2022-07-17, 11:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Greta är lierad med ursprungsbefolkningar som nästan alltid är köttätare. Hon har sagt att hon inte bryr sig om hur folk lever eller vad de äter. Vad hon bryr sig om är hållbarhetsfrågor. Det fungerar inte att 60 % av biomassan av planetens däggdjur består av boskapsdjur och att bara 6 % består av vilda däggdjur.
Varför fungerar inte det hade du tänkt? Sedan är väl inte biomassa detsamma som däggdjur?
2022-07-17, 11:55
Medlem
Citat:
Gulbenkian-stiftelsen verkar ha mycket pengar

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-prisas-igen-far-tio-miljoner-kronor/

Vargar är skapade att äta kött men tama hundar har nog inte alltid fått så mycket kött att äta utan snarare bröd och annat som blivit över.

Tror säkert att de har mycket pengar. Det där med oljeaffärer har en tendens att ge snabba cash - precis som klimatalarmism.

Däremot kanske det finns bättre sätt att illustrera det på än med en två år gammal artikel?

Håller med om jämförelsen vargar kontra hundar, där de senare är domesticerade sedan länge. Kände själv en jättefin rottweilertik som åt gurka, och bröd är förstås en bukfylla så god som någon annan. Men proteininnehållet lämnar mycket i övrigt att önska.

Tror det är få hundägare som skulle ha råd att ge sina älsklingar så mycket kött som de kan önska sig. Men Gretas miljonärsfamilj ger dem annan mat som ett politiskt statement.

Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det verkar vara lite si och så med inside information. Det kommer olika bud om vilken gymnasieskola hon skolstrejkar™ från på sommarlovet. Och var hennes lägenhet (om den existerar i sinnevärlden) återfinns, är en superhemlis.

Varför så heteronormativ?

Greta™ tycks dock inte bry sig om renarnas känslor. Lapparna tycks inte behöva följa djurskyddslagstiftningen, och hon säger inte ett pip om den saken.

Återigen ett exempel på att talskrivarna i Team Greta™ är obekanta med ordens valörer. Att ett uttryck är vanligt på film är inte detsamma som att det används i dagligt tal.

Spansk grammatik är väl en av de lättaste?

Efter ett antal år på Franska Skolan så borde Greta™ ändå kunnat läsa upp den inledande hälsningsfrasen utan brytning, men icke det. Varifrån kommer struntpratet om att hon är språkbegåvad? Hon har ju lika mycket språköra som hon har sångröst. Bedrövligt är ordet.

Hehe, det är klart man inte ska vara heteronormativ. Det där med skolstrejker funkar inte så bra längre, i propagandahänseende, men en lesbisk affär skulle definitivt göra det.

Som när Jonas Gardell sa något i stil med att om Gud finns är hon kanske en lesbisk negress och folk tyckte att han var sååååå modig.

Vi får väl se om folkfesten i Turin lockar till sig diverse andra element. De själva är kanske mest rädda för "våldsbejakande klimatförnekare" och "ultrahöger". Men om jag hade varit drogförsäljare tror jag att jippot hade dragit mig som en fluga till en sockerbit. Vi får väl se om det blir lite spektakulära insatser från Guardia Civile eller vad de heter?

Att de 1 500 (har antalet tredubblats?) mer eller mindre långväga klimataktivisterna kommer hålla oklanderligt rent och inte efterlämna stället nedskräpat tar vi givetvis för givet. Inte som Gretas nedgrisade baksäte i elbilen ...

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varför fungerar inte det hade du tänkt? Sedan är väl inte biomassa detsamma som däggdjur?

