2022-07-20, 22:14
Medlem
Efter frikända domen för länge sedan fick den nu 44-åriga dömda mannen då skadestånd?

Om så, vad görs med det skadeståndet nu, ska det betalas tillbaka?

Angående bilder; finns ju en del teckningar från rättssalen och man ser ju att han har pipskägg och en mycket stor flint, eller?
Citera
2022-07-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thalia2
Efter frikända domen för länge sedan fick den nu 44-åriga dömda mannen då skadestånd?

Om så, vad görs med det skadeståndet nu, ska det betalas tillbaka?

Angående bilder; finns ju en del teckningar från rättssalen och man ser ju att han har pipskägg och en mycket stor flint, eller?

Bilder finns på expressen
Citera
2022-07-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarn111
https://i.postimg.cc/pXkhKX2t/294412526-1969246373272688-8548168704241957081-n.jpg

Jävlar! Det var allt en smutsig nagel..dags för nageltvätt?

Ont: På denna bild ser han faktiskt rätt "mörk ut i ögonen".. Svårt tro detta är "iraniergubben" som figurerar på bild i expressen.
Citera
2022-07-20, 22:44
Medlem
Skulle det överklagas till HD eller? Tyckte jag läste något om det någonstans.
Citera
2022-07-20, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Jävlar! Det var allt en smutsig nagel..dags för nageltvätt?

Ont: På denna bild ser han faktiskt rätt "mörk ut i ögonen".. Svårt tro detta är "iraniergubben" som figurerar på bild i expressen.

kliniskt ren nu. mekade med båten
Citera
2022-07-20, 22:49
Medlem
Jenny.Ondiolines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
När de undersökt honom - har de få bara avgjort ifall han var psykotisk eller ej?

För jag tycker det verkar osannolikt att han inte har någon personlighetsstörning eller neuropsykiatrisk diagnos. Vilket iofs inte är nåt som ger en mindre straff. Men jfr vart intressant att veta.
Jag kommer inte ihåg var jag läste det men det stod nånstans att han medvetet valt att inte gå in i kärleksrelationer och att när han umgicks med andra personer så var det ur praktiska anledningar. Detta kan ju indikera att det finns vissa svårigheter med det sociala samspelet, vilket för tankarna till att han KANSKE faller under autismspektrumet. Dock så tror jag definitivt inte att det är den enda diagnosen isf.
Citera
2022-07-20, 23:13
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Ondioline
Jag kommer inte ihåg var jag läste det men det stod nånstans att han medvetet valt att inte gå in i kärleksrelationer och att när han umgicks med andra personer så var det ur praktiska anledningar. Detta kan ju indikera att det finns vissa svårigheter med det sociala samspelet, vilket för tankarna till att han KANSKE faller under autismspektrumet. Dock så tror jag definitivt inte att det är den enda diagnosen isf.

Nej jag tror på schizoid personlighetsstörning. I kombination med nån sorts sexualneurotisk låsning.
Citera
2022-07-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kindar87
Bilder finns på expressen
Jag såg det. :-)
Den bilden stämmer bra överens med teckningarna från rättssalen och ögonbrynen är även lika från skolfotona.
Citera
2022-07-20, 23:24
Medlem
Jenny.Ondiolines avatar
Citat:
Nej jag tror på schizoid personlighetsstörning. I kombination med nån sorts sexualneurotisk låsning.
Ja, det är definitivt ett alternativ.
Citera
2022-07-21, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nej, han var 18 år fyllda när brottet begicks. Men den dåvarande ungdomsreduktionen utgick från om man var under 21 år vid gärningen.
My bad. Tack för rättningen.
Borde erkänt direkt och fått psykvård. Det hade nog förbättrat hans liv trots allt.
Citera
2022-07-21, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Ondioline
Tycker också det lutar åt autism säkert ett par till diagnoser. Skriker ast dessutom inte haft någon direkt bekanta och enstaka intresse
Citera
2022-07-21, 01:22
Medlem
Citat:
Han har diagnostiserats med schizoid personlighetsstörning, enligt den rättspsykiatriska undersökningen som dom gjorde på 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in