2022-07-21, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostbert
Nä omdömet verkar inte vara det bästa hos mamman. Nakenbilder från bäbistiden är väl mest svensk naivitet att lägga ut på nätet, men annat är mer tveksamt.

Som ettåring är det normala bilder på BO (sett ur ett svenskt perspektiv).
När BO är 2 har poserandet i olika outfits framför den smutsiga väggen börjat. Mamman väljer att måla BOs naglar knallröda, men det är tydligen BO som valt färg. Vid 3 års ålder är det väldigt mycket poserande framför den skitiga väggen och det syns att BO nu har örhängen, inte clip on modell utan riktiga hål i öronen. På många bilder syns det att golvet behöver dammsugas och väggen har varit i behov av att bli avtorkad åtminstone sedan BO var 2 år.
Vid 4 års åldern börjar BO i dans, nu börjar bilderna BOs mamma tagit på BO bli lite mer utstuderat poserande. Många av poserna är mer vanlig fotomodell men en av dem känns i gränsen för sexualiserande.
Vid 5 år finns en bikinibild från badhus med handen vid höften och kroppen svängd på ett sätt som är inspirerat av vuxna som vill visa upp sina former med den posen.
Några bilder från den här åldern känns inspirerande av vuxna insta modeller som gör dem för att framhäva sina brazilian buttlifts, sina lår eller brösten de köpt.
Vissa av bilderna syns antydan till sminkning. Mamman väljer också att klä dottern på gränsen till vuxet med iofs utsvängd leopardmönstrad kjol i kombination med tights, fejk(?) svart läderjacka med pälskrage.
Sedan finns bilder från kalas från okänd ålder där alla flickor på bilden är kraftigt uppsminkade, mörkrött läppstift och svart ögonsminkning.

Det är väl andra tider nu och kanske vanligare att hänga ut sina barn på nätet och blogga om dem samtidigt som föräldern tjänar lite pengar på olika samarbeten, men jag tycker att det är en obehaglig trend. BO har från mycket ung ålder instruerats att posera framför kameran och poserna har blivit mer och mer ”vuxna”.

Tycker verkligen synd om BO och hoppas att hon klarar sig.

Det var den trenden som blev med influencers, det började väl som allt annat i USA spreds hit att småflickor sminkar sig och har smycken, modellika kläder är också en del i det.
Såg nån dokumentär från USA där de skolades av sina föräldrar till att bli modeller gå på manekänguppvisningar på catwalk. Det den här mamman har varit långt ifrån så "vidrigt" mot många andra föräldrar gjort men det kom som sagt en lag pga det här.

Om det bidragit till att hon blev BO är svårt att uttala sig om, men kan kanske heller inte helt uteslutas, vi vet helt enkelt inte vad som rörde sig i huvudet på (M)GM som hade stort intresse för snygga dyra bilar (som de flesta grabbar) (ganster?)rap-musik vet vi att han lysnade på men inte heller det speciellt ovanligt och det gillar media att förhärliga.

Att MGM är utländsk väcker såklart mer känslor än det gjort annars hos en hel och samtidigt får man inte sopa det under mattan men tror inte vi ska värdera hudfärg/ursprung så mycket i det ijust det här fallet* då det här mer är någon stor brist i skallen som så många andra förbrytare som begår sånna här vidriga handlingar.
* 20-30%, resten på hans funktionsstörning.

Skolan slår ifrån sig och visst är det svårt att fånga upp alla, men här ser jag en tydligt trend innom myndigheter först vill ingen kännas vid att det varit problem sen kryper det fram att de mycket väl kände till det och det är det här som gör att vanliga lackar ur inget konstigt, då det upprepar sig gång på gång på olika orter. Och soc och berörda chefer gömmer sig bakom sekretess och är allmänt fega, prioriterar och skyller på semester. Som bäddat för ett stort agg mot inblandade parter.

Från skolan, från soc och andra berörda tjänstemän som försöker lägga locket på eller förminska det som hänt och allra mest om förövaren har utländsk härkomst. konstig att det blir "hatstorm" NEJ inte alls.

Hörde nyss på radion att många lärare mår mycket dåligt och att de får stöd och hjälp, polisanmällningar är gjorda.
MEN INTE ETT ORD NÄMNDES OM FLICKAN SOM VI INTE ENS VET OM HON VAKNAR UPP ! SKÄMS PÅ ER !