Vi väntar otåligt på svar
2022-07-17, 12:10
Avslutad
Citat:
Gulbenkian-stiftelsen verkar ha mycket pengar

https://www.expressen.se/nyheter/klimat/greta-prisas-igen-far-tio-miljoner-kronor/

Vargar är skapade att äta kött men tama hundar har nog inte alltid fått så mycket kött att äta utan snarare bröd och annat som blivit över.
Hundar ska inte äta vegansk foder.Hade hundarna själva fått välja så hade dom självklart valt kött också.Våra älskade hundar hade aldrig valt vegansk foder om dom kunde prata.Enligt mig är det snudd på djurplågeri.Om nu Greta väljer äta vegansk kost,så tycker jag det är fruktansvärt om hon trycker i sina hundar det. Om jag inte minns fel så är väl en av hundarna till åren gammal och ska då äta ett anpassat foder.Hur ställer sig Greta till mediciner som hundarna kanske behöver.Tex atros som många äldre hundar kan få.Vad gör hon den dagen hunden inte längre orkar Låter hon hunden plågas eller går hon med på att veterinären ger hunden en insomningsspruta.
2022-07-17, 12:12
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Tror säkert att de har mycket pengar. Det där med oljeaffärer har en tendens att ge snabba cash - precis som klimatalarmism.

Däremot kanske det finns bättre sätt att illustrera det på än med en två år gammal artikel?

Håller med om jämförelsen vargar kontra hundar, där de senare är domesticerade sedan länge. Kände själv en jättefin rottweilertik som åt gurka, och bröd är förstås en bukfylla så god som någon annan. Men proteininnehållet lämnar mycket i övrigt att önska.

Tror det är få hundägare som skulle ha råd att ge sina älsklingar så mycket kött som de kan önska sig. Men Gretas miljonärsfamilj ger dem annan mat som ett politiskt statement.

Hehe, det är klart man inte ska vara heteronormativ. Det där med skolstrejker funkar inte så bra längre, i propagandahänseende, men en lesbisk affär skulle definitivt göra det.

Som när Jonas Gardell sa något i stil med att om Gud finns är hon kanske en lesbisk negress och folk tyckte att han var sååååå modig.

Vi får väl se om folkfesten i Turin lockar till sig diverse andra element. De själva är kanske mest rädda för "våldsbejakande klimatförnekare" och "ultrahöger". Men om jag hade varit drogförsäljare tror jag att jippot hade dragit mig som en fluga till en sockerbit. Vi får väl se om det blir lite spektakulära insatser från Guardia Civile eller vad de heter?

Att de 1 500 (har antalet tredubblats?) mer eller mindre långväga klimataktivisterna kommer hålla oklanderligt rent och inte efterlämna stället nedskräpat tar vi givetvis för givet. Inte som Gretas nedgrisade baksäte i elbilen ...

Vi väntar otåligt på svar
Det har väl inte framkommit vad Greta matar sina hundar med?

Greta kommer inte hålla något tal lyder senaste telegrammen, hon kommer delta i seminarierna som en av folket.
Lite som Fantomen, ibland går Greta på stadens gator som en vanlig aktivist

Citat:
Turin, even Greta Thunberg at the climate camp: "She will not speak from the stage, politics must listen to the voices of thousands of activists"

- We are happy that Greta will return to Turin after 2019. Many of us have followed her example, but her presence must not overshadow all the souls of the gathering
https://www-ilfattoquotidiano-it.translate.goog/2022/07/17/torino-anche-greta-thunberg-al-campeggio-per-il-clima-non-parlera-dal-palco-la-politica-deve-ascolta re-la-voce-di-migliaia-di-attivisti/6662997/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=w app

Deltagarantalen som nämns är nog bara FFFare, men då allmänheten får delta så kan man nog räkna med det mångdubbla.
2022-07-17, 12:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det har väl inte framkommit vad Greta matar sina hundar med?

