2022-07-21, 13:55
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Det håller jag fullständigt med om dock så ser är NFC-analyserna inte kompletta ut? Nouveaux PHD Remedies, Peptider Pro oil Pro oral, ZPHC. Har inte NFC orkat analysera allt utan bara tagit några enstaka stickprov?

Ett par av de produkmärken du radar upp är delvis legita. ZPHC är mer tveksamma liksom Pro Oil.

Jag tänker att vilka preparat som analyserats i detta megabeslag i en del är en kostnadsfråga. Det skulle ta upp emot ett år att testa allting och kostnaderna skulle bli helt uppåt väggarna hög. Polisen gjorde helt enkelt ett urval och de fokuserade först och främst på knarket.

I en annan del handlar nog de selektiva analyserna om att försvarsadvokaterna arbetat för att vissa preparat ska analyseras. Anledningen till att försvarsadvokaterna arbetat för det är sannolikt att deras klienter informerat dem att det är ett sätt att få ned antalet enheter eftersom de vet att vissa produkter är underdoserade (Läs: som regel butikernas egna märken). Samtidigt så spelade antalet beslagtagna enheter i slutändan mindre roll eftersom beslaget av enheter utan tvekan skulle landa i straffskalans topp.
Citera
2022-07-21, 15:29
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Det är ganska naturligt att ha affärsverksamheter vid sidan av en shop eftersom noltaxerare granskas extra noga av myndigheter. Att ha en affärsverksamhet vid sidan av betyder inte att alla shopar som säljer steroider också säljer knark. Det finns anledningar till att de stora marknadsplatserna för steroider har en strikt nolltolerans mot drog och vapenförsäljning.

Sedan, utan att ta någon shop i försvar, så är det en betydande skillnad på att sälja ett eller ett par enstaka morfinpreparat och att ägna sig åt det ägarna bakom Apoteksbutiken/Mshop sysslade med i termer av narkotikaförsäljning.

Vet ett flertal av shopparna som har andra hemsidor för annan försäljning det är stora aktörer och givetvis sysslar många med annat också ifall man kan få in AAS i landet så tar dem även in annat många

Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Ett par av de produkmärken du radar upp är delvis legita. ZPHC är mer tveksamma liksom Pro Oil.

Jag tänker att vilka preparat som analyserats i detta megabeslag i en del är en kostnadsfråga. Det skulle ta upp emot ett år att testa allting och kostnaderna skulle bli helt uppåt väggarna hög. Polisen gjorde helt enkelt ett urval och de fokuserade först och främst på knarket.

I en annan del handlar nog de selektiva analyserna om att försvarsadvokaterna arbetat för att vissa preparat ska analyseras. Anledningen till att försvarsadvokaterna arbetat för det är sannolikt att deras klienter informerat dem att det är ett sätt att få ned antalet enheter eftersom de vet att vissa produkter är underdoserade (Läs: som regel butikernas egna märken). Samtidigt så spelade antalet beslagtagna enheter i slutändan mindre roll eftersom beslaget av enheter utan tvekan skulle landa i straffskalans topp.

Det som talar emot för det är att analysen av t.ex dboll är på 47mg och att det finns ett mail att utläsa om deras privata analyser då ett märke som var riktigt underdoserat drog man in på en gång och personen bakom den mailen var helt vannsing över analyserna. Vilket talar för att dåvarande ägare inte sålde underdoserat medvetet.

Rekordmånga shoppar som stött på problem med lagens långa arm. Det som går att utlsäa ur detta är att många missar görs av den mänskliga faktorn och att polisen satsar mer på onlineförsäljningen. Får se hur det blir när den nya postlagen träder i kraft.
Senast redigerad av -Gustavsson 2022-07-21 kl. 15:31.
Citera
2022-07-21, 15:34
Medlem
-Gustavssons avatar
Passar på att gröna Roidtech och deras masteron E
Citera
2022-07-22, 11:32
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Det som talar emot för det är att analysen av t.ex dboll är på 47mg och att det finns ett mail att utläsa om deras privata analyser då ett märke som var riktigt underdoserat drog man in på en gång och personen bakom den mailen var helt vannsing över analyserna. Vilket talar för att dåvarande ägare inte sålde underdoserat medvetet.

Då ska vi se.

Å ena sidan har vi DIN utsaga om ett e-mail där ägaren sägs bli förbannad när det kommit i dagen att de levererat underdoserade/verkningslösa preparat (Frågan i sammanhanget är vad ägaren blev arg på? Var det att preparatet var underdoserat eller att han/de blev påkomna?). Därutöver har vi EN analys som visar en i princip korrekt dosering av en dbol på 47 mg.

