person, är för mig en gåta. Varför finns det vuxna människor som gör så, jag är väl fascinerad antar jag 🤷🏼‍♂️ Man kan inte må bra inombords då.
En del av dem gör det på arbetstid (måste kännas meningsfullt...) Andra är nyttiga idioter som trollar på fritiden.

Oavsett vad man tycker om regimen och kriget skulle jag inte vilja gå in på ett ryskt forum där vänner och anhöriga läser och tala nedsättande om personer som precis har stupat.

Detta är bara vedervärdigt beteende och höjer inte precis anseendet för deras land.
Citera
2022-07-21, 15:51
Medlem
Drozds avatar
Torde ha varit halvitalienare med det namnet. Av bilden att döma flygbasjägare.

https://petterssonsblogg.se/2022/07/19/svensk-man-dodad-i-ukraina/
Citera
2022-07-21, 16:02
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Om Ryssland får fortsätta och kanske erövra hela Ukraina, vad säger att man inte sedan går på Baltikum. När passerar Ryssland "gränsen" för att du ska uppleva det som ett hot mot Sverige?
Det finns bara ett scenario för Ryssland att gå till Baltikum- om Litauen fortsätter blockera Kaliningrad.
Med Sverige och Finland i NATO kommer även Östersjön vara stängd för rysk sjötrafik mellan Kaliningrad och St.Petersburg. Man behöver inte vara geni att förstå rysk oro för dettta.
Citat:
Borde Storbritannien och Frankrike inte ha gått i krig mot Tyskland för att skydda Polen?
Varför har UK och FR inte stoppat Hitler redan 1939 då? Kanske för att polska regeringen flydde till London?
Citera
2022-07-21, 16:05
Medlem
Ja helvete, han skulle tänk en gång till när självaste Jesus "Jordan Peterson" sa att kriget var omöjligt.

Fungerar inte riktigt så.
Citera
2022-07-21, 16:07
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Det finns bara ett scenario för Ryssland att gå till Baltikum- om Litauen fortsätter blockera Kaliningrad.
Med Sverige och Finland i NATO kommer även Östersjön vara stängd för rysk sjötrafik mellan Kaliningrad och St.Petersburg. Man behöver inte vara geni att förstå rysk oro för dettta.

Varför har UK och FR inte stoppat Hitler redan 1939 då? Kanske för att polska regeringen flydde till London?
Varför skulle Östersjön vara stängd för rysk sjötrafik för det? Danmark kan väl i dag spärra stora delar av Öresund om man skulle villa. Det har man kunnat i generationer. Ditt resonemang är obegripligt.
Citera
2022-07-21, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
En del av dem gör det på arbetstid (måste kännas meningsfullt...) Andra är nyttiga idioter som trollar på fritiden.

Oavsett vad man tycker om regimen och kriget skulle jag inte vilja gå in på ett ryskt forum där vänner och anhöriga läser och tala nedsättande om personer som precis har stupat.

Detta är bara vedervärdigt beteende och höjer inte precis anseendet för deras land.

Jag undrar hur det känns för anhöriga och vänner att människan Edward Selander som ju faktiskt offrat sitt liv för oss och västerlandet i Ukraina endast omnämns som människa på flashback och i ett twitterinlägg?

Just detta faktum borde vara svårare att smälta än elaka inlägg på flashback. Hur ser du på detta?
Citera
2022-07-21, 16:22
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Varför skulle Östersjön vara stängd för rysk sjötrafik för det? Danmark kan väl i dag spärra stora delar av Öresund om man skulle villa. Det har man kunnat i generationer. Ditt resonemang är obegripligt.
Du pratar med a. En bot b. En påverkans agent som har en halvkass översättningsapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in