Greta kommer inte hålla något tal lyder senaste telegrammen, hon kommer delta i seminarierna som en av folket.
Lite som Fantomen, ibland går Greta på stadens gator som en vanlig aktivist

https://www-ilfattoquotidiano-it.translate.goog/2022/07/17/torino-anche-greta-thunberg-al-campeggio-per-il-clima-non-parlera-dal-palco-la-politica-deve-ascolta re-la-voce-di-migliaia-di-attivisti/6662997/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=w app

Deltagarantalen som nämns är nog bara FFFare, men då allmänheten får delta så kan man nog räkna med det mångdubbla.
Varför lanserade Greta ett vegansk hundfoder om hon inte ger det till sina hundar?
2022-07-17, 12:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Varför lanserade Greta ett vegansk hundfoder om hon inte ger det till sina hundar?
Greta Thunberg har inte lanserat något veganhundfoder.
Produkten som heter Greta är lanserad utav Leni Lecker för firman Vegan4Dogs.
2022-07-17, 13:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta Thunberg har inte lanserat något veganhundfoder.
Produkten som heter Greta är lanserad utav Leni Lecker för firman Vegan4Dogs.
Aha Ja där ser man. Men jag tror att Greta tycker det är ett toppenfoder för hennes hundar.
2022-07-21, 08:10
Medlem
Greta har varit rätt framgångsrik i sin vädjan om bidrag, en miljöintresserad mångmiljonär skänkte vänligt nu motsvarande 500 000 SEK, som säkert kommer väl till pass till alla större utgifter, när det stora mötet i Turin nu ordnas. Problemet är att det har redan uppstått större bråk om hur pengarna ska fördelas. Tror att Greta snart kommer att önska sig en bra våg för en rättvis uppdelning! Vad gäller Gretas hjärta, så gillar hon både tjejer och killar, samt föredrar i övrigt, att hålla resten helt privat.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-07-21 kl. 08:14.
2022-07-21, 08:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta har varit rätt framgångsrik i sin vädjan om bidrag, en miljöintresserad mångmiljonär skänkte vänligt nu motsvarande 500 000 SEK, som säkert kommer väl till pass till alla större utgifter, när det stora mötet i Turin nu ordnas. Problemet är att det har redan uppstått större bråk om hur pengarna ska fördelas. Tror att Greta snart kommer att önska sig en bra våg för en rättvis uppdelning! Vad gäller Gretas hjärta, så gillar hon både tjejer och killar, samt föredrar i övrigt, att hålla resten helt privat.
Greta har ingenting med arrangemanget i Turin att göra. Det är Turin/Italiens FFF Europa/Int, som fixar det via crowdfunding.
2022-07-21, 08:32
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni

Hon får väl betalt? Samma som Zlatan eller annan valfri kändis. Klirr i kassan.
2022-07-21, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Hon får väl betalt? Samma som Zlatan eller annan valfri kändis. Klirr i kassan.
Ja det är mycket pengar tror jag
2022-07-21, 09:43
Medlem
Giant Squids avatar
Gretas i staternas allierade Jane Fonda som brukar hämta Gretas priser i USA hyller henne sin senaste intervju.

Citat:
– Låt mig ge dig ett exempel från ditt eget land. Greta Thunberg, den unga klimataktivisten som verkligen väckte världen för klimatkrisen. Greta Thunberg är på autismspektrumet, vilket hon pratar om väldigt öppet. Och det är ingen bra sak, jag menar det adderar en svårighet i någons liv, men hon kallar sin autism för sin superkraft. Hon har, genom sin intelligens och sitt intresse för vetenskap, lyckats att använda sin "oturliga" autism och göra den till något extremt kraftfullt. Det är det faktum att hon är autistisk som fick mig att tro henne när hon sa "Om vi förstod vad som händer, skulle ingen göra något annat än att försöka klura ut hur vi stoppar den katastrof som kommer". Så för mig är hon det perfekta exemplet på att nyttja något "dåligt" och vända det till något väldigt kraftfullt och bra
https://www.filmtopp.se/intervju/jane-fonda-hyllar-greta-thunberg-i-filmtopp-intervju

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in