Jag hoppas att det här blir väckarklockan för politiker och alla som jobbar innom skolan, soc, polisen och inte minst rättsväsen och migrationsverket att det är dax att vända skutan. Bort med PK genus och skit som bara är av ondo.
Citera
2022-07-21, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Bra inlägg!
Men med "kasta skit på brottsoffrets familj " menar du att nämna BO:s pappa är dömd för knarkbrott?
Det är ett faktum att kriminella eller deras familjer oftare drabbas av brott och olyckor än medel-svensson. Det gäller inte bara gängkriminella.
Jag tror det främst har att göra med större riskbenägenhet för den kriminella och troligen delvis även för de i familjen som inte är kriminella.
En överbeskyddande förälder väljer sällan en riskbenägen partner.

Detta dåd hade inte skett med överbeskyddande föräldrar.
Menar du att barn ska ha överbeskyddande föräldrar och vara inlåsta pga det nya Sverige numera?
När jag var barn så var fenomen som aktuellt brott okänt vad jag vet, vi barn klarade oss själva och var ute och latjade utan överbeskyddande föräldrar. Inga konstigheter hände. En barndom i frihet. Men det var då det.

Stackars barn idag, man undrar hur det blir framöver.
Citera
2022-07-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Håll i hatten nu gott folk. Släpp fokuseringen på etnicitet och försök inse att det handlar om en utvecklingsstörd lirare som faktiskt går på särskola. Det är inte något som sker av en slump utan gedigna utredningar ligger bakom.

"Övervakningen" har inte funkat, så är det. Men det går inte att 24/7/365 punktbevaka alla särskolebarn som är skruvade i huvudet (Man kan heller inte låsa in folk bara pga äckliga tankar - då hade det ju blivit tomt här på Flashback om inte annat).

Det är väl ungefär bara det som lärare och grundskolechef påpekar. Och så blir det hot&hat mot DEM på grund av detta. Vafan liksom.

Ett avskyvärt brott, absolut. Ingen försvarar det. Lika lite som alla andra vidriga brott som begåtts mot barn. Fundera lite vidare på hur samhället skall skydda sig 100% från denna typ av brott (Englafallet osv) och kom sedan med förslag om vad som borde göras.

Kasta skit på förövaren hjälper inte, sannolikt blir det en förnyad åldersutredning som visar +15 år och han kommer att dömas enligt lag till behandling/slutenvård och lär inte komma ut mer på fri fot. Trist liv men så är det när man är skruvad i huvudet.

Att kasta skit på brottsoffrets familj säger väl mest om den som sitter bakom tangentbordet. Lägre sjunker man nog inte som människa. Hoppas det känns fint där på botten.

Mycket märkligt att i stort sett alla överfallsvåldtäkter begås av kamelryttare, och du tycker inte det är en etnisk fråga?? Inte för att vara elak men är du själv en etiop med 63 i IQ som inte förstår detta? Eller vad är grejen?
Citera
2022-07-21, 14:06
Medlem
Citat:
Hat och hot i Skellefteå har riktats mot anställda på grundskoleförvaltningen.
Angreppen har polisanmälts
https://sverigesradio.se/artikel/hot...valdigt-daligt
https://www.dn.se/sverige/hat-och-ho...ot-ung-flicka/

Personalen mår dåligt på sin arbetsplats då dom utsätts för hat och hot efter det här grova brottet i Skellefteå.
Citera
2022-07-21, 14:07
Medlem
Citat:
Bra inlägg!
Men med "kasta skit på brottsoffrets familj " menar du att nämna BO:s pappa är dömd för knarkbrott?
Det är ett faktum att kriminella eller deras familjer oftare drabbas av brott och olyckor än medel-svensson. Det gäller inte bara gängkriminella.
Jag tror det främst har att göra med större riskbenägenhet för den kriminella och troligen delvis även för de i familjen som inte är kriminella.

Men vet du vad! Jag är själv en överbeskyddande förälder och shit happens anyway! Hade kl varit 22 hade det väl kanske varit en annan sak men kl15 en vanlig vardag är det inte oansvarigt att låta sin 9-åring cykla hem själv från fritids!!
Citera
2022-07-21, 14:17
Medlem
Citat:
Bra inlägg!

Eller en familj som borde insett att grabben som de medvetet ljugit om åldern borde spärrts in och fått hjälp innan den här kattastrofen.
Citera
2022-07-21, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joufor84
Mycket märkligt att i stort sett alla överfallsvåldtäkter begås av kamelryttare, och du tycker inte det är en etnisk fråga?? Inte för att vara elak men är du själv en etiop med 63 i IQ som inte förstår detta? Eller vad är grejen?

