Citat:
Ursprungligen postat av
Neverhesitate
Jag är kvinna och förstår precis vad hon menar eftersom jag minns de känslor av olust och äckel jag själv kände som tonåring när gubbar glodde med lysten blick.
Det många män inte verkar förstå är att för en tjej i tonåren blir män gubbar när de är runt 30, och intresse från gubbar ser de flesta tonårstjejer som creepy.
Det finns ju inget olagligt i att titta, men jag har en fråga till er ”gubbar” som ögonknullar unga tonårstjejer.
Är ni medvetna om hur obehagligt de flesta av dem tycker att det är, och att de ser er som gubbslem? Går ni igång på att de unga tjejerna tycker ni är otäcka/äckliga?
Detta ^, att män 30+ känns som gubbar för en tonåring.
Personligen så var det lite weird i början att bli tittad på. Men det var innan jag lärde mig att det är en fördel att vara attraktiv, och att det bara är att lära sig att hantera det. Idag tycker jag inte att det är jobbigt/konstigt eller äckligt. Jag tycker nog snarade att det är ganska härligt.
Man ska inte glömma att bara de som låter sig kränkas kan bli just det.
Jag tycker absolut att det är okej att kolla och ”klä av ngn med blicken”, så länge man inte glor som en idiot, det är väldigt ouppfostrat att glo, stirra, peka på och kommentera folks utseende så att dom kan höra.
Lite komiskt att insändarens egna insta var full av hennes egna konst bestående av vackra kvinnliga kurvor.. Jag tror minsann att det är fler än bara män som inte kan slita sina ögon från en välskapt kvinnas kropp.