2022-07-21, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det säger mer om dig än om astronauterna.
Jag skulle hellre tagit hans 1000 dollar än slagit honom på käften.
Citera
2022-07-21, 21:46
Medlem
Vad är det att diskutera hit och dit, om varför han gjorde si eller så..?

Titta på månlandaren, så ser man varför han inte ville svära på bibeln. Han misstänkte väl att de "hade något" på honom och han tyckte att det räckte med skam, utan att behöva göra bort sig ytterligare
Citera
2022-07-21, 21:59
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Om antingen Aldrin eller Armstrong hade svurit på bibeln att han verkligen varit på månen, hade Sibrel då trott på det och erkänt att han hade fel och att månlandningarna verkligen inträffade?

Nej, naturligtvis inte, och det fattar A & A också, så varför uppträda som cirkussälar för honom när man vet att det inte spelar någon roll?
Edgar Mitchell från Apollo 14 svor på Barts bibel.

Med tidigare logik borde det alltså betyda att just Apollo 14 nu var sann? Annars bevisar det det meningslösa i att svära på hans bibel.

Men nej, Edgar fick inga 1000 dollar utan blev istället angripen med att han skulle avslöjas som lögnare och hängas ut... tills Edgar sparkade ut eländet från sitt hus. Och även Edgar hade träffat Bart under falska premisser.
Citera
2022-07-21, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kiboko
Edgar Mitchell från Apollo 14 svor på Barts bibel.

Med tidigare logik borde det alltså betyda att just Apollo 14 nu var sann? Annars bevisar det det meningslösa i att svära på hans bibel.

Men nej, Edgar fick inga 1000 dollar utan blev istället angripen med att han skulle avslöjas som lögnare och hängas ut... tills Edgar sparkade ut eländet från sitt hus. Och även Edgar hade träffat Bart under falska premisser.
Han ville inte ha dom om jag minns rätt.
Sedan hotade Edgar och hans son med att dom skulle få Bart "waxxed".
Citera
2022-07-21, 22:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Snake, du förstår väl hur illa det ter sig (för dom som tror på månlandningarna) att Armstrong och Aldrin vägrade svära på Bibeln att dom hade varit där.

Ser man på. Visar sig att förutom Edgar Mitchell, så har även både Gene Cernan och Alan Bean gått med på Sibrels tokigheter och faktiskt svurit på bibeln att de varit på månen.

Vad bra. Då måste du vara övertygad att månlandningarna faktiskt skett. Annars är ju hela ditt argument att A&A vägrade svära bara trams.

Få se nu vad bibelsvärandet är värt för dig, i verkligheten.
Citera
2022-07-21, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ser man på. Visar sig att förutom Edgar Mitchell, så har även både Gene Cernan och Alan Bean gått med på Sibrels tokigheter och faktiskt svurit på bigeln att de varit på månen.

Vad bra. Då måste du vara övertygad att månlandningarna faktiskt skett. Annars är ju hela ditt argument att A&A vägrade svära bara trams.
Jag har aldrig påstått att just detta är något bevis för nånting över huvud taget.

Jag har bara framhållit att det är ett mycket märkligt beteende av Armstrong och Aldrin, om dom nu verkligen hade varit på månen.
Citera
2022-07-21, 22:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att just detta är något bevis för nånting över huvud taget.

Jag har bara framhållit att det är ett mycket märkligt beteende av Armstrong och Aldrin, om dom nu verkligen hade varit på månen.

Jävla hycklare. Varför tjafsa om det när det i din värld inte betydde nåt? Du försökte få det till ett bevis för att månlandningar aldrig skett. När det visar sig att flera astronauter har svurit, så betydde det inget.

Vad var det jag sa, ni ger er aldrig. Det hjälpte inte att svära på nån bibel. Nu vidare till nästa tuva.

Hycklare.
Citera
2022-07-21, 22:24
Bannlyst
Citat:
Jävla hycklare. Varför tjafsa om det när det i din värld inte betydde nåt? Du försökte få det till ett bevis för att månlandningar aldrig skett. När det visar sig att flera astronauter har svurit, så betydde det inget.

Vad var det jag sa, ni ger er aldrig. Det hjälpte inte att svära på nån bibel. Nu vidare till nästa tuva.

Hycklare.
Som sagt, det var ett mycket märkligt beteende som parat med proffsfotografernas övertygelse att bilderna är tagna I en studio inte direkt stärker dom månlandningstroendes position.

Lägg därtill att dom närmast inblandade inte vet på vilket sätt återinträdet gick till...då börjar isen bli ganska tunn.
Citera
2022-07-21, 22:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Som sagt, det var ett mycket märkligt beteende som parat med proffsfotografernas övertygelse att bilderna är tagna I en studio inte direkt stärker dom månlandningstroendes position.

Lägg därtill att dom närmast inblandade inte vet på vilket sätt återinträdet gick till...då börjar isen bli ganska tunn.

Nu har du nyligen fått reda på att ’proffsfotograferna’ fick se bilder som var manipulerade - och det ute av Nasa.

Sen fanns det tydligen 3 astronauter so varit på månen och även bibelsvurit på det.

Du får ta nästa tuva nu du. Vad blir det, månstenen som visade sig vara fejk? Att månen är ett hologram? Att Nixon pratade i en telefon med astronauterna?
Citera
2022-07-22, 09:44
Medlem
Tobbex: Vad spelar det för roll om nån människa ljuger hit eller dit? Det uppseendeväckande är väl om någon vägrar göra något enkelt? Inte tvärt om.

Månlandaren kunde kanske lura folk på 60-talet. Varenda nykter människa skulle grovt ifrågasätta konstruktionen och byggkvaliteten, då man tar sig en närmare titt på skräphögen:

https://i.pinimg.com/originals/32/d0/e3/32d0e34765a14a6bc8828e9e4ed8796b.jpg

Såvitt jag förstått är det Apollo 11 lander
Citera
2022-07-22, 10:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Tobbex: Vad spelar det för roll om nån människa ljuger hit eller dit? Det uppseendeväckande är väl om någon vägrar göra något enkelt? Inte tvärt om.

Månlandaren kunde kanske lura folk på 60-talet. Varenda nykter människa skulle grovt ifrågasätta konstruktionen och byggkvaliteten, då man tar sig en närmare titt på skräphögen:

https://i.pinimg.com/originals/32/d0/e3/32d0e34765a14a6bc8828e9e4ed8796b.jpg

Såvitt jag förstått är det Apollo 11 lander

Man var nog mer intresserade av att spara vikt så man kunde få hem astronauterna levande än att tillverka en visuell showstopper. Vad spelar det för roll hur isoleringen ser ut när farkosten bara ska färdas i vakuum och varenda gram är viktigt?

Och om NASA nu verkligen var ute efter att bluffa och plöjde ner alla miljarder i ingenting så borde de väl - om de hade det minsta intresse - kunnat tillverka en Tintin-raket eller en landare som såg ut som nåt som tål atombombning så även du hade blivit nöjd med utseendet..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2022-07-22 kl. 10:12.
Citera
2022-07-22, 10:17
Medlem
Snake: Det talar med för din intelligens. Den där skräphögen fixa några klåpare ihop och så kanske häftig ut på 60-talet.

Man tejpar inte "här och där" på en maskin för idag motsvarande 21 miljarder dollar, som ska göra något extremt... Och att man nu säger att det är teknologi som vi har förlorat? Hahaha

Man kan säkert inte ens åka till månen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in