Det finns ingen etnisk koppling i detta fall heller. Lika lite som Hagamannen, Englafallet osv. Psykiskt störda personer. Det här handlar inte om någon kulturellt betingad "jag har rätt att ta för mig för hon såg ludermässig ut"-våldtäkt. Det borde alla fatta.
Citera
2022-07-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Men vet du vad! Jag är själv en överbeskyddande förälder och shit happens anyway! Hade kl varit 22 hade det väl kanske varit en annan sak men kl15 en vanlig vardag är det inte oansvarigt att låta sin 9-åring cykla hem själv från fritids!!

Precis. Det finns absolut ett högre risktagande hos föräldrar i socialgrupp 3 (särskilt beroende på eget missbruk osv) men i detta fall är det helt irrelevant.
Citera
2022-07-21, 15:06
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Det finns ingen botten några få användare. Jag förstår bara inte i vilket syftet är. Är det några typer som vill provocera fram ett framtida drev mot flashback som någon skrev? Jag börjar tro det.

Vänsterblivna har ju försvarat GM i två veckor nu på Twitter.

När GM är neger/blatte så är det ALLTID BO det är fel på.

Är det någon som vet hur det är med flickan just nu och är det någon som vet vart GM befinner sig på ett ungefär? Det kan vara trevligt att veta för alla som har döttrar.
Citera
2022-07-21, 15:12
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vänsterblivna har ju försvarat GM i två veckor nu på Twitter.

När GM är neger/blatte så är det ALLTID BO det är fel på.

Är det någon som vet hur det är med flickan just nu och är det någon som vet vart GM befinner sig på ett ungefär? Det kan vara trevligt att veta för alla som har döttrar.

Lycka till att få reda på något sådant. I Sverige är det bara Svenskar som blir uthängda i media.
Citera
2022-07-21, 15:25
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Det beror väl på hur långt barnet har att cykla och hur mycket trafik det är.

Hur länge ska barn hållas instängda/övervakade anser ni? Tills de är 12, 15, 16 eller 18 år?
Citera
2022-07-21, 15:49
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tror snarare det beror mest på umgänget och miljön dom befinner sig i. Bor du i ett utsatt område i en storstad ökar risken att råka ut för brott i jämförelse med ett mindre välbärgat villaområde.

Möjligt att dådet inte skett med överbeskyddande föräldrar. Men vi måste kunna leva på ett sätt som inte inskränker för mycket på vår frihet och valmöjligheter. Tycker det är fullt normalt att släppa iväg sin 9 åring på en kortare cykelrunda. Det är dessutom praktiskt omöjligt för dom flesta föräldrar att skydda sina barn dygnet runt mot alla faror.

Ja, du har en poäng att miljö och umgänge spelar roll också.
Men vad är hönan och ägget....?

Säkerheten i cykelrundan beror mycket på miljön. Både fysisk och "social" miljö.

Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Menar du att barn ska ha överbeskyddande föräldrar och vara inlåsta pga det nya Sverige numera?
När jag var barn så var fenomen som aktuellt brott okänt vad jag vet, vi barn klarade oss själva och var ute och latjade utan överbeskyddande föräldrar. Inga konstigheter hände. En barndom i frihet. Men det var då det.

Stackars barn idag, man undrar hur det blir framöver.

Jag menade inget där, du övertolkade nog. Jag sa bara att det inte hänt med överbeskyddande föräldrar som svar på hur det kunnat undvikas.

Men som svar på din fråga menar jag att man får använda sunt förnuft.
Beakta både fysisk och "social" miljö.

Citat:

Jag sa att det inte hänt med överbeskyddande föräldrar.

"oansvarigt" är ditt eget ord. Klistra inte det på mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Precis. Det finns absolut ett högre risktagande hos föräldrar i socialgrupp 3 (särskilt beroende på eget missbruk osv) men i detta fall är det helt irrelevant.

Inte alls irrelevant.
Jag sa att det inte hänt med överbeskyddande föräldrar.
Tycker du jag har fel?

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det beror väl på hur långt barnet har att cykla och hur mycket trafik det är.

Hur länge ska barn hållas instängda/övervakade anser ni? Tills de är 12, 15, 16 eller 18 år?

Exakt.

Beror på omständigheter hur fritt barna ska få det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in