Å andra sidan har vi en FUP där det, för att ta ett par exempel, finns FLERA analyser som visar att winstrol och dbol etiketterats som SARMS och testosteron som visat sig innehålla ungefär hälften av vad som anges på etikett. Därutöver hittade polisen vid tillslaget tusentals omärkta tabletter som visade sig innehålla 2,5 mg dbol styck. Vad tror du de där tusentals tabletterna med 2,5 mg dbol skulle användas till? Smågodis till barn eller innehåll i förpackningar etiketterade som SARMS?

Ingen har påstått att Mshop och Apoteksbutiken fuskat med allt. Men de har tveklöst satt i system att leverera underdoserade och felmärkta preparat under många år. Utöver det har de systematiskt använt sig av shophoror för att hylla sina egna produkter och tysta kritiker.

Ge dig nu Gustavsson, du försvarar och hyllar shopar och märken som personer som är insatta vet inte är legit.
Citera
2022-07-22, 15:45
Medlem
Är ute efter clomid. Från vilken hemsida kan jag beställa där det är riktiga apoteksvaror och ej ug märken?

Kollade runt lite på internet förut och såg då vissa hemsidor som skriver ”apotekvara ” men vad fan betyder det?
Citera
2022-07-22, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinderPlus
Är ute efter clomid. Från vilken hemsida kan jag beställa där det är riktiga apoteksvaror och ej ug märken?

Kollade runt lite på internet förut och såg då vissa hemsidor som skriver ”apotekvara ” men vad fan betyder det?

Vet inte om någon hemsida säljer just Clomid som är äkta från apotek. Florerar väl en hel del kopior på apoteksprodukter precis som det gör med arimidex, letro mfl. Med det sagt så finns det säkert bra grejer som ligger rätt i dosering trots detta. Bästa är väl att höra med folk vad dom har för erfarenheter/ev analyser.

Själv brukar jag passa på att köpa av någon som hämtar med sig hem från Grekland osv. Då har jag köpt märket Anfarm Hellas. Finns ofta på en annan bräda där privata kan lägga ut annonser.
Citera
2022-07-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liteknepig
Vet inte om någon hemsida säljer just Clomid som är äkta från apotek. Florerar väl en hel del kopior på apoteksprodukter precis som det gör med arimidex, letro mfl. Med det sagt så finns det säkert bra grejer som ligger rätt i dosering trots detta. Bästa är väl att höra med folk vad dom har för erfarenheter/ev analyser.

Själv brukar jag passa på att köpa av någon som hämtar med sig hem från Grekland osv. Då har jag köpt märket Anfarm Hellas. Finns ofta på en annan bräda där privata kan lägga ut annonser.

Kan man köpa anfarm hellas på apotek i Grekland? Kommer att åka till just Grekland på en tjänsteresa i augusti.
Citera
2022-07-23, 01:18
Medlem
Citat:
Kan man köpa anfarm hellas på apotek i Grekland? Kommer att åka till just Grekland på en tjänsteresa i augusti.

Jo jag tror det. Inte 100% säker men har för mig det.
Citera
2022-07-23, 14:29
Moderator
Kraftkarls avatar
De syftar på Clomid som är tillverkade av ett läkemedelsföretag och inte hemmapressade, Clomiphene citrate av Anfarm Hellas(Grekland) och Klomen av Kocak Farma(Turkiet) är ett par exempel.
Citera
2022-07-24, 16:04
Medlem
Citat:
Passar på att gröna Roidtech och deras masteron E

Varför vill du gröna en shop som torskade med buller och bång och hade packlistor och lösenord till mejl/dator skrivna på lappar vid datorn?

Utöver produkter och leveranstider så ska man tänka på hur en shop sköter sin säkerhet också. Det gör varken roidtech och mshop som du grönar.
Citera
2022-07-24, 16:11
Medlem
Citat:

Det vore väldigt korkat att riskera o torska, böterna är rejäla för dopningsbrott och i det här fallet blir det smuggling också, det är inget du vill ha i ditt brottsregister om du nån gång skulle behöva visa upp det för att få t.ex visum till nåt land eller ett nytt jobb.

För att svara på din fråga om apoteks clomid, mina clomid från apotekshuset är apotek. Bilden på sidan visar dock PP, så du kan alltid mejla för att dubbelkolla men nu vet du iaf vart du kan kolla.

Och som sagt, skippa det där med att smuggla in de själv.
Citera
2022-07-24, 16:21
Medlem
526s avatar
Var kan man köpa Toppisar? Psilocybin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in