Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Ja, det är tydligt att Gunnar Wall och Lars Borgnäs på senare tid gärna har velat framställa det som att den vid den tiden respekterade mordutredaren Arne Irwell (precis som "herrarna" själva) skulle ha varit konspirationsteoretiker. För denna idé finns dock inte (åtminstone inte vad jag har kunnat se) något belägg överhuvudtaget.
Det blir ju lite konstigt, eller kanske rent av lite sandlåda, att TP 2018 berättar om hur Irwell fick puls av SE, och nu, av Borgnäs att han fick puls av SÄPO (eller polis/militär). Ständigt denna fåniga prestige och dragkamp.
Jag kan tycka det är lite oklädsamt av Wall och Borgnäs, att de på livets eftermiddag uppför sig som kränkta tonåringar vid kritik. Även att det båda tjurar över utpekandet av SE. Wall och Borgnäs har ju varit två oemotsagda "herrar" i över 30 år, deras teorier har varit i de närmaste intakta sedan morddagen. Och både har oemotsagda fått sjunga ut sin gospel om mörkläggning och polisspår. Tycker de båda uppvisade en omogen attityd mot Per och Andreas, men tycker även att de två sistnämnda verkar ha fått en slags osund hang-up, även om jag också är fasligt less på gubbarna LGWP, GW och LB. Att detta köttberg har en så nedsättande attityd kring SE, KP och PU är extremt tröttsam.