2022-07-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaa1
Den attacken är tom verifierad av Ukraina då de publicerat dödsannonser över höga flygvapenofficerare som strök med i attacken. Det spekuleras även att USA mfl satt press på Zelensky att sparka SBU chefen och riksåklagaren efter detta eftersom ngn läckt positionen där mötet ägde rum. Det dog nämligen ett okänt antal utlänningar också. Troligtvis Amerikaner.
Efter vad som kommit fram i tråden.
Är du fortfarande övertygad om att denna fĺygbasjägare deltog som svensk representant i en större internationell överläggning?
Citera
2022-07-21, 21:39
Medlem
LutzGrans avatar
Ni som skriver att han inte gjorde någon skillnad tänker fel. Det är klart det gör skillnad om några tusen soldater med modern träning kommer till ett krigsområde. Varje enskild är kanske inte så viktig, men alla tillsammans har såklart bidragit till att försvåra för ”våldtäktsorcherna” som några har kallat ryssarna..
Citera
2022-07-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LutzGran
Ni som skriver att han inte gjorde någon skillnad tänker fel. Det är klart det gör skillnad om några tusen soldater med modern träning kommer till ett krigsområde. Varje enskild är kanske inte så viktig, men alla tillsammans har såklart bidragit till att försvåra för ”våldtäktsorcherna” som några har kallat ryssarna..

Glöm inte heller moralboosten av att se en sådan uppslutning.
Citera
2022-07-21, 22:31
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Slogs mot diktaturen? Han hjälpte diktaturen i Ukraina.
President Zelenskyy Bans 11 Opposition Parties in Ukraine
https://www.leftvoice.org/president-zelenskyy-bans-opposition-parties-in-ukraine/

Då tänker jag närmast på den ryska diktaturen. Du vet den som fängslar meningsmotståndare och oppositionspolitiker, ockuperar länder och förbjuder sina landsmän att protestera.
Citera
2022-07-21, 22:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Här finns en lista på länder som givit medhåll att Ryssland begått folkmord i Ukraina, med citat för grund.

Men varför stanna vid att ta flera demokratiska nationers ord för det? Det finns Ryssar som själva erkänner det..

Om du inte vill titta igenom den uppsjö av video- och bildmaterial som finns i god tillgänglighet och visar i allra högsta grav de krigsbrott och övergrepp som begått i t.ex. Bucha, så kan du ju alltid vänta på Internationella brottsdomstolens undersökning som redan är på god väg.

Önskar dig god läsning. Hör av dig när du tagit del av materialet.

Det är Zelensky som utför folkmord på ukrainarna genom att använda dom som kanonmat.
Citera
2022-07-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Varför skulle Saco ljuga menar du? Om man har mycket övningsdygn eller andra typer av tillägg så räknas ju dessa in i månads eller årslön. 40-45 är normal ålder för kaptener-majorer. Runt 30-35 brukar ju vara normalt att bli kapten, en del yngre och en del äldre. En del överstelöjtnanter också, förvisso, men inte så många att de drar upp snittet enormt.

Som jämförelse tjänar jag 760k om året i grundlön, men med bonusordning och en del andra tillägg så rör jag mig runt 1,05-1,1. Jag kan ju inte säga att jag tjänar 760k punkt, då det vore gravt missvisande, även om det är vad som står i mitt anställningskontrakt att min fasta årslön är. Mina deklarationer uppvisar något annat.

Det är därför jag påpekade att med tillägg för ÖDn så får man titta på den totala timlönen, vilken blir värdelös.

Som exempel. Ett övningsdygn ger ca 1500 extra per dygn. Du gör 10 dygn, vilket ger dig 15000 extra. Låter ju bra på pappret eller hur? Men 15000 kr för 240 timmars arbete är rätt värdelöst i realiteten.
Senast redigerad av Dristigheten 2022-07-21 kl. 23:08.
Citera
2022-07-21, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Då tänker jag närmast på den ryska diktaturen. Du vet den som fängslar meningsmotståndare och oppositionspolitiker, ockuperar länder och förbjuder sina landsmän att protestera.
Tycker du att den ukrainske diktaturen är bättre?
Citera
2022-07-21, 22:55
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Här finns en lista på länder som givit medhåll att Ryssland begått folkmord i Ukraina, med citat för grund.

Men varför stanna vid att ta flera demokratiska nationers ord för det? Det finns Ryssar som själva erkänner det..

Om du inte vill titta igenom den uppsjö av video- och bildmaterial som finns i god tillgänglighet och visar i allra högsta grav de krigsbrott och övergrepp som begått i t.ex. Bucha, så kan du ju alltid vänta på Internationella brottsdomstolens undersökning som redan är på god väg.

Önskar dig god läsning. Hör av dig när du tagit del av materialet.

Det där säger inte ett jävla skit.
Är det otippat att de platthuvade balterna vill fälla ryssarna? Och va fan... Kanada och Irland... vilken gedigen lista. Verkligen.

Om du försöker tänka lite utanför din intelligensnivå så förstår väl till och med du att USA's krigsbrott i Irak, Iran, Syrien, Libanon, Afghanistan, Serbien, Vietnam, Korea, Japan och framförallt Tyskland är oerhört mycket värre? Ryssarnas militära insats i Ukraina är inte ens en droppe i havet. Varför ställs inte USA till svars tror du?

Sen 2014 har ditt älsklingsland Jewkraina dödat tusentals oskyldiga i Luhansk och Donbas. Har du hört talas om Alley of angels? Nej, förmodligen inte. För du söker inte information från något annat håll än det som passar dig. En typiskt svensk mönstermedborgare. Gruppknullad i röven och fattar ingenting.

Tänk lite för helvete.
Citera
2022-07-21, 22:57
Medlem
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Vad är pinsamt?
Har har mer staken än vad du någonsin kan drömma om.

Ukraina bad om hjälp han åkte mer i vetskapen att han kanske aldrig mer kommer hem.
Jag skulle iaf aldrig kunna respektera någon som åker till Syrien för att kriga.
Citera
2022-07-21, 23:15
Medlem
Det är ju inte de bästa man vill förlora i strid.
Sverige blev ju inte bättre av att han dog.
Citera
2022-07-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Tänk lite längre då för så är det även i Ukraina som den här löjtnanten som dog ville försvara.
“One less traitor”: Zelensky oversees campaign of assassination, kidnapping and torture of political opposition
https://thegrayzone.com/2022/04/17/traitor-zelensky-assassination-kidnapping-arrest-political-opposition/
Citera
2022-07-21, 23:34
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Tänk lite längre då för så är det även i Ukraina som den här löjtnanten som dog ville försvara.
“One less traitor”: Zelensky oversees campaign of assassination, kidnapping and torture of political opposition
https://thegrayzone.com/2022/04/17/traitor-zelensky-assassination-kidnapping-arrest-political-opposition/

Fattar du inte att du skickar länkar om Ukraina som rensar ut kollaboratörer till fienden efter krigsutbrottet Det hade även Sverige gjort. Inte ett rätt från dig i vanlig ordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in