Citat:
Ursprungligen postat av
EnlitenUggla
Ingen elbrist i sverige säger folk.
Vi exporterar som fan.
Varför är då priset så jävla högt.
Fick bli spermadonator förra vintern för att klara av att betala elen.
Ser ut som jag får fortsätta med det samt donera bajsprover. Det är ganska bra betalt om man kommer inn3 gånger per vecka
Det är ett fulspel dom gör när dom exporterar el det är vi i Sverige som betalar högt pris för all dom ska använda den. Kommande vinter tycker jag synd om dom med eluppvärmda villor och blivit lurade att köpa elbil när det är minus 7 och blåser ute. För min del behöver jag inte oroa mej för elförbrukning då jag gör egen ström till belysning och värmer hus och verkstad med ved och "annat" som ger värme.
Ser framför mej en villa i Stockholm: det är vinter kallt och blåser, frun står vid spisen och gör middag, barnen leker med sina datorer och ser på tv, maken kommer hem och sätter elbilen på laddning och tar en dusch innan maten, det äts och diskmaskinen går, kläder tvättas och torktumlaren går. Allt suger el och det är i en villa, 8 hus i kvarteret? 64 hus i området? Popp så försvinner strömmen. Vad får folk i elräkning i november till mars? Låna pengar till elräkningarna? Flytta? Frysa ihjäl?
Finns ett parti som skrikit att höja skatter i måååånga år och ställer till ekonomin för alla men dessa ord avslutar jag inlägget med
Tack miljöpartiet